Wordt Jurgen nog kampioen dit jaar?

Hoe hoogt eindigt ie aant eind vant jaar??

  • 1e

    Stemmen: 4 14,3%
  • 2e

    Stemmen: 21 75,0%
  • 3e

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lager, maar beste Yamaha rijder.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Boeit niet!

    Stemmen: 3 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    28
Er wordt vaak gezegd dat het Jurgen vaak ontbreekt aan vechtersmentaliteit. Als ik dan kijk naar rijders waarvan gezegd wordt dat ze dat wel hebben (ik noem bijv. Curtain, Parkes en Charpentier) dan staan die wel achter hem in het WK. Je zou dus ook kunnen stellen dat Jurgen nu zo hoog in het WK staat juist DANKZIJ zijn rijstijl.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt vaak gezegd dat het Jurgen vaak ontbreekt aan vechtersmentaliteit.

Dat word idd nog steeds vaak gezegd, ook al heeft ie zowel vorig jaar als dit jaar aan de oplettende kijker vaak genoeg laten zien dat dit zeker niet waar is :}
 
Ik denk dat Jurgen "gewoon" tweede wordt!
Hij is heel constant en dat leverd een hoge eindklassering op.
Echter , als je "slechts" in staat bent om maar 1 wedstrijd te winnen dan zul je ook nooit eerste worden.

Ten Kate is gewoon te goed.

Spannender is het in de WSB!!! Daar zou ik mijn geld nog niet op durfen zetten *D
 
Er wordt vaak gezegd dat het Jurgen vaak ontbreekt aan vechtersmentaliteit. Als ik dan kijk naar rijders waarvan gezegd wordt dat ze dat wel hebben (ik noem bijv. Curtain, Parkes en Charpentier) dan staan die wel achter hem in het WK. Je zou dus ook kunnen stellen dat Jurgen nu zo hoog in het WK staat juist DANKZIJ zijn rijstijl.

:^

Hij valt niet vaak dus bijna elke race punten. Door al die 2e 3e en 4e plaatsen komt hij heel ver (ik denk 2e), maar om kampioen te worden moet je ove het algemeen wel vaker winnen.

[me]Odie herinnert zich nog die kawarijder van een paar jaar terug die kampioen werd zonder ook maar 1 racewinst :} [/me]

[edit]was dus Andrew Pitt[/edit]
 
Hij is snel genoeg, maar, zoals ze bij Eurosport (engels commentaar) ook zeiden: volgens mij mist ie de vechtersmentaliteit om het in een kopgroep zoals je die bij de SS600 vaak hebt te winnen.
:^
op eurosport had hij nog verkondicht dat hij nu wel aanvallend moet gaan rijden wil hij nog aanspraak maken op de titel.mischien iets te laat in de aanval gegaan? maar ja mischien zijn de ten kate honda's toch net iets te snel?
 
Jurgen is gewoon een heel ervaren en zeker niet een te oude rijder.
Dit jaar wordter gereden met ohlins en moet er voer ieder circuit weer een nieuwe set up gevonden worden.
Ik vroeg nog aan patick of ze geen WP veren in de ohlins poten konden zetten maar daar begonnen ze niet aan.

Zaterdag nog een miet een griet met Vdg en Ten Kate gehad was wel de moeite waard.
Jurgen had al wel met de 1000 gereden maar niet serieus.
En Chris wilde eerst geen handtekening op m'n Yamaha boek zetten.

Maar ff terzake ik denk niet niet dat de strijd al gestredenis , en over de tests op Assen dit is de nationale baan en weinig in vergelijk met de internationale baan.

Spannend blijft het wel ,

Gr Jeroen 8-)
 
Jurgen wordt 2e, de Ten Kate bike is te snel voor de Yamaha. Tenzij Jurgen volgend jaar geen Ten Kate fiets heeft wordt hij nooit kampioen.
Heeft iemand trouwens de crash van Foret ergens online staan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan