Word ik zomaar van de weg gereden

ieniemienie

Die hard MF'er
11 mrt 2002
440
0
Wageningen
Ik kom vanmiddag uit mijn werk en ik sta braaf voor een stoplicht te wachten. Achter mij staat een grote vrachtwagen (convoi exceptional, geen idee of ik dit goed schrijf).
Om zijn draai te kunnen nemen staat hij links terwijl hij rechtsaf moet. Die man begint te draaien maar kijkt niet meer in de spiegel of hij het wel haalbaar is. Dan begin ik door te krijgen dat het niet goed gaat komen en rijd ik naar de zijkant. Ik kon niet verder en uiteindelijk komt de vrachtwagen tegen mijn uitlaat aan en begint mijn motor te vallen........
Ik heb hem nog maar net kunnen houden, maar wat doet die godvergeten klojo van een vrachtwagen chaufeur, hij rijdt gewoon door!!!!!!!! Terwijl hij het toen wel door had :( .
Ik heb toen de achtervolging ingezet en ben voor hem gestopt zodat hij niet meer verder kon. Reageert hij ook nog een beetje alsof het mijn schuld is en hij vond dat ik me maar druk maakte om niks.
Schade valt mee, wat krasjes en lak op mijn uitlaat, maarrrrrrrrrr ik heb zo het vermoede dat ik zeer binnekort een nieuwe uitlaat heb *D
Er zat nog een standaard uitlaat op dus eigenlijk mag ik die man wel even bedanken. Bij thuiskomst had ik zoiets van bel even het bedrijf op om ze te laten weten wat er gebeurt is, klopt het nummer gewoon niet wat hij heeft doorgegeven. Met inlichtingen ben ik er wel achter gekomen, maar raar dat dit nodig is.
Wat een achterlijke gladiool.......
Wat wel heel tof was was dat fietsers gelijk naar me toe kwamen toen ik de vrachtwagen had stilgezet voor het geval dat die man agressief zou doen. Gelukkig was dat niet het geval.
 
sterker nog aangifte doen bij politie wegens doorrijden na aanrijding, is strafbaar.
schade door geven aan verzekering en (als het hebt)rechtsbijstands verzekerening.
zeker vermelden of je getuigen hebt.
 
Zou wel leuk zijn als je er een nieuwe uitlaat aan over houdt, maar het blijft wel een levensgevaarlijke actie van zo'n figuur.
 
Tja, zal je altijd krijgen, en dan verwacht je van `ervaren `vrachtwagenschauffers dat ze wel goed kunnen rijden, maar nee.
hopen dat je een nieuwe uitlaat aan over houdt
 
blijkt wel dat er ook chauffeurs van vrachtwagens ook nergens mee zitten
 
Wel stoer van je dat je nog achter hem aan bent gereden. Ik ben dan weer zo'n muts dat ik eerst ff bij moet komen van wat er gebeurd is!

Goed gedaan!!! :} :} :} :} :} :}
 
Fijn dat het weer met een sisser is afgelopen.
Ik zou idd aangifte doen bij de politie > in dit geval zijn ze wel nuttig gheghe.

Erg raar trouwens > ik zat in de index en zag je naam staan waarop ik zeg: "Zou ze wat gepost hebbe"?!"
Ga naar Actieve onderwerpen...en wie staat daar...
Ja hoor....had alleen liever een andere post gezien.... })
 
wat een klootzak

ik zou ook ff de politie inschakelen, zeker omdat hij nog het verkeerde nummer doorgaf (wou er nog onderuit komen).
 
Gelukkig niks gebeurd én een lekkere herriepijp binnenkort neem ik aan? }) Dat hij die fout maakt, OK kan gebeuren, maar wat er daarna gebeurt. :( Dat "Convoi Exceptionel" betekent natuurlijk: vrachtwagen met buitengewone eikel achter het stuur.
 
hotcam_carbon.jpg


dit is een goeie mogelijkheid....voor je gsx...deze is zo mooi...
 
sterker nog aangifte doen bij politie wegens doorrijden na aanrijding, is strafbaar.
schade door geven aan verzekering en (als het hebt)rechtsbijstands verzekerening.
zeker vermelden of je getuigen hebt.

Heeft geen zin aangezien je als nog de gegevens hebt uitgewisseld. Er is in dit geval dus geen sprake meer van doorrijden en de politie zal hier dus ook niets mee doen. (Hoewel ie het eigenlijk wel verdient)
 
Heeft geen zin aangezien je als nog de gegevens hebt uitgewisseld. Er is in dit geval dus geen sprake meer van doorrijden en de politie zal hier dus ook niets mee doen. (Hoewel ie het eigenlijk wel verdient)

Er is hier wel sprake van doorrijden want ze moest hem tot stoppen dwingen, of er nou gegevens uit zijn gewisseld of niet :(
 
Er is hier wel sprake van doorrijden want ze moest hem tot stoppen dwingen, of er nou gegevens uit zijn gewisseld of niet :(

Art. 7 lid 1 WVW '94.

Het is degene die bij een verkeerongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeesongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten, indien:
a Bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwij moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

lid 2

Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorvoertuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorvoertuig.

Volgens de wet moet ie dus bekend hebben gemaakt wie hij is en de "identiteit" van het voertuig bekend hebben gemaakt. Dit moet officieel op de plaats van het ongeval.
Tot hier heb je dus gelijk. Maar......

Hij hoeft alleen maar te roepen dat ie het niet had gezien, en dan gaat hij al vrij-uit. Dit is namelijk best wel aannemelijk en het tegendeel is niet te bewijzen. In de wet is sprake van: naar hij weet of redelijkerwij moet vermoeden, dit kan hij dus redelijk makelijk weerleggen. Daarbij spreekt het voor hem dat ie later (toen hem dat werd gevraagd) de gegevens wel gaf. Dat ie het verkeerde telefoonnummer gaf, kan ie wegdoen als vergissing.
Het is niet leuk en heel krom, maar als je aangifte doet, zal hier dus weinig tot niets mee gebeuren. Al is het maar omdat het een heel klein ongeval is, zonder zwaar letsel of grote schade.
 
hij is niet op de plaats van het ongeluk gestopt en er zullen vast getuigen zijn die willen verklaren dat hij het wel degelijk had gezien.
 
hij is niet op de plaats van het ongeluk gestopt en er zullen vast getuigen zijn die willen verklaren dat hij het wel degelijk had gezien.

Tuurlijk... WIJ getuigen allemaal.. een lulhannes die doorrijdt verdient niet anders dan een VETTE streek terug :j
 
Laatst bewerkt:
hij is niet op de plaats van het ongeluk gestopt en er zullen vast getuigen zijn die willen verklaren dat hij het wel degelijk had gezien.

Hoe kan een getuige dat zien??? Ik bedoel, hoe zie jij aan iemand dat hij een bepaald iets ziet. Ik ben het helemaal met jullie eens. Zo'n vent moet flink aangepakt worden. Ik denk alleen dat je de moeite in dit geval kan besparen want voor zo'n kleine zaak die eigenlijk nog lang niet precies vaststaat, doet de politie echt geen moeite.
 
Ieniemienie, wat voor fiets is dat, kan het door de schaduw van de fotograaf niet echt goed zien, maar het lijkt een CBR600f '97. Lijkt er op of het de nationale-cbr600f-omver-rij-dag is vandaag...

PS. Ik zou voor BOS gaan, in Titaan...
 
Ieniemienie, wat voor fiets is dat, kan het door de schaduw van de fotograaf niet echt goed zien, maar het lijkt een CBR600f '97. Lijkt er op of het de nationale-cbr600f-omver-rij-dag is vandaag...

PS. Ik zou voor BOS gaan, in Titaan...
Ieniemienie heeft een GSX-R600.

GSX-R600 rules })
 
Terug
Bovenaan Onderaan