Wordt het ooit wat met Raymond Schouten?

Wordt het ooit wat met Raymont?

  • Ja, geef hem de tijd. Hij heeft echt talent.

    Stemmen: 10 17,9%
  • Nee, dat wordt nooit wat.

    Stemmen: 33 58,9%
  • Misschien. Laten we dit seizoen afwachten.

    Stemmen: 13 23,2%

  • Totaal aantal stemmers
    56
Raymond is zelf niet veel ouder toch?

Vergeet niet dat de 125 echt ontzettend competitief is. Het verschil tussen de eersten en de laatsten is niet supergroot.

Raymond is 20. Je hebt wel gelijk, maar in 1,5 jaar had je toch wel minimaal
1 uitschieter mogen verwachten,toch?
 
In elke race eindigt Raymond in de achterhoede, en niet zo'n beetje ook.
Zelfs nu, in een veld van slechts 18 finishers eindigt hij niet in de punten, maar
wordt op de streep geklopt door een 15 jarige. Van iemand die nu 1,5 jaar vaste
GPrijder is, mag je ondertussen wel verwachten dattie rond de 15e plek zit, maar
Raymond schommelt eerder tussen p25 en p30. En inderdaad, ik ben geen coureur,
maar mag ik daarom geen kritiek op 's mans presteren hebben? Tuurlijk rijd hij me zoek! Maar ik weet wel dat ik desnoods dat 15jarige jochie van z'n fiets afgeramd
had,al had ik er zo dichtbij geweest. Of ben jij er zo een die nog staat te juichen over het Nederlands Elftal als er weereens een penalty gemist wordt?

Datzelfde werd gezegd van Thom Lüthi. Eerste seizoen goed, zelfs podium plaats in Spanje. Seizoen later: helemaal nix, geen deuk in een pakje boter! Rond de 25ste plek eindigen met veel moeite... Die jongen kan het toch niet werd er gezegd.

En nu? :X

Dus geef iemand nog even de tijd. Vergis je er niet in hoe moeilijk het is om van een 25ste een 10e plek te maken in de 125 GP. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Probleem is ook dat er dus maar na 1 jaar GP al 10e plekken verwacht wordt (van de leek die voor de buis zit). Tijd om te leren wordt iemand dus niet gegund. Je weet ook de omstandigheden niet in het team, het materiaal. Of je moet een super talentje zijn...... tsja... ze zijn niet allemaal Rossi.
 
Datzelfde werd gezegd van Thom Lüthi. Eerste seizoen goed, zelfs podium plaats in Spanje. Seizoen later: helemaal nix, geen deuk in een pakje boter! Rond de 25ste plek eindigen met veel moeite... Die jongen kan het toch niet werd er gezegd.

En nu? :X

Dus geef iemand nog even de tijd. Vergis je er niet in hoe moeilijk het is om van een 25ste een 10e plek te maken in de 125 GP. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Probleem is ook dat er dus maar na 1 jaar GP al 10e plekken verwacht wordt (van de leek die voor de buis zit). Tijd om te leren wordt iemand dus niet gegund. Je weet ook de omstandigheden niet in het team, het materiaal. Of je moet een super talentje zijn...... tsja... ze zijn niet allemaal Rossi.

Mee eens. Maar ik zeg ook niet dattie altijd rond p10 moet zitten,maar af en toe
een uitschieter richting p15 (en punten) wordt wel tijd toch?!
 
Zo vader zo zoon gaat meestal dus niet op
Mar had veel meer talent
Laat Raymond maar plaats maken voor Litjens, v/d Berg of
Patrick v/d Waarsenburg en liefst snel, want anders
vindt Arie Molenaar ook geen Nederlandse sponsors meer
en gaat mischien het hele team verloren!!!!
 
Zo vader zo zoon gaat meestal dus niet op
Mar had veel meer talent
Laat Raymond maar plaats maken voor Litjens, v/d Berg of
Patrick v/d Waarsenburg en liefst snel, want anders
vindt Arie Molenaar ook geen Nederlandse sponsors meer
en gaat mischien het hele team verloren!!!!
Beetje een rare reactie....Mar was zeker geen supergetalenteerd rijder en bovendien was dat een heel andere tijd.

Als je nu Litjens, vd Berg of Waarsenburg de GP's instuurd hebben ze gewoon anderhalf jaar achterstand op Raymond. Kijk maar naar vd Berg's wildcard-optreden, Raymond gaat toch echt wel een hele klap harder rond.

Schouten heeft in de laatste ronde op Donington een highsider op moeten vangen en dat is de reden van zijn terugvallen. Hij maakt progressie maar moet er keihard voor knokken. Feit is dat hij nu rond de 15e plek kan finishen (al is 16e net de verkeerde kant)

Iedere jonge hond die je de GP's instuurd zal de hele leerschool moeten doorlopen en daar gaat tijd in zitten. Die moet je dit soort jongens ook gunnen.
Als er overal betweters direct de messen slijpen om iemand af te slachten dan doen ze de betreffende coureur en de nederlandse motorsport in het algemeen daar geen plezier mee (en dus indirect zichzelf ook niet als ze echte liefhebbers zijn).

Als er hier nou kritikasters zijn die hun mening willen baseren op alle kanten van het verhaal, kom dan eens langs op www.wegraceforum.nl waar Raymond regelmatig post en ook de discussie en de kritiek op zijn optreden op Donnington niet uit de weg gaat. En alleen daarom al vind ik 'm een zeer volwassen sportman die steun en respect verdient! :}
 
Thomas luthi valt niet te vergelijken met schouten teminste het materiaal.Schouten moet het gewoon hebben van geluk het was idd wel een beetje lomp van hem om zo,n grote kans als in donigton weg te gooien maar ik weet niet of jullie hebben gezien dat in de laatste bocht van het circuit net voor schouten gabor talmashi van zijn fiets af viel waardoor dat schouten vol in de remmen moest.Om daarna weer het goede en snelle ritme op te pakken duurt wel weer een ronde hij was daar 5 seconder verloren op de mannen die achter hem aan kwamen.Dus ik denk dat het daar ook voor een groot deel aan gelegen heeft!
 
Beetje een rare reactie....Mar was zeker geen supergetalenteerd rijder en bovendien was dat een heel andere tijd.

Als je nu Litjens, vd Berg of Waarsenburg de GP's instuurd hebben ze gewoon anderhalf jaar achterstand op Raymond. Kijk maar naar vd Berg's wildcard-optreden, Raymond gaat toch echt wel een hele klap harder rond.

Schouten heeft in de laatste ronde op Donington een highsider op moeten vangen en dat is de reden van zijn terugvallen. Hij maakt progressie maar moet er keihard voor knokken. Feit is dat hij nu rond de 15e plek kan finishen (al is 16e net de verkeerde kant)

Iedere jonge hond die je de GP's instuurd zal de hele leerschool moeten doorlopen en daar gaat tijd in zitten. Die moet je dit soort jongens ook gunnen.
Als er overal betweters direct de messen slijpen om iemand af te slachten dan doen ze de betreffende coureur en de nederlandse motorsport in het algemeen daar geen plezier mee (en dus indirect zichzelf ook niet als ze echte liefhebbers zijn).

Als er hier nou kritikasters zijn die hun mening willen baseren op alle kanten van het verhaal, kom dan eens langs op www.wegraceforum.nl waar Raymond regelmatig post en ook de discussie en de kritiek op zijn optreden op Donnington niet uit de weg gaat. En alleen daarom al vind ik 'm een zeer volwassen sportman die steun en respect verdient! :}

Op zich heb je gelijk, alleen dattie 1 keer 16e eindigt, wil niet zeggen dat
dat zo blijft,ben ik bang. Verder gun ik hem alle goeds, en begrijp ik zeker wel dat je vanaf het circuit in Eemshaven een hele kluif te verwerken krijgt in de GP.
En direct afbranden...hij rijdt inmiddels anderhalf jaar,heeft elk circuit inmiddels gezien. Het moet dan toch mogelijk zijn als vaste GP-rijder om nu
een keer punten te pakken? Waar ik,als liefhebber, bijzonder content mee zou zijn.
Ik zie alleen niet zoveel progressie in z'n presteren, en dat is jammer!
 
Thomas luthi valt niet te vergelijken met schouten teminste het materiaal.Schouten moet het gewoon hebben van geluk het was idd wel een beetje lomp van hem om zo,n grote kans als in donigton weg te gooien maar ik weet niet of jullie hebben gezien dat in de laatste bocht van het circuit net voor schouten gabor talmashi van zijn fiets af viel waardoor dat schouten vol in de remmen moest.Om daarna weer het goede en snelle ritme op te pakken duurt wel weer een ronde hij was daar 5 seconder verloren op de mannen die achter hem aan kwamen.Dus ik denk dat het daar ook voor een groot deel aan gelegen heeft!


Thomas Luthi had in zijn eerste jaar zelfde/vergelijkbaar materiaal als Schouten. Maar ik kan niet onder de racekuip kijken dus over materiaal blijft altijd gissen.
 
Er zijn " andere " belangen in het spel,de tijd van talent alleen is al lang voorbij.Maar Raymond weet deksels goed dat indien er dit jaar geen results komen , hij een probleem heeft!
Ik ben er ook van overtuigd dat er gelijkwaardige/betere piloten in Nederland rondrijden, is een kwestie van timing ;)
Tja, is dus zoals voorspeld, sneu voor Raymond, racen is hard op topniveau!
Als ie nu professioneel is gaat ie niet met modder gooien ( het is een klein wereldje en je weet nooit wanneer je iemand terug nodig hebt) :?
 
Schouten lijkt nu zijn pijlen op de viertakten gericht te hebben.
Is in assen tijdens de WK meerdere dagen gespot in de paddock
 
ik denk dat de prestaties van schouten duidelijk maken dat ie niet het talent is waar we op hopen maar in de eerste plaats een pa heeft die goed thuis is in de race wereld. voordat ie gp ging rijden deed ie het wel goed op nederlands niveau maar echt veel beter als de andere ook niet.
daarnaast denk ik dat Spaan veel verstand van techniek heeft maar een echte binnenvetter waar moeilijk mee samen te werken cq te overleggen is. maw volgens mij behoorlijk eigenwijs. arie doet er toch goed aan om wanneer de volgende rijder ook weer flopt eens te bezien of er niet iemand anders voor Spaan moet komen.
ik hoop dat schouten zich op een 4 takt beter thuis voelt als op een 2 takt.
 
Vele mensen weten niet wat er binnen het team aan de hand was.
Ik heb contact gehad met schouten en vele dingen zijn niet naar buiten gekomen door de pers.
 
het licht zeker niet aan ray kijk wat die andere gasten doen die op die motor rijden ray licht verder naar voor als hun
geef hem een betere motor en een beter team en hij komt er wel
 
Vele mensen weten niet wat er binnen het team aan de hand was.
Ik heb contact gehad met schouten en vele dingen zijn niet naar buiten gekomen door de pers.
Dat is ook normaal, sommige dingen/zaken kun je niet naar buiten brengen..niet op dat moment. We zullen heus nog wel een keer het verhaal van Raymond horen.. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de info die er wel is, hij voelde zich niet lekker in het team, daarom draaide het niet en bleven de - betere - prestaties uit..
 
Dat is ook normaal, sommige dingen/zaken kun je niet naar buiten brengen..niet op dat moment. We zullen heus nog wel een keer het verhaal van Raymond horen.. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de info die er wel is, hij voelde zich niet lekker in het team, daarom draaide het niet en bleven de - betere - prestaties uit..

andere info heeft hij zelf allang vertelt bij nos studio sport
ik weet zelf ook nog wat andere dingen van hem maarjah
 
Inderdaad een goed interview.

Molenaar en Spaan als volgende? In het kader van het journalistieke "hoor en wederhoor"?

Ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor de beslissing van Raymond. Hij vaart iig z'n eigen koers.
 
Het interview is top! :}

Als ik het zo lees valt Arie Molenaar me ook een beetje tegen. Die had natuurlijk veel eerder moeten ingrijpen. Je kunt toch niet tegen je rijder zeggen: zoek het zelf maar uit met Spaan? Zeker niet als je weet dat het een moeilijke man is. :N

Raymond weet het als 20-jarige toch erg genuanceerd onder woorden te brengen, goed hoor! Ik hoop echt dat hij in een fijn team terecht komt, dan zullen we nog eens wat beleven. Misschien moeten we met z'n allen Clarence Seedorf mailen dat hij Raymond een kans geeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan