World SBK

Massimiliano

MF veteraan
11 jan 2005
3.462
0
Heeyy

Nu Biaggi naar de WSBK gaat wil ik een paar antwoorden. :)

Waar slaat die superpole op? Ze mogen kwalificeren, en daarna nog eens :?

Die ene keer kwalificeren geldt voor beide races?

De tijden van de races? GP is altijd (meestal...) om 2 uur...

De trainingen zijn ook gewoon als in de GP, en wintertests?


Dank u! :)
 
Heeyy

Nu Biaggi naar de WSBK gaat wil ik een paar antwoorden. :)

Waar slaat die superpole op? Ze mogen kwalificeren, en daarna nog eens :?

Die ene keer kwalificeren geldt voor beide races?

De tijden van de races? GP is altijd (meestal...) om 2 uur...

De trainingen zijn ook gewoon als in de GP, en wintertests?


Dank u! :)

Superpole zijn de snelste 16 rijders van de gewone kwalificatietrainingen.
Deze 16 snelste rijders mogen 1 ronde rijden, om onderling de eerste 16 plaatsen te verdelen. Dus win je de superpole, dan heb je pole position, ben je als laatste dan heb je de 16e plaats op de grid. De 17e man, is dus die rijder die de superpole niet gehaald heeft.
De Superbikes rijden 2 manches, zeg 2 races. Dubbel zoveel pret dus op 1 dag. 1 keer om 12 uur, en 1 keer later op de middag, om 1600 uur als ik me niet vergis.
En ja, er wordt ook getest. Ik geloof straks in oktober al, mét Max Biaggi.
 
Heeyy

Nu Biaggi naar de WSBK gaat wil ik een paar antwoorden. :)

Waar slaat die superpole op? Ze mogen kwalificeren, en daarna nog eens :?

Die ene keer kwalificeren geldt voor beide races?

De tijden van de races? GP is altijd (meestal...) om 2 uur...

De trainingen zijn ook gewoon als in de GP, en wintertests?


Dank u! :)
Nu Biaggi mee gaat doen interesseer je je pas voor WSBK?
Wat heb jij al een hoop gemist zeg! Naja, beter laat dan nooit.
 
als alle fans van max nu wsbk gingen kijken kon t nog wel een topjaar worden volgend jaar kwa toeschouwers O-)

of is dat iets te voorbarig...
 
:N *O*

Ik ga namelijk ook kijken nu, dus samen met Bas zijn we al met zijn tweetjes. :+

:P



Ik keek wel af en toe WSBK, dit jaar pas trouwens. En vindt het mooi om te zien. Jammer alleen dat er zo weinig aandacht aan wordt besteed.

Wordt et eigenlijk wel eens live uitgezonden of moet ik telkens RTL 7 motorsport kijken?
 
Omdat ze laatst in Assen waren heb ik ook 1 heat gezien.
Dat was de regenrace meen ik, nou dat was wel spectaculair met die lompe bakken. :+
 
superbikes zijn leuk..ik kom eral [assen] sinds 1995...alleen heb ik nooit begrepen dat ze deze klasse niet samen voegen met de tt.
zo zou je weer een mooi en vol programma kunnen hebben, die tweetakten zijn eigenlijk toch een beetje exit.....[125-250]
 
sbk word alleen maar groter ik had het op racesport gelezen,
dat sbk groter word kwa toeschouwers..geld..sponsoren..teams en rijders
nu alleen nog meer andaacht voor op tv :]
 
superbikes zijn leuk..ik kom eral [assen] sinds 1995...alleen heb ik nooit begrepen dat ze deze klasse niet samen voegen met de tt.
zo zou je weer een mooi en vol programma kunnen hebben, die tweetakten zijn eigenlijk toch een beetje exit.....[125-250]

Zal nooit gebeuren. :o

Ten eerste: 2 aparte oganisaties.

Ten tweede: Een circuit als Assen heeft met de MotoGP en SBK apart van elkaar meer inkomsten als wanneer ze samen gaan. SBK's heeft een betere sfeer en dus daarom hoop ik ook nooit dat die 2 samen gaan O-)

Ten derde: De tweetakt's blijven voorlopig nog wel even. Om Europese fabrikanten in de Gp's te houden. (aprillia, KTM, Malaguti enz.)
 
Superpole zijn de snelste 16 rijders van de gewone kwalificatietrainingen.
Deze 16 snelste rijders mogen 1 ronde rijden, om onderling de eerste 16 plaatsen te verdelen.
Bij droog weer gaat het idd zo, maar bij regen rijden deze 16 rijders een beslissende kwalificatietraining.
 
Bij droog weer gaat het idd zo, maar bij regen rijden deze 16 rijders een beslissende kwalificatietraining.
Wat is het verschil? 16 beste rijders verdelen de eerste 16 plaatsen, of ze verdelen de eerste 16 plaatsen op een natte baan. Ze zijn al als beste 16 gekwalificeerd, en verdelen de eerste 16 plaatsen op de grid, echter zonder "langzamere" rijders.
 
Wat is het verschil?
QAls je even nadenkt. :P

Ik heb het dus nog nooit een SBK training of kwalificatie gezien, en lees alles in dit topic. Bij regen is het niet zo slim om maximaal te knallen, veel te gevaarlijk. Dus mogen ze de grens opzoeken, over langer dan 1 rondje. :W Zie de post die jij quote. :+
 
Wat is het verschil? 16 beste rijders verdelen de eerste 16 plaatsen, of ze verdelen de eerste 16 plaatsen op een natte baan. Ze zijn al als beste 16 gekwalificeerd, en verdelen de eerste 16 plaatsen op de grid, echter zonder "langzamere" rijders.
Bij droog weer kan je een superpole rijden omdat dan voor elke rijder de omstandigheden ongeveer gelijk zullen zijn.
Omdat bij een superpole de rijders achter elkaar 1 snel rondje moeten rijden kan je dit niet doen bij een baan die niet geheel droog is. Hier zou het weer teveel invloed kunnen hebben op de grip op de baan. De omstandigheden op de baan tussen het rijden van de 16e en 1e kan dus veel verschillen.
Om er zeker van te zijn dat de omstandigheden voor alle rijders gelijk zijn laten ze bij een vochtige baan de snelste 16 rijders uit de gewone kwalificatie nog een extra kwalificatie rijden om de eerste 16 plaatsen op de grid te bepalen..
 
Laatst bewerkt:
Superbikes is veeeeeel gezelliger dan een GP.
Ook vallen de prijzen nog mee en krijg je veel races op een dag te zien. 's Ochtends begint het met de FIM Cup Superstock 1000 (waar ik zelf aan deelneem) en om 12.00uur de eerste manche. Gevolgd door de Supersport race. Daarna verschillend per weekend de European Stock 600 of the European Suzuki 750 Cup. Waarna om 16.30uur de tweede manche van de Superbikes wordt verreden. De races worden als ze niet op Eurosport worden uitgezonden uitgezonden op Eurosport 2. Onze race is dit seizoen ook al meerdere keren LIVE uitgezonden op Eurosport 2 en wordt altijd ongeveer een week later op MOTORS TV uitgezonden.

Nog even over de Superpole:
Bij de Superpole mogen de eerste 16 een rondje rijden. Zo zijn er constant 3 op de baan, maar komen ze elkaar niet tegen. Geen gezeur met slipstreamen en dat er andere in-de-weg rijden. Als eerste vertrekt de nr. 16 uit de kwalificatie.
Wanneer het nat is mogen ze in 45 minuten tijd, max. 12 ronden rijden. Het probleem is dat je na de trainingen de baan droog kent, maar nat is nooit hetzelfde. Het zou dus veel te gevaarlijk zijn om ze dan maar één ronde te laten rijden. Ddaarbij veranderd er tijdens het regen de baan tussen de eerste die om 16.00uur vertrekt die pas om 16.30uur vertrekt.
 
Oke bedankt voor de uitleg. :)

Dus je kan het in principe alleen kijken op RTL 7. En soms live op eurosport. Balen...

Wat doen jullie, op internet kijken naar uitslagen of wachten en op tv zien?
 
Ik vind het een beetje matig dat je je nu pas gaat interesseren in de SBK. Alleen omdat Biaggi daar nu aan mee gaat doen. Maar goed, welkom in de wereld van de Superbikes.
 
Ik vind het een beetje matig dat je je nu pas gaat interesseren in de SBK. Alleen omdat Biaggi daar nu aan mee gaat doen. Maar goed, welkom in de wereld van de Superbikes.
HelemaaL niet :P , ik had het gisteren nog.
Veel keuze op tv.. hmmm.. superbikes.. neeH, volgend jaar maar. :+
 
HelemaaL niet :P , ik had het gisteren nog.
Veel keuze op tv.. hmmm.. superbikes.. neeH, volgend jaar maar. :+
Veel keus op tv? :N

Wat voor interessants heb je dan gezien? Iets wat leuker is dan de Superbikes :? :X
Ik kan het me niet voorstellen :N
 
Veel keus op tv? :N

Wat voor interessants heb je dan gezien? Iets wat leuker is dan de Superbikes :? :X
Ik kan het me niet voorstellen :N
Bijvoorbeeld de A1GP, F1.. :9

Koos uiteindelijk voor 1.5 uur bijlezen@MF. 8-)
Ik had een avond en nachtje doorgehaald met mijn vriendin, dus had het al 15 uur niet gedaan. ;(
En zij ging lekker naar een vriendin ..wandelen.. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan