World SBK verslag # 38

@rno#rr

Die hard MF'er
16 feb 2003
926
0
Maastricht
Een beetje vertraagd maar alsnog een verslag van mijn beleving van het Superbike weekend.

Met slechts 1 set 16.5" wielen gingen we naar Assen, alles geregeld...ff 4000 euro met Pirelli afgerekend voor t leasen van de banden ;(

Na 2 dagen trainen en kwalificeren stond ik als 23e met een tijd van 2.09 rond, maar de ZX10R was niet te sturen en wat we ook deden...niks werkte...echt frustrerend.

Voor de warmup weer van alles veranderd...hielp ook niet...dus de fiets maar gemaakt zoals hji het minst slecht stuurde in de training en voorbereiden voor de race.

Mijn start van race 1 is super en ik pak zo een man of 4, maar direkt met uitkomen van de bochten gaat t mis, totaal geen grip en ik moet echt op voorzichtig rijden anders lig ik er zo naast,ik hoop dat de grip zich gaat verbeteren na een paar ronden...maar nee...het word alleen maar erger en ik stuur de motor de pits in...snel ff wat veranderd en weer als laatste de baan op...neehoor ook niet goed en we zetten er een punt achter vwb race 1.

De start van race 2 verloopt wederom goed en ik pak weer wat plaatsen, maar ook nu is het mis,ondanks wat aanpassingen is de ZX10R niet te sturen en gaat overal behalve waar ik hem wil, en het word met de ronde erger...het tempo wat ik aan kan houden ligt veel te laag en zelfs met een laag tempo lig er steeds bijna naast...weer de pits in en het weekend is voorbij...de eerste 2 DNF's van 2004...uitgerekend met het World SBK...Mile besluit s op de achterkant te drukken om te voelen hoe deze aanvoelt...iets wat wel vaker gedaan word maar dan koud...in de pitbox...de achterschokbreker blijkt warm totaal niet te dempen en veert als een oude snorfiets...eindelijk euvel gevonden...de schokbrekere blijkt kapot te zijn en heeft ons weekend behoorlijk verpest...

Na afloop van de races krijgen we nog te horen dat de Italiaan Perille een crash niet heeft overleefd en dit geeft t weekend nog een extra nare nasmaak.

We zijn momenteel bezig de ZX10R weer optimaal te prepareren voor de laatste race van het jaar,26 september op Assen...en ook de onderhandelingen voor seizoen 2005 beginnen op gang te komen...spannende tijden dus.

Groetjes Arno
 
Jammer van die achterdemper. Hopelijk meer geluk op 26 september. En veel succes bij de onderhandelingen voor 2005... Hou je ons op de hoogte?
 
jammer dat het niet gelukt is om te finishen, wij zaten ergens (kweenie waar :? ) langs het circuit te kijken en het was elke keer weer gaaf om iemand langs te zien komen in de Superbike klasse waarvan je weet dat ie ook op mf zit *D

4000 euro voor een paar banden :? Holy f*ck wat een dure hobby.. maar wel gaaf :9
 
Ik vond mijn bandjes al duur. :9

Anyway, toch goed gedaan en mooi om te weten dat het niet aan jezelf lag, domme pech gewoon.

Succes verder! Wat hoop je volgend jaar te doen? Het liefst nog een jaartje op de ZX10R?

Is je seizoen tot zover een beetje naar wens gegaan?
 
Denk niet dat Arno tevreden is. Hopelijk geeft 26Sept. meer plezier.

Voor die €4000,- krijg je 15 achterbanden en 11 voorbanden TE LEEN. Dus de banden moeten weer netjes ingeleverd worden.

Kop omhoog en je wint de race of the champions op Assen. Ik kom je aanmoedigen!
 
Owh en deze had ik nog :)

full
 
En dit noem jij voorzichtig rijden :? Ikwil niet weten hoe plat jij dan gaat als je er echt voor ( kunt ) gaan zitten :? :+

full
 
..plat ging wel, maar het vermogen er op zetten ging niet..kon je ook goed zien als 'ie door bv. de Stekkenwal was.. '( Jammer, want dan had Arno zeker voor Robert Menzen gefinished ;) Overigens wel knap gereden door Robert :}
 
Erg jammer Arno. Al heb ik je toch wel een aantal keren stevig langs zien komen (de Bult). Wat waren je verwachtingen geweest, mits de schokbreker geen roet in het eten had gegooid?

Succes 26 sept.

Gr.
Rick.
 
Ik had met een goeie fiets zeker in de 2.07 willen rijden,en ik denk dat dat er ook in zat, en platleggen kom ik de fiets wel...ik kon hard genoeg insturen maar de achterkant fladderde er maar een beetje achteraan...met een goede fiets en setup had ik zeker ruim voor Robert gezeten en ik denk wel wat meer sbk's achter me gehouden.
 
Trouwens...wat misschien leuk is om te melden;

Mijn ZX10R deed volgens de Speedlist 275 km per uur tegen bijvoorbeeld Sanchini 269...of Chili 283,Haga ging het snelst met 290.

Maar 275 voor een ge"upgrade Superstock...is toch niet slecht.

Vraag me overigens of hoe standaard de superstock R1 van Alfonsi is met 278!! :X
 
Das wel balen zo'n demper. Had je daar in Tolbert niet ook al problemen mee?
Je hebt er nu een vleugje van gehad, volgend jaar the full monty! 8-)

Maareh, kun je ons al iets vertellen over de onderhandelingen? O-)

Met de Race of the Champions zit ik het hele weekend in de o zo spectaculaire knik voor de Bult, dus ik verwacht dat je dan wel zwaait, want ook met de SBK ben je er natuurlijk weer met een slappe smoes onderuit gekomen ;)
 
Das wel balen zo'n demper. Had je daar in Tolbert niet ook al problemen mee?
Je hebt er nu een vleugje van gehad, volgend jaar the full monty! 8-)

Maareh, kun je ons al iets vertellen over de onderhandelingen? O-)

Met de Race of the Champions zit ik het hele weekend in de o zo spectaculaire knik voor de Bult, dus ik verwacht dat je dan wel zwaait, want ook met de SBK ben je er natuurlijk weer met een slappe smoes onderuit gekomen ;)

Ja was in Tolbert ook al big trouble,en waarschijnlijk ben ik hierdoor ook met de speedtrophy gecrashed...
 
Maar waarom is ie dan niet voor de SBK vervangen? Je wil dan toch niks aan het toeval over laten?

we wisten echt niet dat ie stuk was...en in eerste instantie zou ik met een nieuwe merk schokbreker rijden....maar die kregen we zo 1,2,3 niet goed...
 
Tja wie zal het zeggen hoe lang de demper al minder was.

Het valt niet mee Villie om alles perfect te hebben. 1 ding vergeten en je crased. Ik ook afgelopen woensdag. M'n nieuwe ahterband niet op de juiste druk gezet. Stond dus koud op 2.4 bij 18 graden. Te hard dus, minder grip en kwam niet op temp. Hoewel er een bandenwarmer voor de race omheen zat. Ineens achterwiel weg '(
 
Maar voor de race in Tolbert is die schokbreker nog bij WP geweest, dan zouden ze dat toch moeten zien.
Ik vind het gewoon enorm balen voor Arno dat ie z'n 30 ronden of fame zo in rook op ziet gaan.....

Maareh, hoest met je motor Ferry?
 
Maar voor de race in Tolbert is die schokbreker nog bij WP geweest, dan zouden ze dat toch moeten zien.
Ik vind het gewoon enorm balen voor Arno dat ie z'n 30 ronden of fame zo in rook op ziet gaan.....

Maareh, hoest met je motor Ferry?
Slecht, moet het 1 en ander uitgelijnd worden. Doe zoveel mogelijk zelf maar toch moet ie naar Mile toe voor wat hoofdzaken en dat gaat weer een hoop eigen geld kosten.

Zie mijn site ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan