World Superbike Nurburgring 2009

Pff wat een verschrikking toch die Kalff : Norijuko Haga |( |( |(
En dan nog die vreselijk irritante stem die door merg en been gaat....
 
Laatst bewerkt:
Pff wat een verschrikking toch die Kalff : Norijuko Haga |( |( |(
En dan nog die vreselijk irritante stem die door merg en been gaat....
Dé reden dat ik RTLGP voor wat betreft het WSB volledig links laat liggen. Ik download liever dan mezelf op te winden over die stem van Kalff.
 
Laatste nieuws van het superbike front: Ducati wil volgend jaar met een 1398 uitkomen........
 
Laatste nieuws van het superbike front: Ducati wil volgend jaar met een 1398 uitkomen........

Ik heb gehoord met een 3 liter vrachtwagen motor :P


In de Superstock 1000 is Raymond Schouten vandaag 11e geworden en staat daar mee nu op een 15e plaats met 19 punten.
 
Net terug van de Nurburgring.
Wat een prachtige race's hebben we weer gezien. En wat een schitterend circuit is het toch ook!
Ik hoop dat de Nurburgring nog lang op de world superbike kalender blijft staan.
Echt genieten daar!!!
 
mijn favorieten van vandaag
full

full
 
He jammer, dacht ik de races via racing-underground te gaan kijken, heb je er een invite voor nodig.
Iemand? Pretty-please met suiker erop? :+
 
Net terug van de Nurburgring.
Wat een prachtige race's hebben we weer gezien. En wat een schitterend circuit is het toch ook!
Ik hoop dat de Nurburgring nog lang op de world superbike kalender blijft staan.
Echt genieten daar!!!

:Y ,Het randgebeuren ook,daar kan assen een puntje aan zuigen ;)

full
 
Een(klein) voordeel voor ducati is nu dat de restricties op de fietsen, nu wat in hun voordeel uit gaan vallen .

– if a rider of a 1000 cc 4 cylinder is leading the riders’ Superbike World
Championship standings at that time, then the initial air restrictor size
of the 1200 cc 2 cylinders will be increased by one size, to a Ø 52 mm
(or the equivalent area 2123.7 mm2), or as a last step, the air restrictor
will be withdrawn.


Geld ook voor het gewicht.

Should average value of the ‘event averages’ over 3 events favour the
1000 cc 4 cylinders by more than 5 points, and if a rider of a machine
with this configuration is leading the riders’ Superbike World
Championship standings at that time, then the minimum weight of all
1200 cc 2 cylinders will be reduced by 3 kg. The lower limit is 162 kg.

http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/Codes_et_reglements/SBK_SS_SST_Eng.pdf
 
Laatst bewerkt:
Een(klein) voordeel voor ducati is nu dat de restricties op de fietsen, nu wat in hun voordeel uit gaan vallen .
– if a rider of a 1000 cc 4 cylinder is leading the riders’ Superbike World
Championship standings at that time, then the initial air restrictor size
of the 1200 cc 2 cylinders will be increased by one size, to a Ø 52 mm
(or the equivalent area 2123.7 mm2), or as a last step, the air restrictor
will be withdrawn.
Geld ook voor het gewicht.
Should average value of the ‘event averages’ over 3 events favour the
1000 cc 4 cylinders by more than 5 points, and if a rider of a machine
with this configuration is leading the riders’ Superbike World
Championship standings at that time, then the minimum weight of all
1200 cc 2 cylinders will be reduced by 3 kg. The lower limit is 162 kg.
http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/Codes_et_reglements/SBK_SS_SST_Eng.pdf
Het is lastig om een eerlijk regelement te maken, maar ik vind dit wel erg kunstmatig... 3 kg en een beetje vermogen kan het verschil zijn tussen een compedatieve fiets of niet.
 
Het is lastig om een eerlijk regelement te maken, maar ik vind dit wel erg kunstmatig... 3 kg en een beetje vermogen kan het verschil zijn tussen een compedatieve fiets of niet.

Toen ducati vorig jaar een 1200 v 2 in wou zetten(de 999 was compleet uit ontwikkelt en het koste vermogens om het ding competatief te houden) reageerden de japanse fabriekanten dat ze dat onder bepaalde voorwaarden ermee accoord gingen.
1 daarvan was dat ze de 4 cilinders mochten tunen en een ander was dat 1200 cc fietsen ,door hun 200 cc voordeel ,wat restricties en een gewichts nadeel meekregen.
Dit alles afhankelijk van de prestaties van de teams en om het kampioenschap spannender te houden.
Flammini heeft al een keer flink de deksel op zijn neus gehad toen 3 van de japanse fabrikanten uit het WSBK stapten over ontevredenheid over het regelement.
 
Laatst bewerkt:
en kijk eens hoe populair het WSBK nu is en hoe gaaf die wedstrijden zijn?

Ik kijk tien keer liever naar de WSBK dan de GP's
 
Terug
Bovenaan Onderaan