Word ik genaaid door mijn garage ?

Ik ben dus langs geweest, voor de onderdelen ed was ik rond de 500 euro kwijt. Maar ze hebben 15 UUR ! werk in rekening gebracht, alleen voor de kleppen al 4 uur !, in en uitbouwen van de zooi, carbs stellen, band,remvloeistof en ketting totaal 15 uur ! Zal wel moeten betalen. Maar deze fiets ziet geen dealer meer, al ben ik er 3 dagen mee bezig voor het goed is, ik doe het zelf wel !. Ze zeiden dat een standaard beurt met kleppen ed al 7 uur kostte, en dat was zonder band en ketting.

Helaas ben ik niet gay, dus zoenen was er ook al niet bij.

Wil je nu wel vertellen welke dealer het was? Meld het meteen even bij www.motordealer.info Dan kunnen niet meer mensen in de val trappen.
 
bij sommige motoren moet de achterbrug gedemonteerd worden bij het vervangen van een (eindloze) ketting.... kan lekker veel tijd kosten.
En dan zeggen dat ze het zo doen hebben en ondertussen de boel klinken :(
:? :? :?
achterbrug demonteren voor een ketting te demonteren, gebruik je toch een kettingbreker voor.
Om een nieuwe ketting \"eindloos\" te maken heb je weer een kettingpons.
 
Wil je nu wel vertellen welke dealer het was? Meld het meteen even bij www.motordealer.info Dan kunnen niet meer mensen in de val trappen.

Volgende week zal ik de naam vertellen, dan heb ik mijn fiets terug en kan het me niets meer schelen, nu staat hij daar nog dus...... Iniedergeval is het een dealer in de regio Amersfoort
 
Heb je wel erg ver voorover gebukt gestaan als ze je zo diep/hard hebben genaaid :P

Was het maar, had ik er misschien nog wat aan gehad . het is inieder geval een goede les geweest een superveel motivatie om toch zelf de steeksleutel ter hand te gaan nemen.
 
hahahaha, van rouwendaal, dat zijn de aardigste oplichters van amersfoort en omgeving...

Lopen slijmen alsof ze je grootste vriend zijn, maar ondertussen kil en zakelijk als het om de pegels gaat... :+
 
:? :? :?
achterbrug demonteren voor een ketting te demonteren, gebruik je toch een kettingbreker voor.
Om een nieuwe ketting \"eindloos\" te maken heb je weer een kettingpons.

Nee Recum, dit kan wel eens kloppen hoor, ik heb me laten vertellen dat er in duitsland zelfs geen klink gebruikt mag worden , dit houdt dus in dat inderdaad de hele boel open moet.

Is wel lachen bij mijn achterbrug, want die zouden ze open moeten zagen ghehehe.....
 
Nee Recum, dit kan wel eens kloppen hoor, ik heb me laten vertellen dat er in duitsland zelfs geen klink gebruikt mag worden , dit houdt dus in dat inderdaad de hele boel open moet.

Is wel lachen bij mijn achterbrug, want die zouden ze open moeten zagen ghehehe.....
Dan gebruik je toch een slotje met een visje geborgd door een beetje silicone.
 
Nee Recum, dit kan wel eens kloppen hoor, ik heb me laten vertellen dat er in duitsland zelfs geen klink gebruikt mag worden , dit houdt dus in dat inderdaad de hele boel open moet.

Is wel lachen bij mijn achterbrug, want die zouden ze open moeten zagen ghehehe.....

Dat meen je niet, wat een werk om je ketting te vervangen...
 
Nee Recum, dit kan wel eens kloppen hoor, ik heb me laten vertellen dat er in duitsland zelfs geen klink gebruikt mag worden , dit houdt dus in dat inderdaad de hele boel open moet.

Is wel lachen bij mijn achterbrug, want die zouden ze open moeten zagen ghehehe.....

Ligt Amersfoort in Duitsland :? :?
 
Ik heb zelf me kleppen gesteld, en denk zo ongeveer een uurtje of 5 bezig geweest, en dan sta ik niet in een garage ed en ben geen monteur.
Omdat de boel al open ligt voorkleppen, is carbs synchroniseren hooguit 30 min.
Achterband is max een uur, eigenlijk 30 min.
Ketting een uur, ook eigenlijk 30 min
rem vloeistof is ook fluitje van een cent

15 uur is dus TWEE volle dagen, vieze oplichters.


Dus je wordt super genaaid, geen bovag dealer zeker??? Kan je het laten bekijken door de Bovag.


Laat ze anders rekening specificeren naar de tijd per deel van het onderhoud.

En over eindeloze kettingen, waar kan je die kopen, en hoe doe je dat dan als ketting door achterbrug loopt?????

Kortom, gewoon ketting klinken, is bij supersport VEEEEEEL veiliger dan visje.
Is ook niet verboden in Duitsland, visje is verboden bij sommige modellen. Kan ook niet verboden zijn, want hoe doe je het dan als ketting door achterbrug loopt????
 
Laatst bewerkt:
zeg mannen , ik blijf er gewoon bij als er iets gedaan moet worden, al moet ik drie uur kijken. vind het n.l. ook interessant. Ondertussen een bakkie thee en een sigaretje, en lekker uitleg krijgen :)
Weet je direkt hoe lang ze er mee bezig zijn ;)
 
Ik heb zelf me kleppen gesteld, en denk zo ongeveer een uurtje of 5 bezig geweest, en dan sta ik niet in een garage ed en ben geen monteur.
Omdat de boel al open ligt voorkleppen, is carbs synchroniseren hooguit 30 min.
Achterband is max een uur, eigenlijk 30 min.
Ketting een uur, ook eigenlijk 30 min
rem vloeistof is ook fluitje van een cent

15 uur is dus TWEE volle dagen, vieze oplichters.


Dus je wordt super genaaid, geen bovag dealer zeker??? Kan je het laten bekijken door de Bovag.


Laat ze anders rekening specificeren naar de tijd per deel van het onderhoud.

En over eindeloze kettingen, waar kan je die kopen, en hoe doe je dat dan als ketting door achterbrug loopt?????

Kortom, gewoon ketting klinken, is bij supersport VEEEEEEL veiliger dan visje.
Is ook niet verboden in Duitsland, visje is verboden bij sommige modellen. Kan ook niet verboden zijn, want hoe doe je het dan als ketting door achterbrug loopt????
Gizzmo je heb de kleppen gecontroleerd...ze stonden goed aldus jouw woorden!!!!,als je ze had moeten stellen ben jij wel wat langer bezig.
Kleppen controleren en stellen van een R1,schat zo\'n 4/5 uur voor een monteur dan.

Maar 15 uur voor die reparatie is wel errrrrrrg ruim,als het is zoals gemeld word.Er is 5/6uur teveel berekend..vreemd :? ,wacht op de rekening wat er \"precies\" is gebeurd.
 
Ik ben zonet eens gaan horen wat een groot onderhoud kost voor m\'n gixxer en dat kwam op zo\'n 250 euro plus btw. Hier zat in : olie-,lucht-en benzinefilter vervangen, andere synthetische olie, afstellen van de motor(???) en de werkuren...
Ik weet ook niet echt of dit duur is. En wat bedoelde hij met afstellen van de motor? Kleppen ? Carbu ?
Wat mag zo\'n groot onderhoud eigenlijk ongeveer kosten? :?
 
Kleppen stellen hoeft bij een Yamaha pas bij 40000 kilometer en da\'s maar goed ook, want een monteur moet je halve fiets slopen om daar goed bij te kunnen, een klusje van een uur of 4 á 5 (X f100,- =F500,-)
Ik denk in jouw geval wel dat ze een uur of 4 te veel hebben gerekend!
 
Kleppen stellen moet bij mijn BMW regelmatig en is een half uurtje werk. Toch wel handig zo\'n boxerrrrrrrrrrrrrr....... :} :} :} :}
 
ben ik even blij dat ik het lekker zelf doe
ketting + tandwielen vervang 2,5uur
sevicebeurt incl klepspeling controleren 4uur
en de rest doe ik tussen door
alles lekker rustig aan
alleen onderdeel kosten
ketting set alleen al € 203,=
 
Gizzmo je heb de kleppen gecontroleerd...ze stonden goed aldus jouw woorden!!!!,als je ze had moeten stellen ben jij wel wat langer bezig.
Kleppen controleren en stellen van een R1,schat zo\'n 4/5 uur voor een monteur dan.

Maar 15 uur voor die reparatie is wel errrrrrrg ruim,als het is zoals gemeld word.Er is 5/6uur teveel berekend..vreemd :? ,wacht op de rekening wat er \"precies\" is gebeurd.

Wel m,n kleppen moeten stellen ( :( na 32000km al!)
Ben ik 1,5 uur mee bezig geweest :} makkie toch :}
P.S.: Had wel m,n blok d,r al compleet uit, scheelt wel een stuk IMHO :+
 
wel lullig als ze dat bij de garage doen.

WIJ ZIJN HET GOEDKOOPST.
breng je de motor krijg je een frame en los blok terug. mag je hem zelf inmekaar schroeven en dan kost het maar 150 gulden. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan