Wormwiel kapot, wat nu?

wouterzxr

MF veteraan
26 sep 2010
1.324
0
Lonely island
Hallo, ik heb een zxr uit 92.. Vanavond een heerlijk stukkie lopen touren *O* *O* tot ineens men snelheidsmeter ermee kapte -O- -O- -O-

Thuis gekeken, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het wormwielsysteem in de velg kapot moet zijn aangezien de kabel in een boormachine het wel doet (en snelheidsmeter ook).

Zijn deze setjes ergens nog te halen?? Zoja ze zullen zeker peperduur zijn? 2e hands een optie? En wat zou het inbouwen ervan kosten?

Dealers bij mij in de buurt zijn op dinsdag dicht, dus weer lekker klote.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
waarom je remklauwen los als je voorwiel eruit moet? kan toch gewoon blijven zitten?

als je een beetje sterke balk in het plafon heb(of iets anders waar je hem kan ophijsen) dan een touw eromheen en je motor aan de kroonplaat een stukje omhoog tillen met het touw(dan vastknopen, doh), voorwiel los, wormwiel verv, voorwiel erin en motor laten zakken>klaar?

kan hem ook evt op zn zijstandaard scheef trekken zodat je voorwiel van de grond is, zorgen dat je stuur ergens op rust en ook even vastmaken dat hij niet terug kan vallen
 
Laatst bewerkt:
waardeloos he, dat die dingen van plastic zijn?
had ik al last van in brommertijd, de aandrijfwormdingen waren van staal, en het grote wormwiel van plastic. na 3x vervangen had ik er ook genoeg van..

maar je remmen kunnen lekker blijven zitten, je hoeft alleen je as eruit te tikken en je kunt het wieltje al vervangen. maar voor die 35,- dat het kost om te laten doen, lekker laten doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan