Word mn VFR 400R nc30 te warm?

Baflo

MF veteraan
21 aug 2004
2.966
0
Ik reed vandaag met de motor door de stad heen (Honda VFR 400R nc30)
en zag dat mn tempratuur behoorlijk steeg.
Ik heb ff pic bij gevoegt om te laten zien hoe warm die word.
(rood streepje)
Is dit de normale temperatuur of is er iets niet goed aan mn
motor?(het is nu namelijk nog maar 15 graden)
Maar als ik 110 ga rijden daald de temp. snel weer naar 90-100 graden.

full


Groeten Robert
 
Ik schrok me ook rot toen ik op de nc30 van m'n broer door de bebouwde kom reed. Maar na wat navraag bleek het allemaal wel goed te zitten....en idd, op de snelweg zal de temperatuur lager liggen.
Dus zolang je fan nog werkt -> niet teveel piekeren :+
 
mijn vriendin rijd een 400 rr en centrum rotterdam en de temperatuur is een stuk lager maar zolang je van het doet en hij niet in het rooie komt niets aan de hand heb zelf 2 jaar op mijn 600 gereden zonder van, maar filerijden kon ik daar niet mee moet ik em af en toe aan de kant zetten want toen ging ie echt naar het rode gebied! Alweer jaartje gefixt maar van slaat bij mijn bike bijna nooit aan of ik moet echt gaan gassen dan wel, maar woonwerk verkeer nooit!
 
mijn vriendin rijd een 400 rr en centrum rotterdam en de temperatuur is een stuk lager maar zolang je van het doet en hij niet in het rooie komt niets aan de hand heb zelf 2 jaar op mijn 600 gereden zonder van, maar filerijden kon ik daar niet mee moet ik em af en toe aan de kant zetten want toen ging ie echt naar het rode gebied! Alweer jaartje gefixt maar van slaat bij mijn bike bijna nooit aan of ik moet echt gaan gassen dan wel, maar woonwerk verkeer nooit!
 
Niks aan de hand. is bij de mijne ook zo. in de stad gaat de temp idd snel omhoog. wanneer ik weer op 80km of snelwegen zit gaat hij weer naar 80graden. waar jij het streepje hebt gaat ook de fan aan. dus verder geen probleem

ruben.
 
Misschien is je tempvoelertje van je meter niet helemaal in orde,dit is NIET de tempvoeler/switch van je ventilator.maar zoals al gezegt is zolang je ventilator aanslaat en de boel terug regelt is er nog niks aan de hand.Denk dat je zomers op een vliegmachine rijd aangezien dan de buiten temperaturen hoger zijn dan nu.


Heeft de meter altijd al hoge waarden afgegeven? want dat is belangrijk dan is er misschien iets aan de hand (lichte verstopping etc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan