woordenboekje ? ivm "de motor"

smirnoff

MF'er
20 mei 2004
73
0
sint niklaas
hey, ben al e tijdje hier aan het rondsnuffelen op het forum.

heel interessant hoor, bijna op elke vraag vind je hier wel een antwoord,
plus bijkomende informatie dat je bijna nergens anders vind :}

maar, over het algemeen, worden nogal vrij veel uitdrukkingen, termen & woorden gebruikt, die voor de ervaren motorrijder als vanzelfsprekend zijn :}

maar voor mij.. een beginner totaal niet '(

daarom :

graag e uitleg voor de meest voorkomende motor-uitspraken, of dinge dat je met je moto kan tegen komen + evt.uitleg hoe het te doen etc ... :

vb.: een highsider , knee-down, wheely, (laatste twee zijn vanzelfsprekend, maar er zijn nog een boel andere, (die ik weeral vergeten ben |(

vul het lijstje maar aan

mvg.

exo , ssssst :)
ghehe. nee ni echt correct he ;) R1-rijder ;) dat wel . maar niet op 25kw. :+

(vraag met niet hoe ik het voor mekaar heb gekrege (is al eens een topic over geweest :9 , maar verzekering zei dat ie in orde is, ook al rijd ik nu iemand half dood.....hij is verzekerd (alleen maar omdat er zoveel gelul bij de keuring in duitsland is geweest hoor (applaus voor duitse firma die op het papiertje 25kw heeft late zetten (lolz) en nog es thx voor verzekering die het in orde heeft gebracht). ma bon, daar gaat het topic niet over.

adioz.

klaverbladeren O-) O-) = grote lol, maar pas wel op |(

Blikker = auwtostilstaander
emmeraar = '' ''
mobiele / debiele ( ????) chicane = idem dito met 'n sterretje
file = wat blikkers vaak burgerlijk ongehoorzaam doen, nl. illegaal parkeren op de Snelweg |( :X |(

raceplee = scooter = Engels woord voor stepje

custard :r = shopper = tweewieler waar sommigen niet mee gesignaleerd willen worden

SS = supersportmotor(rijder)

:} Donderpoes :} = koosnaampje voor de beste motor hier op het oostelijk halfrond

HD :Z = vraag Martin Gaus maar wat dat is, komt veel voor bij herdershonden

exo , ssssst :)
ghehe. nee ni echt correct he ;) R1-rijder ;) dat wel . maar niet op 25kw. :+

(vraag met niet hoe ik het voor mekaar heb gekrege (is al eens een topic over geweest :9 , maar verzekering zei dat ie in orde is, ook al rijd ik nu iemand half dood.....hij is verzekerd (alleen maar omdat er zoveel gelul bij de keuring in duitsland is geweest hoor (applaus voor duitse firma die op het papiertje 25kw heeft late zetten (lolz) en nog es thx voor verzekering die het in orde heeft gebracht). ma bon, daar gaat het topic niet over.

adioz.

Dan rest mij alleen jouw veel plezier te wensen met je ride 8-)

Enneh meer mf woorden weet ik zo snel niet :P

Terug
Bovenaan Onderaan