World Superbike ASSEN 2010

4 sep 2006
109
0
klazienaveen
Nu het circuit van Assen de A1 GP op 14 tm 16 mei heeft binnengehaald,denk ik persoonlijk dat de Superbikes wel eens weer naar september kan worden gezet.
Assen heeft voor 3 jaar geleden namelijk besloten om de 3 grote evenementen verpreidt over het raceseizoen te doen.
Met de TT op de heilige laatste zaterdag van juni, en nu dus de A1 GP in mei...lijkt het met niet helemaal ongeloofwaardig.
Persoonlijk mag het per direct wel weer naar september worden geplaatst.
De beslissing in het kampioenschap viel toch regelmatig in Assen.
Hoe denken jullie daar over...en heeft er mischien al iemand iets meer info met wat betreft de WSBK kalender van 2010?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
 
In september is het veelal Klompen Uit Trekken weer ik begin net te wennen aan enkel races met droog weer lol.
Wat betreft kampioenschappen die beslist werden in Assen ben ik het volledig eens, maar at komt meer omdat er dan een aparte sfeer hangt het hele weekend en het levert uiteraard extra plaatjes op.
Wat betreft de spreiding van dit soort evenementen kan dit ook beter zijn voor de beroepszeikerds uit Baggelhuizen. Zo kunnen hun ''oortjes'' ( het zit ze tussen de oren,maar dat terzijde ) even helen en hebben ze weer de tijd om hun volgende klaag brief te schrijven.
Vanwege een eventuele kampioensrace in Assen ben ik voor, maar organisatorisch zal het denk ik moeilijker zijn. En voor het circuit zijn de inkomsten ook hoger in het vroege seizoen dan aan het einde van het seizoen dit ook mede door meteorologische omstandigheden. Nederland is dan nog geen Engeland, maar er zijn jaren geweest dat het gelijk op ging qua neerslag.
 
Huidige datum is ook niet super voor de bezoekers aantallen denk ik? (al moet ik bekennen dat ik ze niet geteld heb)

Veel mensen op voorjaars vakantie met koters en sleurhut.
 
In september is het veelal Klompen Uit Trekken weer ik begin net te wennen aan enkel races met droog weer lol.
Wat betreft kampioenschappen die beslist werden in Assen ben ik het volledig eens, maar at komt meer omdat er dan een aparte sfeer hangt het hele weekend en het levert uiteraard extra plaatjes op.
Wat betreft de spreiding van dit soort evenementen kan dit ook beter zijn voor de beroepszeikerds uit Baggelhuizen. Zo kunnen hun ''oortjes'' ( het zit ze tussen de oren,maar dat terzijde ) even helen en hebben ze weer de tijd om hun volgende klaag brief te schrijven.
Vanwege een eventuele kampioensrace in Assen ben ik voor, maar organisatorisch zal het denk ik moeilijker zijn. En voor het circuit zijn de inkomsten ook hoger in het vroege seizoen dan aan het einde van het seizoen dit ook mede door meteorologische omstandigheden. Nederland is dan nog geen Engeland, maar er zijn jaren geweest dat het gelijk op ging qua neerslag.

Ik denk eerlijk gezegd dat het meteoroligische aspect helemaal geen rekening mee wordt gehouden.
Laten wee eerlijk zijn, we hebben dan 3x geluk gehad met de SBK in april. Maar eind april kan het ook verdomde koud zijn.
We hebben ook idd erg slecht weer in september gehad...maar ik ga al vanaf 1993 naar de SBK in september en ik heb vaker mooi weer meegemaakt dan slecht!
 
IK denk ook dat we veel geluk hebben gehad met het weer de laatste 3 jaar.
En ook ik ga al naar de superbike's vanaf het begin. F750
In september heb je volgens mij meer kans op mooi weer dan in april.
Maar mischien doet de global warming wel zijn invloed.
 
Grote kans dat het WTCC ook op Assen wordt verreden 2010

Zandvoort ligt straks stof te happen.
A1GP, WTCC, MotoGP, WSBK voor zo'n klein "kut" landje zoals we door zovelen worden gezien heeft Assen toch echt zeer fraai werk afgeleverd door dit soort grote evenementen binnen te hengelen.
Ze zijn zeer goed bezig op het circuit en Assen is ook vele malen moderner dan Zandvoort.
 
Jammer, dat WSBK Assen weer in april is, had gehoopt op September.. Ben in april hoogzwanger en weet niet of ik dat wel ga trekken. maar ik wil het niet missen!! Maar even kijken hoe we dat in het vat gaan gieten!

Dit jaar voor het eerst naar Duitsland geweest en vond het een geweldig circuit! Veel overzicht!
Volgend jaar zeker weer heen!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan