WP op TL1000R

karz

Die hard MF'er
22 mrt 2004
606
0
republiek zuid limburg
Hoi,

Ik wil een WP achterdemper/vering op mijn TLR zetten, en dus de standaard rotatie demper eraf halen.

Heeft dit al eens iemand gedaan (of met een ohlins/bitubo enz..) die me kan vertellen hoe dit het beste gaat, of wat ik vooral niet moet doen ?

Gr Kars
 
Dit is hem b.t.w.

album_pic.php
 
De rotatie demper van soes gewoon laten zitten.

Een Wp zal geen verbetering brengen.

Alleen op het cirquit zul je met de Wp een paar tienden winnen.
De snelheid van een TL R op het cirquit is al achterhaalt, door vele andere Liters.

Op de openbere weg zul je geen profijt uit een andere demper halen dan je eigen rotatie demper.

(E.e.a.) van "Hoegee" Voorheen chef monteur van Kenny R.

Met vr. grt Groen.
 
De rotatie demper van soes gewoon laten zitten.

Een Wp zal geen verbetering brengen.

Alleen op het cirquit zul je met de Wp een paar tienden winnen.
De snelheid van een TL R op het cirquit is al achterhaalt, door vele andere Liters.

Op de openbere weg zul je geen profijt uit een andere demper halen dan je eigen rotatie demper.

(E.e.a.) van "Hoegee" Voorheen chef monteur van Kenny R.

Met vr. grt Groen.

Is die originele rotatie demper dan zo goed?
Zelf de vering op een Bandit 1200 vervangen door Technoflex.
Resultaat: verbazingwekkend! Van een waggelende/schommelende toerfiets tot een stabiele stuurfiets (gewicht blijft natuurlijk een klein nadeel).
 
De rotatie demper van soes gewoon laten zitten.

Een Wp zal geen verbetering brengen.

Alleen op het cirquit zul je met de Wp een paar tienden winnen.
De snelheid van een TL R op het cirquit is al achterhaalt, door vele andere Liters.

Op de openbere weg zul je geen profijt uit een andere demper halen dan je eigen rotatie demper.

(E.e.a.) van "Hoegee" Voorheen chef monteur van Kenny R.

Met vr. grt Groen.

Ok fair enough ik verwacht ook geen wonderen, maareh ik heb hem dsu al , en nu wil ik hem ook graag erop, kan hem ook aan de muur hangen, maar dat vind ik zonde. |(
 
De rotatie demper van soes gewoon laten zitten.

Een Wp zal geen verbetering brengen.

Alleen op het cirquit zul je met de Wp een paar tienden winnen.
De snelheid van een TL R op het cirquit is al achterhaalt, door vele andere Liters.

Op de openbere weg zul je geen profijt uit een andere demper halen dan je eigen rotatie demper.

(E.e.a.) van "Hoegee" Voorheen chef monteur van Kenny R.

Met vr. grt Groen.

Yeah, right, Hoegee zal zijn tijd versleten hebben met het rijden op een tlr toen hij nog voor Kenny sleutelde....
Voor mij is het investeren in een goede wegligging nog steeds het beste wat je kan doen. En zo geweldig is die rotatiedemper dus echt niet, zelfs niet op een TLr. Als je je een beetje verdiept in de werking van een massa productie rotatiedemper weet je waarom.
Rotatiedempers kunnen goed zijn, maar dan praat je over HiTech rotatiedempers die Ferrari toepast.
De rondetijden op een circuit zullen inderdaad geen seconden verbeteren en zullen zeker niet de tijden van snellere 1000cc machines verbeteren. Maar ik neem aan dat dat ook niet de primaire doelstelling is van de poster.
Dus, altijd monteren die hap.

tlh, met ohlins voor en achter.
 
Hoi,

Ik wil een WP achterdemper/vering op mijn TLR zetten, en dus de standaard rotatie demper eraf halen.

Heeft dit al eens iemand gedaan (of met een ohlins/bitubo enz..) die me kan vertellen hoe dit het beste gaat, of wat ik vooral niet moet doen ?

Gr Kars
monteren en wel zo snel mogelijk, ik zelf heb 70.000 km met WP voor en achter gereden.alle komentaren van niet doen zijn van mensen die het verschil niet hebben mee gemaakt
zet alleen een nieuw naald lager in de hevel,gebruik de oude niet meer als je hem er uit perst kan hij later defect raken (kost niet veel)
 
En zo is het en niet anders!

Trouwens niet alleen moto73 gelezen, maar vooral de perfomance bike jaargang 1997. Deze hebben uitgebreid met een TLs getest, onderzocht en gesleuteld om dat ding tankslappervrij te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan