Wordt het een Honda of Kawasaki

honda staat voor betrouwbaarheid
Ja ja, verhalen van vroeger...


honda is in de 2e helft van de jaren '70 al redelijk ingehaald door de andere merken hoor. :P




Heb zelf 2 (ouwe) honda's -> 1tje loopt altijd zoals 't hoort, de andere heb ik echt vanalles mee gehad. Zijn genoeg probleem Honda's in omloop hoor. :P

Misschien dat er tegenwoordig nog 'n nuance verschil bestaat. In schoolcijfers uitgedrukt bijvoorbeeld 'n 8,5 tegenover 'n 8.
 
Die monteur die dat zei van die lada moeten ze een schop onder zijn kont geven. Of ik heb wel een hele goede 'lada' gekocht.
nl. 10000 probleemloze kilometers en GEEN olie verbruik.
&
Op woensdag 23 april 2003 12:19 schreef GPX600Roelio het volgende:Ik ken mensen met vloeistof gekoelde motoren met de zelfde km-stand (42000) die wel olie verbruik hebben. Iets van 300cc op 1000km zeg maar.
als jij vindt dat 42000km ongeveer hetzelfde is als 10000km....tsja...
 
Op woensdag 23 april 2003 13:26 schreef B2 het volgende:&als jij vindt dat 42000km ongeveer hetzelfde is als 10000km....tsja...
Dat vind ik niet. IK heb met deze motor 10000 probleemloze km gehad. De motor zelf heeft er al 42000 op staan.
 
erg trieste discussie dit :X heb al een keer het zelfde over suzuki zien langs komen. belangrijkste: ik/wij weten beter. ga jij maar lekker op je stofzuiger (om me even naar het hier heersende niveau te verlagen) rondtuffen. :Z

p.s. als ik zou mogen kiezen tussen een lada en kadett, zou ik toch echt voor een lada gaan... :+
 
waarom trieste discussie???
erg trieste discussie dit :X heb al een keer het zelfde over suzuki zien langs komen. belangrijkste: ik/wij weten beter. ga jij maar lekker op je stofzuiger (om me even naar het hier heersende niveau te verlagen) rondtuffen. :Z

p.s. als ik zou mogen kiezen tussen een lada en kadett, zou ik toch echt voor een lada gaan... :+
 
omdat hier weer meningen worden gebaseerd op niet representative ervaringen/onderzoeken, z.a. gelul van een monteur/verkoper, een kawa gaat kapot>alle kawa's zijn k*t, uit de jaren 70/80 overgenomen vooroordelen, enz...
 
Tja, honda's staan van oudsher wel voor kwaliteit.
Maarja, ze zijn er ook wel om bekend dat ze oersaai zijn...
Kawa's staan er daarentegen van oudsher voor dat ze karakter hebben: voor de echte bikkels dus.
Volgens mij klopt dat nog wel als je een motor koopt van voor halverwege, begin jaren '90. Daarna zijn gewoon alle (japanse) motoren goed te noemen.
De kwaliteit zit hem veel meer in de manier waarop er mee is omgegaan door de vorige eigenaar(en). Als die hem altijd koud heeft opengetrokken, dan gaat'ie wel olie gebruiken op den duur. Het zelfde geldt voor regelmatig wheelies en noem al die leuke dingen maar op. Dat bepaalt de kwaliteit dus veel meer dan enkel en alleen het merk.
 
Mijn keuze:
20188
 
Heb een kawa gehad (zzr 600) en heb daar in een jaar ruim 10.000 km mee gereden en het was een goede motor, klonk een beetje rauw misschien maar reed als een speer. Heb nu twee weken een honda cbr en die bevalt me ook erg goed, hij was een stuk stiller maar dat is opgelost met een Remus, en het blok loopt een stuk rustiger. Wat ik persoonlijk groot voordeel vind is dat ie veel strakker en lichter stuurt dan de kawa. maar ... dat is persoonlijk. Verder is het idd een kwestie van smaak.. Net wat je zelf het meest aanspreekt en pech kun je met allebei de merken krijgen, in die zin zullen ze niet echt voor elkaar onder doen..
 
Tja, honda's staan van oudsher wel voor kwaliteit.
Maarja, ze zijn er ook wel om bekend dat ze oersaai zijn...
Kawa's staan er daarentegen van oudsher voor dat ze karakter hebben: voor de echte bikkels dus.
Volgens mij klopt dat nog wel als je een motor koopt van voor halverwege, begin jaren '90. Daarna zijn gewoon alle (japanse) motoren goed te noemen.
De kwaliteit zit hem veel meer in de manier waarop er mee is omgegaan door de vorige eigenaar(en). Als die hem altijd koud heeft opengetrokken, dan gaat'ie wel olie gebruiken op den duur. Het zelfde geldt voor regelmatig wheelies en noem al die leuke dingen maar op. Dat bepaalt de kwaliteit dus veel meer dan enkel en alleen het merk.

:} :}

Mee eens,

Beide motoren kunnen kleine problemen geven, dit ligt er aan hoe er mee wordt gereden.
Heb zelf een kawa zzr600, nergens problemen mee.
Honda's zijn over iets meer snoezig te noemen, terwijl de kawa's wat meer naar het beestachtig neigen, ze zijn gewoon wat feller. (om het verschil even overdreven uit te drukken).

Ik zie dat je je keuze al wel gemaakt hebt,
maar ga nou geen verhalen rondvertellen, van deze motor is beter dan die :X , dit is gewoon onzin, iedere motor heeft zijn eigen eigenschappen, maar slechte motoren zijn er niet meer

Veel :] met je motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan