Word ik opgelicht!?

Je schreeuwt anders hard genoeg alsof het dove moedertje het nog moet horen ;)


Ik moet kwijt dat nog bijzonder veel mensen mij serieus nemen :+

Raarste vond ik Paypal in deze :Y

Heel Marktplaats en het internet staat vol met Paypal is helemaal veilig dit en dat, en dan toch mij tillen via die weg? :P

Paypal is net als Marktplaats een dochteronderneming van Ebay. Dus niet zo gek dat MP adviseert PP te gebruiken. "wij van wc-eend....."
 
pfff ik geloof dat ik ook een beetje opgelicht ben.. politie doet uiteraard nix, ze doen alles tegen de wet in maar qua uitvoering is het niet interessant..
blerg..
 
weet je wat je moet doen als je dit soort mails krijgt?

replyen met:

Akkoord.....als u de motor toestuurt dan zorg ik voor de betaling....
en dan gewoon niks betalen.

haha.

zo heb ik een keer een ferrari gescoord.
Heb em verkocht voor 5 ton.
 
Laatst bewerkt:
wat is er gebeurt dan?

Super samengevat; Ik zou (letterlijk in mail overeengekomen) een compleet en onbeschadigd motoronderdeel opgestuurd krijgen tegen betaling.
Ik betaal, en krijg een onbruikbaar-beschadigd en INcompleet onderdeel.. De toko te Kerkrade (andere kant van het land) wil het object niet terugnemen en/of geld retourneren, ondanks regelgeving overeenkomst over afstand etc.
 
weet je wat je moet doen als je dit soort mails krijgt?

replyen met:

Akkoord.....als u de motor toestuurt dan zorg ik voor de betaling....
en dan gewoon niks betalen.

haha.

zo heb ik een keer een ferrari gescoord.
Heb em verkocht voor 5 ton.

was maar een grapje :')
 
Super samengevat; Ik zou (letterlijk in mail overeengekomen) een compleet en onbeschadigd motoronderdeel opgestuurd krijgen tegen betaling.
Ik betaal, en krijg een onbruikbaar-beschadigd en INcompleet onderdeel.. De toko te Kerkrade (andere kant van het land) wil het object niet terugnemen en/of geld retourneren, ondanks regelgeving overeenkomst over afstand etc.
ik zou zeggen noem ''paard en wagen'' hier op het forum, zodat andere forumleden gewaarschuwd zijn.
 
Super samengevat; Ik zou (letterlijk in mail overeengekomen) een compleet en onbeschadigd motoronderdeel opgestuurd krijgen tegen betaling.
Ik betaal, en krijg een onbruikbaar-beschadigd en INcompleet onderdeel.. De toko te Kerkrade (andere kant van het land) wil het object niet terugnemen en/of geld retourneren, ondanks regelgeving overeenkomst over afstand etc.

Ja daar zou ik gewoon even langs gaan natuurlijk. Kerkrade is niet andere kant van de wereld.
 
Ja daar zou ik gewoon even langs gaan natuurlijk. Kerkrade is niet andere kant van de wereld.

oh.. ik ben zo kwaad dat 't niet zo'n goed plan is.. daarnaast zou het heen en weer reizen een dag kosten EN nog een klap geld ook..

Ik heb ze in gebreke gesteld e geef ze 5 werkdagen om OF het spul te leveren OF m'n geld terug te geven.
Zo niet zal ik aangifte doen(en kijke wat ik nog meer kan doen)
 
ik ben wel 6 jaar terug door een nigeriaan te pakken genomen.
Was het allemaal nog vers....deze praktijken deden zich niet veel voor volgens mij.
Toen geloofde je nog alles......ik ben daar inmiddels op teruggekomen en wantrouw elk engels mailtje als het over paypal gaat of Western Union
 
oh.. ik ben zo kwaad dat 't niet zo'n goed plan is.. daarnaast zou het heen en weer reizen een dag kosten EN nog een klap geld ook..

Ik heb ze in gebreke gesteld e geef ze 5 werkdagen om OF het spul te leveren OF m'n geld terug te geven.
Zo niet zal ik aangifte doen(en kijke wat ik nog meer kan doen)


hoe zuidelijker (binnen NL), hoe beter PERSOONLIJK contact werkt, is mijn ervaring. Alles is op te lossen met rustig man-tot-man gesprek.
 
ik ben wel 6 jaar terug door een nigeriaan te pakken genomen.
Was het allemaal nog vers....deze praktijken deden zich niet veel voor volgens mij.
Toen geloofde je nog alles......ik ben daar inmiddels op teruggekomen en wantrouw elk engels mailtje als het over paypal gaat of Western Union
Toch niets ernstigs aan overgehouden? -O-
 
oh.. ik ben zo kwaad dat 't niet zo'n goed plan is.. daarnaast zou het heen en weer reizen een dag kosten EN nog een klap geld ook..

Ik heb ze in gebreke gesteld e geef ze 5 werkdagen om OF het spul te leveren OF m'n geld terug te geven.
Zo niet zal ik aangifte doen(en kijke wat ik nog meer kan doen)


ik zou er gewoon even langs gaan en dan mijn geld en reiskostenvergoeding terug halen...
of maak een topic hierover en vraag of iemand die in de buurt woont even langs zou kunnen gaan, als het in amsterdam was geweest was ik graag even voor je naar binnen gestapt...
 
ik zou er gewoon even langs gaan en dan mijn geld en reiskostenvergoeding terug halen...
of maak een topic hierover en vraag of iemand die in de buurt woont even langs zou kunnen gaan, als het in amsterdam was geweest was ik graag even voor je naar binnen gestapt...

Ik denk dat je (en ik ook) echt heel voorzichtig moet zijn met dergelijke voorstellen.
Desalniettemin bedankt voor het vriendelijke gebaar.
 
Ten overvloede: met paypal is het heel makkelij om het betaalde geld te storneren. Heb je de motor in de tussentijid afgegegeven, dan ben je het geld en de motor kwijt.

Grote bedragen altijd cash afrekenen bij afleveren van de goederen.
 
ik ben wel 6 jaar terug door een nigeriaan te pakken genomen.
Was het allemaal nog vers....deze praktijken deden zich niet veel voor volgens mij.
Toen geloofde je nog alles......ik ben daar inmiddels op teruggekomen en wantrouw elk engels mailtje als het over paypal gaat of Western Union
Zo'n 112 jaar geleden. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan