WP vering binnen, Hoe voorkant omhoog?

Dommelsch

MF'er
20 jun 2003
164
0
Hapert
Hallo,

Ik heb gister mijn WP voorvering binnen gekregen. Ik heb thuis twee van die bokken. Echter de voorbok moet onder de veerpoten. Aangezien deze eruit moeten gaat dat niet lukken. Ik heb al gekeken om een krik onder het blok te zetten maar dit stond niet erg stevig. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt
 
Toen ik mijn vering heb vervangen, heb ik mijn motor
aan het stuur opgehangen m.b.v. 2 spanbanden.
De spanbanden heb ik aan de dwarsbalken van het dak van
de garage vastgemaakt. Dit werkte perfect.
Zorg wel dat je stevige spanbanden of touwen gebruikt, anders
donderd de motor dadelijk nog tegen de grond.

Groeten.
 
Bij mijn racer moest de complete voorvork eruit, waarbij ook een balhoofd voorbok niet kan.
Heb toen de onderkuip eraf gehaald de voorbok en achterbok eronder gezet toen de ruimte tussen de vloer en onderkant uitlaatsysteemopgevuld met blokken hout oid.
Wel opletten dat je voor de zekerheid het gedeelte tussen uitlaatsysteem en blok opvuld zodat dit niet kan verbuigen.
Dan de voorbok rustig laten zakken evt met iemand erbij.
Beetje amateuristisch maar werkt wel ;)
 
Het ophangen aan het plafond gaat niet lukken. Deze is namelijk van betonplaten. Iemand nog andere ideeen?

Toen ik mijn poten eruit heb gehaald voor het vervangen van de keerringen heb ik de motor opgebokt en daarna houten blokken onder de dragers van het blk gelegd. Daarna de bokken eronder uit en je hebt een stabiele constructie. Groeten van de meester knutselaar ;)
 
Laatst nog gedaan met een houten plank onder de uitlaatstukken (waar die 4
stukken samenkomen), autokrik eronder en stukje omhoog, stond verder aardig
stabiel 8-)

Maar met een betonnen plafond lijkt het me "veiliger" om idd even een
haak erin te draaien en dan met een spanband o.i.d. motor optakelen :)

SUC6 ermee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan