WP veren voor CBR600RR

Martin@81

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
2
Wie heeft de veren voor al vervangen van z'n CBR600RR? Er zit bij mij nu WP in en sindsdien bij beetje inveren of uitveren (hobbels, remmen en acceleren) hoor ik voor vandaan ergens een lichte tik.

Die tik kan ik stilstaand niet 'reproduceren', alleen rijdend. En het is niet echt bij extreem inveren.

Ik heb al geïnformeerd. De standaard veren zijn iets kleiner in diamter dan WP. Hierdoor zou de veer ergens tegenaan kunnen tikken. Maar dat zou niet moeten kunnen bij een beetje in- of uitveren.

Ik kreeg de tip vooras even los en weer vast maken. Het zou ergens kunnen wringen bijvoorbeeld.

Ik moet nog verder informeren bij WP in Uden. Maar heeft misschien iemand al een idee? Of ervaring ermee?

TNX. :)
 
Wel heb de vork laten doen met WP veren (in BE). Los van feit dat ik er niet tevreden over ben wegens niet goed gedaan hoor ik de veren wel werken maar niet bepaald tikjes. Breng gewoon de vork binnen bij WP en laat ze even kijken.
De vork was nog altijd veel te zacht en te weinig rebound. Bij nazicht hebben ze ook kunnen constateren dat een van de pennen (rebound) lichtjes gekromd stond :X :X
Bij hard aanremmen sloeg de vork dicht. Heb tijdelijk de luchtkamer verkleint om dit te vermijden. Het geeft al een beter resultaat maar nog niet wat het moet zijn.
Dit weekend gaan ze mee naar de veerspec. van Van Zon supersport team om hem correct te zetten en maximale veerweg te hebben zonder een dichtslaande vork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan