Wordt het een Honda of Kawasaki

deze wil ik gaan kijken,
Honda fireblade 900rr
kleur rood/wit
model 2000 b.j.1992 met veel extra s


mooi of niet???

Koop liever een fiets die origineel is, krijg je later meer voor terug en is makkelijker kwijt te raken. Ik heb een Fireblade '95 , Suzuki GSXR 600 Srad '97, TL1000R '2000 en nu een Kawaski ZX9R ,98. Ik vind de Kawa de comfortabelste de GSXR heb ik het meeste plezier van gehad de TL vond ik enorm sterk maar iets te zwaar voor mij en de Blade ja sorry, de rotste fiets die ik gehad heb. Problemen heb ik met geen enkele fiets gehad dus daar ligt het niet aan. De Suzuki is lekker handelbaar als je de zitpositie fijn vind, de Kawa loopt enorm hard en is daarbij ook lekker om mee naar het buitenland te rijden met iemand achterop(babe) zonder dat je helemaal verrot en verkreukeld bent las je aankomt.
Blade is dan alweer een stuk minder en ik vind een Blade eigenlijk best saai, geen echte kick tijdens het rijden.
Maar wat je ook koopt koop iets wat origineel is, makkelijker bij schade en verkoop.
Succes

Ooh ja dat vergeet ik nog, ik heb een monteur die fietsen prepareert voor te racen die is uiteindelijk zelf Kawa gaan rijden omdat daar zo weinig aan verrot gaat en ze haast niet slijten. Mijn ZX9 heeft nu 32000 km weg en we hebben een paar weken geleden de kleppen gesteld (slechts 1) en gelijk ff gekeken hoe het was met slijtage van alle materialen inwendig. Nokkenas zat geen slijtage op leek wel uit de verpakking te komen. Hij zegt ook ze zijn oerdegelijk alleen iets minder afgewerkt als Honda. Je ziet bij sommige kanalen nl. weleens een braampje zittten, niks ernstig maar ze hadden het ook ff kunnen wegpolijsten of vijlen is 2 sec. werk. Maar dat is dan ook alles, haal jezelf niks uit elkaar zul je het niet eens merken.
 
Laatst bewerkt:
Die monteur die dat zei van die lada moeten ze een schop onder zijn kont geven. Of ik heb wel een hele goede 'lada' gekocht.
nl. 10000 probleemloze kilometers en GEEN olie verbruik.

Ik mag toch hopen dat je dat geen prestatie vindt! Het lijkt mij vanzelfsprekend dat zo'n nieuwe motor geen olie verbruikt...
 
?? Kawa Lada :( :(

Volgens mij is het toch Honda = Opel(kadet,astra)
betrouwbaar, Degelijk, Niet lelijk maar saai, Voor Jong en heeeel oud.
Bij iedere daeler staan de showrooms er vol van.
modellen zijn het zelfde maar 1000 en 1 soorten sticker varianten.

Maar een motor is een motor.

rij zelf ook op een kawa met teveel km op de teller en Zeer veel gebruikssporen :(
 
nou ik wel,
honda is echt veel beter,
kawa is gewoon slecht heb zelf een gpx waardelooze motors vind ik eht en ze moet eerst goed warm worden voor dat je plezier hebt bij honda niet gewoon starten en gassen maar!!!:{
 
Ik weet zeker dat er ook Honda's zijn die probleempjes hebben. Dus het licht niet aan het merk maar gewoon aan 1 exemplaar die misschien wat weinig onderhoud heeft gehad bij een vorige eigenaar ofzo
 
Hallo Motorvrienden,

Ben op zoek naar een nieuwe motor.
Maar zit nu te twijfelen tussen een honda cbr fireblade of kawaski zxr

Wat is jullie mening?kan we meningen gebruiken en nuttige informatie?

Ik hoor graag alle tips.

groet,
DrRaulo

En nou is Kawa ineens slecht |( Daaaaghhhh
 
Sorry, maar ik kan het niet laten om te reageren... Je bent namelijk wel heel erg aan het generaliseren. :Z Ik heb een Suzuki gehad die toch wel regelmatig startproblemen e.d. had. Maar om nu alle Suzuki's gelijk slecht te noemen. Ik heb inmiddels mijn 2e kawa en wat je allemaal beweert geldt in elk geval niet voor alle kawa's. De mijne hoeft niet warm te lopen en gaat gelijk als een speer.
Volgens mij had je je keuze al lang gemaakt...

Enige wat ik kan zeggen is dat zowel Suzuki als Kawa niet erg crash-bestendig is. Die dingen zijn zo snel total loss ;)
 
jongens,
ik wil niks generaliseren,
heb een kawa gpx gehad en heb neit echt plezier van gehad dat ding steeds mnaar stuk enzon en uiteindelijk is de krukaslagers kapotgegaan waardoor hij dus naar de sloop is gebracht.
Maar ja mijn voorkeuir gaat naar honda omdat ik veel goeie dingen hebben gehoord over honda.
 
Begrijpelijk dat je er dan minder vertrouwen in hebt. Maar als anderen je vertellen dat Kawa's geen Lada's zijn, moet je daar dus ook voor open staan. Als je dat niet wilt geloven had je dit hele topic niet moeten beginnen en gewoon gelijk een Honda moeten kopen.
Ik heb gezegd :)
 
nee ik zeg eerlijk kawa zijn wel moo vooral zxr 750 maar kijk na deze slechte kawa gpx en die uitspraak van die monteur d8 ik ja maar je moet begrijpen dus dat ik ook kawa wel mooi vind
 
Begrijpelijk dat je er dan minder vertrouwen in hebt. Maar als anderen je vertellen dat Kawa's geen Lada's zijn, moet je daar dus ook voor open staan. Als je dat niet wilt geloven had je dit hele topic niet moeten beginnen en gewoon gelijk een Honda moeten kopen.
Ik heb gezegd :)

Amen! :P

Op woensdag 23 april 2003 12:54 schreef drraulo het volgende:
nee ik zeg eerlijk kawa zijn wel moo vooral zxr 750 maar kijk na deze slechte kawa gpx en die uitspraak van die monteur d8 ik ja maar je moet begrijpen dus dat ik ook kawa wel mooi vind
Als je je toetsenbord grondig bestudeert, vind je rechts onderaan ws. de volgende 2 knoppen: . en , Als je die met enige regelmaat gebruikt binnen je berichten wordt het voor ons een stuk leesbaarder. :)
 
Zoals al geschreven: dat hangt helemaal van je eigen voorkeur af.
En niet vergeten: proefritjûh!!
 
Begrijpelijk dat je er dan minder vertrouwen in hebt. Maar als anderen je vertellen dat Kawa's geen Lada's zijn, moet je daar dus ook voor open staan. Als je dat niet wilt geloven had je dit hele topic niet moeten beginnen en gewoon gelijk een Honda moeten kopen.
Ik heb gezegd :)
:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan