Word ik genaaid door mijn garage ?

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.208
12.765
Hallo allemaal,

ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of bij techniek, maar ik waag het er maar op.

Vorige week heb ik mijn FZR 600 uit 1992 weggebracht voor een beurt. Aangezien ik het ding net heb en ik niet wist wat de vorige eigenaar wel en niet had gedaan wilde ik een beurt met oa kleppen controleren. Ook moest er een verse achterband op. Toen ik afgelopen zaterdag eens ging kijken hoe of wat, zei de winkel dat er ook een nieuw setje tandwielen en ketting op moest. Oke, de ketting had idd harde stukken dus vervangen en nieuwe bougies. Nu ging ik daar dus rekenen , voor onderdelen zo\'n 900 guldens oftewel ruim € 400,- . Kleppen stellen en carbs schonen erbij, dus ik dacht 6 a 700 euro totaal. Maar nu belde de winkel, motor klaar rekening ruim 900 euro ;( . Wat moet zo\'n monteur kosten dan :j ? Terwijl hij zaterdag nog zei dat het wel rond de 650 euro zou gaan worden. Toen had hij het hele blok al gedaan dus gekke dingen konden er eigenlijk al niet meer zijn.

Ik weet nu dat ik stom ben geweest door geen maximum bedrag af te spreken waaronder hij moest blijven. Ik ben de peugeotdealer gewend, A,B of C beurtje met vastgestelde prijzen.Ik zal dus gewoon moeten betalen en de rest van de winter niets meer moeten kopen en hopen dat de belastingdiskette de financiele klap wat kan vergoeden.

Ik krijg morgen de gespecificeerde nota, die ik er echt wel bij ga eisen. Maar op het eerste oog, is zo\'n beurt echt zo duur ?
 
Dan zou die grapjas dus 10 uur bezig geweest moeten zijn.
 
Dan zou die grapjas dus 10 uur bezig geweest moeten zijn.

twas misschien een stagiair ;)

Misschien nog nieuwe remblokken?
Alle vloeistoffen ververst?
nieuwe kopp.kabel?

Je zei dat ie met het blok bezig was geweest... had die monteur dan ook al naar de ketting gekeken?

Iig niet leuk om voor zulk soort verrassingen komen te staan :( \ '(
 
twas misschien een stagiair ;)

Misschien nog nieuwe remblokken?
Alle vloeistoffen ververst?
nieuwe kopp.kabel?

Je zei dat ie met het blok bezig was geweest... had die monteur dan ook al naar de ketting gekeken?

Iig niet leuk om voor zulk soort verrassingen komen te staan :( \ '(
Remblokken waren nog goed, wel verse koelvloeistof. Volgens mij waren mijn remmen de enige dingen die nog oke waren ;(

En ik krijg ook nog maar eens 42 euro terug van de belasting ;(
 
Ik zou de gespecificeerde rekening even afwachten.
Misschien is er niets aan de hand en heeft hij inderdaad extra onderdelen vervangen e.d.

Kijk ook eens op www.motordealer.info, kun je zien of er meer dergelijke klachten zijn over de dealer (als hij er tussen staat)
 
Voor ik namen ga brullen en mensen onterecht zwart maak wacht ik nog even met het noemen van namen tot ik de rekening heb. Ondanks dat deed hij wel erg luchtig, even dit nakijken, even dat vervangen, geen probleem, zorgen we helemaal voor. Over een wel erg dikke rekening heeft hij niets gezegd. En als hij nog meer heeft vervangen dan band en ketting/tandwielen en vloeistofjes natuurlijk mag hij die er mooi weer afhalen en het oude spul er weer opzetten.
 
Ik zou idd de rekening van de dealer opvragen en hem daarmee confronteren en uitleg vragen.
Bij mij hebben ze BTW 2 uur gerekend om mijn GS te begrenzen, vond ik ook beetje veel.
 
Zou eerst de rekening afwachten en niet mee accoord gaan; hij zei immmers een bedrag van 650 euro. En als hij slim was dan had hij moeten bellen indien het bedrag hoger zou uitvallen dan het genoemde bedrag. Maar daar heb je het weer, ze bellen niet en overvallen je met zo\'n hoge rekening. Dat heet dan service van de zaak.
Gewoon de klant overrompelen; dus niet !.
Om toch het gevoel van de rekening te krijgen zou ik eens gaan informeren bij andere zaken hoeveel het daar kost.

Succes ermee, en laat je je niet kisten
 
Zou eerst de rekening afwachten en niet mee accoord gaan; hij zei immmers een bedrag van 650 euro. En als hij slim was dan had hij moeten bellen indien het bedrag hoger zou uitvallen dan het genoemde bedrag. Maar daar heb je het weer, ze bellen niet en overvallen je met zo\'n hoge rekening. Dat heet dan service van de zaak.
Gewoon de klant overrompelen; dus niet !.
Om toch het gevoel van de rekening te krijgen zou ik eens gaan informeren bij andere zaken hoeveel het daar kost.

Succes ermee, en laat je je niet kisten

Sterker nog: Hij had MOETEN bellen wanneer hij meer dingen vindt die moeten gebeuren dan was opgegeven door de klant. En niet alleen als hij slim was. Maar ja, veel klanten stinken erin omdat de garage er wel verstand van zal hebben.
Volgens mij kun je dus het beste even met de BOVAG ofzo bellen. Als dat bedrijf überhaupt ergens is aangesloten.

succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kheb me ook ooit 1 keer zo laten naaien. ( door Riemersma te Geldrop, ondertussen failliet.) Mijn FZR daarheen gebracht, kleppen stellen en nieuwe ketting/tandwielen... 1500 piek meneer... AUW! Daarna heeft mijn FZR NOOIT meer een dealer gezien. Ze beweerden dat ze vanalles moesten uitbouwen om de kleppen te kunnen stellen en alles weer inbouwen waardoor het door arbeidsloon een \'tikkeltje\' hoger was uitgevallen dan verwacht. Trouwens zulke dure ketting/tandwielen heb ik daarna ook nooit meer gekocht.
 
Ben 1 keer met m\'n bvorige koekblik in de fout gegaan door te zeggen dat er wat rammelde aan de voorkant. Gevolg: 1200 piek lichter :( Als ik m\'n mond had gehouden was er ook niet gezocht naar een probleem en had ik zeker 800 piek in m\'n zak kunnen houden. Dus wegbrengen en laat ze het maar uitzoeken.
 
Ik weet het niet zeker maar als die garage bij de bovag aangesloten is mag de rekening volgens mij 10% of 15% hoger uitvallen dan van te voren is afgesproken. Dit weet ik echter niet honderd procent zeker, daarbij heb ik toch al het idee dat de meeste dealers je willen naaien (zijn natuurlijk uitzonderingen).
 
als ik hem weg breng is het
schat hoe veel het kost.
asl het meer kost graag even een telefoontje met de reden. warom het meer zou gaan kosten.
doet die dat niet dan betaal ik niet meer dan afgesproken.
 
Als het echt 900 Euro is.... pfffff, daar kan je haast een motor voor laten reviseren ( oke ik overdrijf) Maar voor een erg grote beurt vind ik 400 Euro toch wel het max. Dan wat extra\'s er bij, Oke... maar 900 Euro... ik zou toch ff vragen of ik ook mag zoenen....
 
Als het echt 900 Euro is.... pfffff, daar kan je haast een motor voor laten reviseren ( oke ik overdrijf) Maar voor een erg grote beurt vind ik 400 Euro toch wel het max. Dan wat extra\'s er bij, Oke... maar 900 Euro... ik zou toch ff vragen of ik ook mag zoenen....

Inderdaad. Voor een grote beurt heb ik nooit meer gehad dan iets van 1200 gulden. En dan zat er alles bij, ook set banden en tandwielset en ketting.
 
Hoop dat die monteur er een beetje lekker uitziet, want als je genaaid wordt wil je toch heerlijk zoenen ook toch ??
Belachelijk, maar er zijn altijd van die grapjassen bij die over de rug van de klant een extratje willen pakken !
 
bij sommige motoren moet de achterbrug gedemonteerd worden bij het vervangen van een (eindloze) ketting.... kan lekker veel tijd kosten.
En dan zeggen dat ze het zo doen hebben en ondertussen de boel klinken :(
 
Ik ben dus langs geweest, voor de onderdelen ed was ik rond de 500 euro kwijt. Maar ze hebben 15 UUR ! werk in rekening gebracht, alleen voor de kleppen al 4 uur !, in en uitbouwen van de zooi, carbs stellen, band,remvloeistof en ketting totaal 15 uur ! Zal wel moeten betalen. Maar deze fiets ziet geen dealer meer, al ben ik er 3 dagen mee bezig voor het goed is, ik doe het zelf wel !. Ze zeiden dat een standaard beurt met kleppen ed al 7 uur kostte, en dat was zonder band en ketting.

Helaas ben ik niet gay, dus zoenen was er ook al niet bij.
 
Band duurt een half uurtje volgens mij (zeg even ruim genomen een uur) en als dat wiel er toch al af is dan is die ketting volgens mij ook zo gebeurd. Volgens mij wordt je dan flink genaaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan