Wormwieltje reviseren

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.231
Assen
Hoi mensen, Van mijn jawa 1967 project is heel veel gewoon te bestellen, maar het wormwieltje ter aandrijving van de km-teller heb ik nog niet gevonden.. wel dat van een gelijktijdig type, ik denk dat het hetzelfde is maar staat nergens als zodanig genoemd..

Daarom; Het schijnt dat je versleten tandwieltjes kan 'reviseren'?
Weet iemand daar een adres voor en evt. een rpijsindicatie? ik heb geen flauw idee wat zo iets kost, maar kan me voorstellen dat het een bewerkelijk/duur proces is..
 
nou, Er staan op webshops heel veel onderdelen, en dan; pasbaar voor dat, dat en dat model..
zo niet voor dit ding, dat geeft me te denken..
En nee, voor de toeval doe'k het denk ik niet.. ik denk ook niet dat ik het zomaar weer kwijtraak..
 
wel dat van een gelijktijdig type, ik denk dat het hetzelfde is maar staat nergens als zodanig genoemd..

Gokje nemen dat het wel gewoon past ?

En anders navragen bij de webshop boer.

Of in de Jawajaanse kringen.

Zelf lijkt me de kans best wel groot dat zoiets gewoon past.

Het lijkt me erg sterk dat een -no offence- goedkoop merk 10 verschillende ontwerpen gaat maken voor een kilometerteller aandrijving.
En zoiets geldt niet eens voor goedkope merken.

Het enige wat misschien kan verschillen is het 'frampje' waarin zoiets zit verwerkt, het binnenwerk lijkt me toch allemaal wel hetzelfde.
Ik bedoel, Jawa heeft geen uiteenlopende modellen, van snorbrommer tot 300km/u model.
Alles is wel zo'n beetje technisch hetzelfde.

edit : Ik denk dat als je gewoon iets bestelt waarvan de wiel diameter hetzelfde is, je wel goed zit :)
 
Laatst bewerkt:
Ook een "wormwieltje" heeft een modul zoals elk tandwiel :Y Is een standaard gegeven en als je die weet kun je bij diverse zaken (vooral in Duitsland !) alle soorten en maten gewoon bestellen en bij de kleinere is het eigenlijk dubbeltjeswerk ;)

Een van de vele zaken in Germanika die dit soort frutseltjes gewoon in het schap hebben liggen :+

Home - Mädler Webshop

Standard Worms and Worm Wheels, Single-Thread, Right Hand - Mädler Webshop

En dan nog een aantal m.b.t. modelbouw i.v.m. het formaat :9

Het belangrijkste = dus het "modul" :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan