Wordt dit een dure gok,...politie uitgedaagd.?

Dit wordt een boete in de klasse,...

  • You're f#cked = €200+

    Stemmen: 15 12,0%
  • You're screwed = €150+

    Stemmen: 7 5,6%
  • You stupid = €100+

    Stemmen: 17 13,6%
  • Ach,..valt mee = +/- €50

    Stemmen: 2 1,6%
  • Niks aan de hand.

    Stemmen: 65 52,0%
  • Morgen weer, en harder!

    Stemmen: 19 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    125
Ik zelf heb ook welleens over het verdrijvingsvlak een file ingehaalt om vervolgens in te voegen met coppers langs de kant... nooit wat gehoord :)
 
Afgezien van eventuele gevaarszetting gaat het er ook om wat voor reactie's je oproept bij anderen, het langzaam steeds verder oprekken van regels bv, waar we in Nederland toch al zo goed in zijn. Als het om regels voor/over onszelf gaat, anderen moeten zich nl liever wel aan de regels houden.... O-)


erg formele reply, was dan ook een formeeel gestelde vraag O-)


|(

/edit laat ook maar....
 
Mja ik denk dat je wel goed wegkomt ;)

Gisteren ook zoiets: voor een rood verkeerslicht rustig naar voren gereden over het vak voor rechtsaf, vooraan gaan staan wachten.
(twee fouten: niet de aangegeven rijrichting volgen, en na de stopstreep stoppen. . . :X )
Kijk in de spiegel staan er 2 politiewagens achter me :X Eentje voor rechtsaf, ander op de daarnaast gelegen busbaan :X . Ik dacht dus ook het haasje te zijn....
Had me makkelijk aan de kant kunnen halen (net na het verkeerslicht is eerst een bushalte en 100 meter verder een informatie punt) Na wat vriendelijk heen en weer gelach, sloegen beide politiewagens rechtsaf....
Nu maar hopen dat ze me niet opgeschreven hebben :X
 
Persoonlijk denk ik idd dat je je niet al teveel zorgen hoeft te maken over een bon. De situatie zoals jij hem omschrijft gaf mogelijkheden tot staandehouding. Ik denk dat het logisch is dat als ze je wilden bekeuren...ze dit wel direct hadden gedaan.
 
Zal waarschijnlijk wel loslopen; die agenten in koekblik stonden er waarschijnlijk alleen maar om de file in de gaten te houden. Die agenten zullen toch niet méér doen dan hun baas van hen verlangt en vlug even een bon scoren? Vast niet; dat is alleen maar xtra werk... :z
 
Zal waarschijnlijk wel loslopen; die agenten in koekblik stonden er waarschijnlijk alleen maar om de file in de gaten te houden. Die agenten zullen toch niet méér doen dan hun baas van hen verlangt en vlug even een bon scoren? Vast niet; dat is alleen maar xtra werk... :z

Schrijven ze die bon, dan zijn het fanatieke hufters.
Schrijven ze hem niet, zijn het luie flikkers. :X :X
 
ik rij daar elke ochtend en t is elke keer weer een dilema wel of niet over t verdrijvingsvlak. als t kan rij ik gewoon de invoegstrook weer op en haal de file daar in,. sta je 10 meter in de file en daarna rij je weer. en geen boete.

Als het een invoegstrook is die uitmondt op de snelweg is het een minder groot probleem dan als het overgaat in een uitvoegstook dan moet je oppassen, want als je gekozen hebt voor een rijrichting dan moet je die volgen. Daarom krijg je soms ook een boete (afhankelijk van de politieagent) als je voorkruipt bij het stoplicht via de strook voor links- of rechtsaf.

Ik denk niet dat je een boete hebt. Ze zouden je echt wel staande gehouden hebben, vooral omdat ze je al met een stopteken staande kunnen houden en je smal genoeg bent om niet een heel groot obstakel te zijn. ;)
 
Samengevat, je hebt een bekeuring, tenzij ze in een heeeeele goede bui waren....

ben vast aan het sparen,...Shit baal er wel van,...had makkelijk via de andere kant gekunt,...ik ook met mijn grote bek,... |( |(

Ach, hou gewoon het eerder gegeven advies aan,..ik leg het geld opzij,...geen boete,..dan een leuke accesoire aanschaffen!! ;)
 
|(

/edit laat ook maar....

Je zou me toch moeten kennen onderhand.

En af en toe eens wat beter tussen de regels door moeten lezen :Z ;)


Maar dat onderdeel waar ik zeg dat er een boel mensen zijn die altijd willen dat er van alles en nog wat hard aangepakt moeten worden, bahalve dan wat zij zelf wel eens verkeert doen, dat mag je heel zwart - wit lezen zoals het er staat *D
 
:^ , het 1 moeten ze harder aanpakken, het ander door de vingers zien.
Alleen zoveel mensen, zoveel meningen wat harder aangepakt moet worden en wat door de vingers gezien moet worden.

Typisch nederlands toch :?

Staan we zelfs internationaal om bekend...altijd maar zeiken zeiken en nog eens zeiken. Wat een kutweer vandaag he? Het is veel te warm :( . Of het is hier te koud of het is te warm....het kan nooit eens normaal.....bweeeeeeeeeeeeeeeeehhhh
 
Typisch nederlands toch :?

Staan we zelfs internationaal om bekend...altijd maar zeiken zeiken en nog eens zeiken. Wat een kutweer vandaag he? Het is veel te warm :( . Of het is hier te koud of het is te warm....het kan nooit eens normaal.....bweeeeeeeeeeeeeeeeehhhh


Het ís verdomme ook veel te warm! 't Is toch niet te doen zo, in volledig leer op de motor??
En hoe komt dat? Ik zeg: Door de politie! Bij het staande houden van verkeers"criminelen" verdómmen ze het gewoon om de motor uit te zetten. Al die NOx die daardoor uitgestoten wordt, zorgt voor het broeikas-effect.
























het lijkt me wel duidelijk, bovenstaande is onzin, maar voor het geval iemand me tóch gelooft toch nog even de obligate :+
 
vraag; zijn er geen verschillen in uiterlijke kenmerken tussen gewone en verkeerspolitie? Want gewone politie houd zich toch niet bezig met zulke dingetjes?

En werkt de politie niet met prioriteiten?
Bijvoorbeeld als ik op mijn werk aan het factureren ben, ga ik toch niet de hele tijd andere dingetjes doen?
 
vraag; zijn er geen verschillen in uiterlijke kenmerken tussen gewone en verkeerspolitie? Want gewone politie houd zich toch niet bezig met zulke dingetjes?

En werkt de politie niet met prioriteiten?
Bijvoorbeeld als ik op mijn werk aan het factureren ben, ga ik toch niet de hele tijd andere dingetjes doen?

Uiterlijke kenmerken...geen verschil

Werkzaamheden...veel verschil
 
nou vandaag ook met samen geknepen billen gereden,kwam van mijn werk houden ze bij beilen op de a28 een razzia alles werd van de weg gehaald op meer dan 2 wielen. komt er een bmw naast me rijden,oom agent blijft een tijdje naast me rijden ik doe het gas wat dicht ivm open uitlaten,steekt hij zijn duim omhoog en scheurt verder,deze was dus zeker in een goede bui,dus je hebt best kans dat dit door de vingers word gezien
 
Het maakt volgens Baksteen niet uit hoe je over een verdrijvingsvlak rijdt, maar ik denk dat er toch wel verschil is - als je er rustig halfoverheen tokkelt met een redelijk beschaafde motor en met motorkleding aan, of als je eroverheen blaast met een t-shirt en teenslippers op een supersport maakt wel degelijk een verschillende indruk.

Of je er een boete voor krijgt... daarover ga ik niet speculeren. :P
 
Je kenteken opschrijven had ie ook kunnen doen toen je langs hem reed toch? Daarvoor had ie toch niet met je mee hoeven te rijden :? Ik denk dat er niets aan de hand is ;)

Dat denk ik ook, waarschijnlijk waren ze onder de indruk van je mooie motor :} .
Nergens zorgen over maken ;)
 
Vanmorgen,..heerlijk weer,..lekker op het motortje dus,...

Ps. ik reed echt keurig, stapvoets, langs de file!

Ik denk persoonlijk dat het wel mee valt. Ik rij er regelmatig langs. En als er bonnen worden geschreven volgt in de meeste gevallen idd gewoon staande houding.
 
je krijgt helemaal niks, tis alleen om jouw ff te laten zien van denk erom mag niet.

Precies. Een vriendin van me is laatst aangehouden door een motoragent omdat ze over de lege strook voor rechtdoor reed en toen vooraan ging staan om linksaf te slaan. Agent zei iets van "dit mag niet en iedereen ziet dat ik jou dat zie doen en als ik je niet aanhoud gaan morgen een aantal automobilisten dit ook doen". En daarna mocht ze doorrijden.

Dit soort dingen is altijd een beetje tricky. Ik stond vorige week in een file op de N57 (Zeeland in). Je mag daar niet inhalen vanwege de doorgetrokken streep maar tegemoet komt er niets aan en met een motor kom je er altijd wel weer tussen als er weer tegenliggers zijn. Het is alleen zo'n geval van "met een auto zou dit ook kunnen en dan is het wel extreem asociaal". De meeste agenten zien dat soort dingen ook wel door de vingers maar laten je wel even weten "ik heb je gezien en weet dat ik je mats"...

Mike

Mike
 
Zelf kom ik uberhaupt niet graag op dat soort stukken wegdek, (ook niet op de momenten dat ik dat wel mag ;) ,) aangezien daar niet veel verkeer komt om de weg " schoon te rijden" en daar dus altijd veel troep blijft liggen, schroefjes/glasscherven enzenz, nog afgezien daarvan dat de strepen nu eenmaal gladder zijn dan asfalt, zeker bij regen.

Ik spreek liever van "minder stroef" ipv "gladder" ;-)

Maar dat er troep ligt is inderdaad wel een punt.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan