WP Stuurdemper??

Tombaman

MF'er
9 jan 2003
137
1
België
Heb onlangs een R1 2003 gekocht en vind dat dit ding echt lekker rijdt... Enkel bij vol accellereren (1e - 2e) wordt hij vooraan zeer licht (lees: ((bijna))wheelie) en slaat het stuur bij het neerkomen op de grond.. Volgens mij kan dit enkel verholpen worden na de installatie van een stuurdemper.?.. Nu weet ik toevallig een occasie stuurdemper van WP te koop liggen (300Euro).

Heeft er iemand (goede/slechte) ervaringen met deze stuurdempers?? Volgens mij is dit toch wel een topmerk??

Het betreft het model hetwelk op de kroonplaat wordt gemonteerd..

Alvast bedankt voor jullie advies!! *D
 
WP is een wereldmerk :}

Voor een occasie een toch wel pittig prijsje. Hoe "oud" is het dempertje?
Let op of de demper wel compleet is (incl. compleet montage setje).
 
Lekte een heel klein beetje olie.. Werd teruggestuurd naar WP en werd direkt vervangen voor een nieuwe... mits opleg van 50 Euro...
 
Dit is schijnbaar de beste in zijn prijsklasse. :}
Voor mijn r6 is het 409 euro voor een nieuwe. (ook op de kroonplaat)
En 309 euro voor eentje langs het frame.
 
Nu weet ik toevallig een occasie stuurdemper van WP te koop liggen (300Euro).

Vind 300 Euro erg veel voor een gebruikte, heb zelf 320 betaald voor een nieuwe (cockpitmodel).
 
Stuurdemper op de kroonplaat of op het frame...
Heb zelf een R1 van 98 en wil/moet ook een stuurdemper kopen, er zit bij een 98er een voorgeboord gat in het frame, maar wat is nu eigenlijk beter ?
Frame dempers schijnen een langere slag te hebben, hierom adviseerde de door mij bezochte motorzaak een framedemper.

Iemand ervaring hiermee ?
 
Stuurdemper op de kroonplaat of op het frame...
Heb zelf een R1 van 98 en wil/moet ook een stuurdemper kopen, er zit bij een 98er een voorgeboord gat in het frame, maar wat is nu eigenlijk beter ?
Frame dempers schijnen een langere slag te hebben, hierom adviseerde de door mij bezochte motorzaak een framedemper.

Iemand ervaring hiermee ?

Nadeel framedemper: hij zit op een "onbeschermde" plek. Valt je fietsje een keer van zijn standaard dan heb je mogelijk al schade aan ´t ding.
 
Da lijkt er wel op...

Ga straks eens langs bij de dealer.. Zal een berichtje laten met de prijs voor een nieuwe..

Alvast bedankt voor de reacties
 
WP nieuw: 410 Euro Incl. BTW
Hyperpro nieuw: 475 Euro Incl. BTW

Denk dus dat 300 wel iets te veel is... :(
 
heb gehoord dat sommmige dempers gemonteerd worden met een luchtbel erin, wat je dan hebt is dat als je links rechts beweegt er ff een stukje is waar ie niet dempt....Ohlins heeft dit niet
En WP? Weet iemand dit?
 
langere slag ? je moet gewoon je volledige stuuruitslag hebben. en links en rechts niet te veel demper over.
 
Dat bedoelt hij waarschijnlijk niet, iedereen wil zijn stuuruitslag helemal benutten...

Dempen doe je bv door een zuiger (met een gaatje erin) door olie te persen. De demping wordt veroorzaakt door de weerstand van de olie (viscositeit en temperatuur) en de grootte van het gat. Bij een langere slag (en dan natuurlijk een hogere snelheid en wel minder demping per cm) heb je minder last van natuurkundige verschijnselen die de werking nadelig beïnvloeden; zoals bv stickslip.

Luchtbelletje was vroeger nodig om het uitzetten van de olie bij hogere temperatuur mogelijk te maken zonder dat de olie uit de cylinder/reservoir geperst werd. Tegenwoordig hebben alle goede dempers daarom een extern reservoir (WP, HypewrPro, Öhlins etc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan