World Superbike Nurburgring 2009

4 sep 2006
109
0
klazienaveen
Gaan er nog meer mensen van het Motor-Forum naar de World Superbike races op de Nurburgring?
Wij gaan zaterdags vroeg weg zodat we ook de trainingen kunnen zien.
Zondag na de races weer naar huis.
Vorig jaar ook geweest,maar toen heb ik maar weinig nederlanders gezien!
Mischien dit jaar meer...
 
waarschijnlijk wel, kon alleen zaterdag niet meer snipperen.
en loop dan de middag dus dat word een paar uur slapen en doorkachelen met de soes.
waarschijnlijk vertrekken vrienden van me zaterdags en overnachten op een afstand van +/- 75 km van de ring.
 
Ga zaterdagnacht 4:00 weg om de trainning mee te kunnen maken en we pakken er een hotel in de buurt. Ga wel met het koekblik ivm de mensen zonder motor.

Heeft iemand tips waar te overnachten ! Liefs dicht bij het circuit. We maken er namelijk wel een feestje van overdag. Dus taxi of bus is dan vereeist.
 
Heb er ook aan zitten denken om naar de Nurburgring te gaan dit jaar, valt voor mij nog net in de vakantie :D Las alleen dat je erg ver van de baan zit daar, klopt dat?
 
Heb er ook aan zitten denken om naar de Nurburgring te gaan dit jaar, valt voor mij nog net in de vakantie :D Las alleen dat je erg ver van de baan zit daar, klopt dat?

Ik ben al vaak op de Nurburgring geweest,en persoonlijk vindt ik het een geweldig circuit om naar toe te gaan.
Naar mijn mening zit je helemaal niet ver van de baan..goed overzichtelijk.
Vooral het eerste stuk voor start/finisch vindt ik een mooi stuk om te kijken.
Grote ruime tribunes met goed zicht op de baan.
Vorig jaar betaalden voor die plek 65 euro.
Over het algemeen zijn het allemaal betonnen tribunes met goed zicht op het circuit.
Ik zou zeggen..gewoon gaan!!! Het zal je niet tegenvallen *D
 
Wij denken er ook over om te gaan.
Wij willen vrijdag vertrekken, camping opzoeken en dan quali en race zien. Zondag na de race weer op huis aan.

Camping suggesties??
 
Heb er ook aan zitten denken om naar de Nurburgring te gaan dit jaar, valt voor mij nog net in de vakantie :D Las alleen dat je erg ver van de baan zit daar, klopt dat?

je zit verder van de baan dan in Assen(maar dat is bij heel veel circuits zo)

Zoals gesuggereerd kun je bij de laatste bocht voor start-finish een plek zoeken.

verderop de baan zijn er ook nog wel plekken te vinden die een mooi beeld geven. Bij de haarspeldbocht aan de zuidkant van de baan bijvoorbeeld.
 
Wij gaan ook op zaterdagmorgen heen kwalifiacties kijken (VENEMAN!!!!) en zondags na de races weer naar huis. Zitten zaterdag op zondag in een motorhotelletje 50 km verder op kunnen we ook nog lekker ff door de Eifel kneuren! Heb er zin an :9
 
Weet iemand waar de paddock is op dit circuit? :? Het is mij niet helemaal duidelijk. Ik vind het altijd leuk om de paddock in te gaan, maar we willen T5 zitten, en als de paddock erg ver weg is heeft dat niet echt zin. Dan mis ik teveel van de races.
 
Zijn er campings kort bij de baan. Net zoals in Assen??
Willen nu graag vrijdagavond weg gaan. Zaterdag na de trainingen nog ff een rondje maken op de Nordschleife dat is het helemaal.

Vorig jaar alleen op zondag geweest. Super!
 
Yep,weer 2 dagen,tentje erbij.
Hoop wel dat dit jaar de 2e mache uitgereden wordt :Y
full
 
Net even naar de prijzen voor tickets gekeken, maar zijn zo duur nog niet.
Maar waar is het mooiste punt om te gaan zitten..?
Naast de eerste bocht natuurlijk!
 
Wellicht dat ik op de bonnevooi erheen ga... moet nog ff kijken.. ben nie zo van de routes kijken tijdens het rijden :P
 
Ga zaterdagnacht 4:00 weg om de trainning mee te kunnen maken en we pakken er een hotel in de buurt. Ga wel met het koekblik ivm de mensen zonder motor.

Heeft iemand tips waar te overnachten ! Liefs dicht bij het circuit. We maken er namelijk wel een feestje van overdag. Dus taxi of bus is dan vereeist.

Wij gaan hierheen:

www.slidersguesthouse.com

En weet iemand waar de paddock gesitueerd is??
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit jaar ook voor de eerste keer die kant op gaan. Weet iemand of daar goede campings dicht bij het circuit zijn?
 
Ik wil dit jaar ook voor de eerste keer die kant op gaan. Weet iemand of daar goede campings dicht bij het circuit zijn?

Er zijn campings genoeg aan het circuit! En plek genoeg. Wij zijn dit jaar ook weer aangewezen op de camping. Wij wilden graag dit jaar een hotelletje boekn, alleen zit alles tjokkievol ivm de wijnfeesten die in deze periode plaatsvinden in de eifel. maar goed...camping is ook wel gezellig...s'avonds fanparty op de camping...altijd gezellie
:+ !!!
 
ja wij gaan ook naar de SBK met 6 man ,vrijdag middag weg en zondag na de race weer terug . hotel in Gerolstein met zwembad *O* :W
 
Gaan er nog meer mensen van het Motor-Forum naar de World Superbike races op de Nurburgring?
Wij gaan zaterdags vroeg weg zodat we ook de trainingen kunnen zien.
Zondag na de races weer naar huis.
Vorig jaar ook geweest,maar toen heb ik maar weinig nederlanders gezien!
Mischien dit jaar meer...

Hmmm vrij rustig op dit topic :N
Gaan er niet meer die kant op?
Wij gaan inmiddels met 9 man...gezellie :+
Is toch echt wel de moeite waard om op dit mooie circuit te bezoeken tijdens de SBK :} !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan