World Superbike newbies: Aprilia of BMW?

Aprilia of BMW?

  • Aprilia

    Stemmen: 63 64,9%
  • BMW

    Stemmen: 34 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    97

Bitaktus_Snellus

MF veteraan
16 jan 2004
14.901
100
Roden
Wie gaat het beter doen?

BMW met haar (zeer oud) GP-raceverleden en formule 1-ervaring?

of

Aprilia met haar zeer sterk 125/250 gp-optreden?


Beiden hebben al eens eerder een superbike ontworpen. De BMW is nooit echt mee geraced, Aprilia was redelijk succesvol. Leuk detail: Corser heeft voor Aprilia in het world superbike gereden, nu doet hij het voor BMW...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat BMW het iets beter gaat doen met gelouterde rijders als Xaus en Corser.
de eerste testen waren hoopvol.

Denk niet dat ze veel gaan winnen, maar enkele top 5 noteringen zitten er misschien wel in.
 
Ik zie biaggi op de aprillia ook nog wel voor enkele verrassingen zorgen :Y
 
Ik denk dat BMW het iets beter gaat doen met gelouterde rijders als Xaus en Corser.
de eerste testen waren hoopvol.
Aprilia heeft Nakano. Als Nakano geen zitje bij Aprilia had kunnen krijgen, was hij nu testrijder voor Honda, dus ik denk dat hij die Aprilia wel goed weet af te stellen.

Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit. :}
 
Ik hoop dat ze het beide goed doen , maar toch stiekem aprilia een beetje meer.

Beide teams hebben goede rijders dus daar zal het niet aan liggen :)
 
Ik ga voor Aprilia natuurlijk. Dat moet ook wel als Tuono rijder toch. hahahaha

Nee zonder gekheid. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen. We wachten gewoon lekker af en hopen op een mooi seizoen.
 
Denk dat Aprilia het beter gaat doen dan BMW. Biaggi en Nakano hebben beide veel ervaring en Aprilia heeft toch meer een raceverleden dan BMW. Maar Corser was dit jaar heel constant, als ie dat volgend jaar op de BMW ook kan zit er ook wel een hoge eindnotering in. Xaus gaat denk ik ook weer voor spektakel zorgen, ze kunnen voor hem beter 2 reservefietsen maken en een hele hoop kuipdelen :P
wordt iig een mooi en spannend seizoen, kijk er nu al naar uit.
 
Laatst bewerkt:
Alleen om het geluid verdienen de Aprilia's al het kampioenschap moet zeggen dat de Yamaha ook een lekkere lawaaibak is.
Ik heb nu al zin in 3 dagen Assen met mijn perskaart :D
 
Ik hoop voor aprilia!

In het debuutjaar van de Vtr sp1 werdt immers ook de titel binnengehaald op de vtr

hmm nu al over een titel hebben beetje te voorspoedig :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Aprillia in het begin wat meer de overhand zal hebben, vooral gezien hun meer recentere ervaring met het WSBK. Biaggi en Nakano zijn allebei snel, maar Nakano heeft weinig ervaring op superbikes en rijd meteen op een nieuwe motor. Hij heeft dus geen enkel referentiepunt en dat zal zijn tijd gaan kosten.
BMW zal eerst nog wat kinderziektes te verwerken krijgen,
maar ik denk dat met de ervaring van Corser BMW heel snel de eerste foutjes weet weg te werken en dat vanaf dat moment BMW het toch wat beter gaat doen dan dan Aprillia.
 
zolang Xaus het rubber aan het asfalt houdt zou hij snel kunnen zijn... is echter een crashkoning met uitschieters. :]

Nakano en Biaggi zijn net als Corser redelijk zadelvast te noemen. :)
 
Ik zou moeten zeggen BMW O-)
maar de Appies hebben recentelijk meer motorsport ervaring, en dat scheelt !

Ik denk dat beide merken zeer dicht bij elkaar zullen blijven gedurende het seisoen,
welliswaar niet op podiumplaatsen maar ergens hoog in de middenmoot !?

Het mooiste vind ik ; hoe meer zielen hoe meer vreugd
Van mij mogen er nog meer merken hun beste kant laten zien in het SBK :]
Zoals b.v. in de 24 uurs endurance races
 
Laatst bewerkt:
Aprilia *O*

Ik gun Nakano wel een aantal successen. Heeft altijd een beetje op achtergrond gereden. In de laatste meters een 250cc titel aan z'n neus voorbij zien gaan. Bij Kawasaki en Honda nooit lekker uit de verf gekomen. Ik hoop dat hij Biaggi flink 'owned', zal ik maar zeggen. Kan Maxje weer lekker gaan zeiken dat het aan de motor/banden ligt... :W :W :W

Wordt een leuk nieuw SBK jaar!! :Y :Y :Y
 
flauw vermoeden dat BMW eerst wat gaat sukkelen (totdat ze doorkrijgen dat ze snel moeten zijn ipv zuinig :+ ) dat ze dan lekker gaan
appie , geen idee... ene race #1 andere dnf ? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan