Wordt 600cc terug 750 cc?

Speedgloves

Die hard MF'er
19 mrt 2004
776
71
Wat is dit voor een debiele vraag? Sta me toe, ze komt voort uit de vaststelling dat de 750 klasse nagenoeg uitgestorven was met uitzondering van de Gixxer 750 en dit ten voordele van de 600cc en de 1000cc.

Wat stellen we nu vast, ZX6R meet 636cc, Daytona 600 zou 646cc gaan meten en nu wordt zelfs de bandit 600 650 cc groot.

Daarbij komt dat in testverslagen toch al vaker de mening is geopperd dat de Gixxer 750 rijdt als een 600 maar dan mét middengebied.

Vandaar : komt er een revival van de 750 klasse en gaat dit dan ten koste van de 600?
 
Wat is dit voor een debiele vraag? Sta me toe, ze komt voort uit de vaststelling dat de 750 klasse nagenoeg uitgestorven was met uitzondering van de Gixxer 750 en dit ten voordele van de 600cc en de 1000cc.

Wat stellen we nu vast, ZX6R meet 636cc, Daytona 600 zou 646cc gaan meten en nu wordt zelfs de bandit 600 650 cc groot.

Daarbij komt dat in testverslagen toch al vaker de mening is geopperd dat de Gixxer 750 rijdt als een 600 maar dan mét middengebied.

Vandaar : komt er een revival van de 750 klasse en gaat dit dan ten koste van de 600?
Zo debiel vind ik je vraagtselling niet eerlijk gezegd. En je hebt wel ergens een punt. Denk toch dat veel mensen de 600 cc ervaren als een soort van psychologische grens. Een 750 wordt als "te zwaar" beschouwd denk ik. Vandaar dat 600 zo popi is.
 
ik denk dat het nog niet zo'n vaart zal lopen. maar het is waar, ik denk dat fabrikanten en motorrijders toch de voordelen gaan zien van net dat beetje meer middengebied.
ik denk ook dat de huidige 600cc machines toch al bijna aan de top zitten van wat mogelijk is. het zal nog wel een aantal jaartjes vooruitgaan, hier een pk'tje meer en daar een kilotje minder maar de grote sprongen voorwaarts zijn wel geweest denk ik. dus wat moet je dan als fabrikant? toch maar een paar cc'tjes erbij om wat meer progressie te laten zien.
 
Vraag is gaat het er terug van komen die R7 (en dan niet dat hyperexclusief ding van de vorige keer), die CBR750RR en die ZX7R om te wedijveren met de huidige GSXR 750 en bv de MV? Of zitten we nu gewoon collectief te dagdromen...
 
aan de andere kant met 600/750 kan je akelig hard ...
de rek is er even uit tot men een doorbraak weet te vinden.....

het is een persoonlijk mening maar of m'n 600 240km haald en een 1000 299 erg belangrijk zeker in nl waar je weinig boven de 160 komt.......

zou liever een 750 willen die wat netter (lees minder extreem) draaid & trekt.. dan een 600 op het randje ....
 
Ja gaaf man, een revival van de Kawasaki ZXR 750 :9

Ik vind dat alleen qua uiterlijk al gave motoren,alleen die ouderwetse dubbele koplampen vind ik :(

De ZX7r is ook gaaf trouwens,lekker van die "dikke" fietsen!

Laat maar komen die 750-series!!!!
 
Ik ben blij met m'n 750. Alleen ben ik dat middengebied kwijt :( Kleppen moeten gesteld worden, carburatie aangepast worden aan de raceuitlaat enz... Kortom, hij is na 10 jaar toe aan z'n grote beurt (na 40.000 km's pas eerste grote beurt nodig! Je zal maar een ducati hebben :X ) Maar in het trekken gaat ie nog mooi mee met een moderne 600. Als ik eens wat zou afvallen zou het ook nog een heel stuk schelen :P .

Van mij mogen er ook wat nieuwe 750's op de markt komen. Maar zolang ze niet ondergebracht kunnen worden in een raceklasse, zie ik het somber in. Alleen suzuki is slim genoeg om een 750 te produceren.
 
En ik maar denken dat MV de enige 750 :] supersportmachine maakte :? :? :? :?

Onee, zx636, maar die komt van alles te kort :? O-) :? O-)
Enne Duc 748/749 :? O-)


Maar alle gekheid op een stokje, vlgns mij moet het niet zo moeilijk zijn om naast alle 600cc ontwikkelingen middels een groter blok, ZX7RRRR, CBR750RRRR, R7, Appie sette e mezzo, Laverda , KTM etc.
Laamaarkomennnn :9 :9
 
pcies ik zit met hetzelfde probleem. als ik een nieuwe moto ga kopen, moet hij "meer" worden dan een 600, 1000 is nog ff teveel denk ik voor mezelf.

dus een 750. nou ben ik helemaal weg van de zx7r, machtig mooi ding, maar ja hij is te oud. hij weegt teveel en levert te weinig vermogen in vergelijking tot de gixxxer, en dus zal ik waarschijnlijk kawa met pijn in het hart moeten verraden voor suzuki.

TENZIJ kawa het licht ziet en een nieuwe zx7r uit brengt.
(droom droom droom '( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan