World Superbike ASSEN 2010

Ik vind het wel prima zo de WSBK in April op Assen. Het is anders wachten tot aan de TT in Juni en sta ik veel te lang droog.
Afgelopen jaar :
April WSBK Assen.
Juni TT Assen
September WSBK Nurburging. ( Iemand uit Zeeland moet net zo ver naar Assen rijden dan ik vanuit midden Nederland naar de NUrburgrin en je mag daar ook nog eens harder }) _O- Is imo prima te doen.
 
Ik vond het eigenlijk wel lekker dat het in april zo rustig is tijdens racedag...elke race weer van een ander punt kijken.........ideaal!!!!!!
 
vind het ook prima in april, afgelopen 2 jaar altijd super mooi weer gehad en je kunt idd mooi een eigen stekje kiezen.
 
Suzuki Alstare bevestigt komst Haslam en Guintoli

Het Suzuki Alstare team gaat aan een nieuw tijdperk beginnen. De geruchten waren al lange tijd gaande maar het team bevestigde zojuist de komst van Leon Haslam en voormalig MotoGP rijder Sylvain Guintoli als hun rijders voor 2010.

Al enige tijd gingen de geruchten dat Stiggy Honda rijder Leon Haslam een intentieverklaring had getekend om voor het Suzuki Alstare team te gaan rijden naast, zo werd aangenomen, Max Neukirchner maar in de afgelopen dagen is er echter veel veranderd.

De samenwerking tussen het Belgische team en Neukirchner is inmiddels stopgezet nadat, zo liet het team weten, de Duitser niet was komen opdagen bij een bespreking over het contract voor 2010 nadat Neukirchner lange tijd vanwege blessures aan de kant had gezeten.

Door het wegvallen van de Duitser moest het team naarstig op zoek naar een rijder naast Haslam, wiens komst nu eindelijk bevestigd is, en dat is de Fransman Sylvain Guintoli geworden. De besprekingen met de voormalig MotoGP rijder zijn pas op donderdagavond begonnen maar dankzij samenwerking tussen Suzuki Japan, Suzuki GB en Guintoli's huidige team (Crescent Suzuki) werd al snel een overeenkomst bereikt waardoor ook Yukio Kagayama meer duidelijkheid heeft over zijn toekomst, de Japanner zal namelijk terug naar het Brits Superbike en in de plaats van Guintoli aan de slag gaan bij het Crescent team waarvoor Kagayama voor zijn tijd in het WK Superbike al voor actief was.

"Sylvain kent de Suzuki GSX-R en de Pirelli banden al en zijn professionalisme en motivatie voor deze nieuwe uitdaging zijn positieve factoren om meteen met hem aan de slag te gaan," vertelde teameigenaar Francis Batta. "Wij van het Team Suzuki Alstare zijn ook blij dat we een Britse rijder mogen verwelkomen. De Engelse Suzuki distributeur heeft ons team altijd veel steun gegeven en we zijn allemaal zeer verheugd dat Leon Haslam heeft getekend om in 2010 voor ons te rijden. Leon heeft een goede band met zijn familie die hem goed adviseren, ondersteunen en helpen. Hij heeft een echt vechtersmentaliteit en is zeker een van de beste rijders in het WK Superbike. We zijn er van overtuigd dat hij goed in de structuur van het team zal passen want we willen beiden hard werken en winnen. Met een team van deze kwaliteit en ervaring al Suzuki Alstare hebben we het gevoel dat Leon een glorieuze toekomst in het verschiet ligt."

BRON:Racesport.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan