- 19 mei 2001
- 16.208
- 12.765
Hallo allemaal,
ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of bij techniek, maar ik waag het er maar op.
Vorige week heb ik mijn FZR 600 uit 1992 weggebracht voor een beurt. Aangezien ik het ding net heb en ik niet wist wat de vorige eigenaar wel en niet had gedaan wilde ik een beurt met oa kleppen controleren. Ook moest er een verse achterband op. Toen ik afgelopen zaterdag eens ging kijken hoe of wat, zei de winkel dat er ook een nieuw setje tandwielen en ketting op moest. Oke, de ketting had idd harde stukken dus vervangen en nieuwe bougies. Nu ging ik daar dus rekenen , voor onderdelen zo\'n 900 guldens oftewel ruim € 400,- . Kleppen stellen en carbs schonen erbij, dus ik dacht 6 a 700 euro totaal. Maar nu belde de winkel, motor klaar rekening ruim 900 euro . Wat moet zo\'n monteur kosten dan ? Terwijl hij zaterdag nog zei dat het wel rond de 650 euro zou gaan worden. Toen had hij het hele blok al gedaan dus gekke dingen konden er eigenlijk al niet meer zijn.
Ik weet nu dat ik stom ben geweest door geen maximum bedrag af te spreken waaronder hij moest blijven. Ik ben de peugeotdealer gewend, A,B of C beurtje met vastgestelde prijzen.Ik zal dus gewoon moeten betalen en de rest van de winter niets meer moeten kopen en hopen dat de belastingdiskette de financiele klap wat kan vergoeden.
Ik krijg morgen de gespecificeerde nota, die ik er echt wel bij ga eisen. Maar op het eerste oog, is zo\'n beurt echt zo duur ?
ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of bij techniek, maar ik waag het er maar op.
Vorige week heb ik mijn FZR 600 uit 1992 weggebracht voor een beurt. Aangezien ik het ding net heb en ik niet wist wat de vorige eigenaar wel en niet had gedaan wilde ik een beurt met oa kleppen controleren. Ook moest er een verse achterband op. Toen ik afgelopen zaterdag eens ging kijken hoe of wat, zei de winkel dat er ook een nieuw setje tandwielen en ketting op moest. Oke, de ketting had idd harde stukken dus vervangen en nieuwe bougies. Nu ging ik daar dus rekenen , voor onderdelen zo\'n 900 guldens oftewel ruim € 400,- . Kleppen stellen en carbs schonen erbij, dus ik dacht 6 a 700 euro totaal. Maar nu belde de winkel, motor klaar rekening ruim 900 euro . Wat moet zo\'n monteur kosten dan ? Terwijl hij zaterdag nog zei dat het wel rond de 650 euro zou gaan worden. Toen had hij het hele blok al gedaan dus gekke dingen konden er eigenlijk al niet meer zijn.
Ik weet nu dat ik stom ben geweest door geen maximum bedrag af te spreken waaronder hij moest blijven. Ik ben de peugeotdealer gewend, A,B of C beurtje met vastgestelde prijzen.Ik zal dus gewoon moeten betalen en de rest van de winter niets meer moeten kopen en hopen dat de belastingdiskette de financiele klap wat kan vergoeden.
Ik krijg morgen de gespecificeerde nota, die ik er echt wel bij ga eisen. Maar op het eerste oog, is zo\'n beurt echt zo duur ?