WP voorvering ervaring?

joost850

Rookie
10 mei 2004
21
0
Dalen
Halloa,

Ik ben in het bezit van een Yamaha TDM 850 waarvan langzamerhand de voorvering wat slapjes aanvoelt.
Op zich geen probleem, want de voorband rij ik netjes tot de grens van z'n profiel en de slijtboutjes beginnen ook al aardig op zielige stompjes te lijken :+ , alleen met remmen duikt de vering behoorlijk en in de lange bochten vind ik de brommert toch niet altijd even strak z'n lijn volgen.

Daarom wil ik jullie vragen wat jullie ervaringen zijn met een "upgrade" van de voorvering.

Alvast bedankt!

Joost
 
Heb op mijn honda ook andere veren gezet, voorvering nieuwe spiralen en olie en achter een andere spiraal, het verschil is zeer duidelijk merkbaar, de voorvering is veel beter geworden en geeft veel meer feedback en het duiken is veel minder, ik heb er hyperpro in zitten en die gasten hebben het geheel ook afgesteld, je moet wel wat comfort prijsgeven (bij mij althans) maar je krijgt er veel voor terug, zeker het geld waard.

gr van kc
 
goede ervaring mee. ik heb op mijn fazer 600 WP voorveren en olie zitten. scheelt vooral bij duiken bij remmen inderdaad. en bij insturen bij iets "hogere" snelheden veel stabieler. in de bocht stuitert ie niet zo veel en snel meer als daarvoor. Enige nadeel is dat mijn fazer iets minder comfortabel is geworden over korte richels. maar ik heb ene fazer van '98 en daar kan de vering niet afgesteld worden vooraan. Ik zou zeggen doen!!
 
Is een wereld van verschil.
Je kunt het alleen niet enkel bij de voorvorkvering laten.
Ten eerste is de demping veel minder geworden en moet er dikkere olie in, ten tweede, als de voorvering eenmaal strak is zul je pas goed merken hoe slap de boel van achteren is, zeker als er een beetje stevig geren wordt.
Dus achter zul je ook aan het vernieuwen moeten.
 
Heb op mijn honda ook andere veren gezet, voorvering nieuwe spiralen en olie en achter een andere spiraal.

Het voordeel van Hyperpro, is natuurlijk dat ze ook een veer voor je achterschokdemper kunnen regelen. Dit in tegenstelling tot WP die dat niet kan (ja een achterschokdemper.... 699 euro!). Maar WP levert de progressieve voorvering set voor een prijs van 119 euro, wat weer een prijsvoordeel oplevert van pakweg 40 euro.

Dus om een lang verhaal nog langer te maken, ALS er de meeste winst geboekt kan worden op de voorveren, is het financieel interessanter om voor WP te gaan..

Nog eventjes verder dromen :z , totdat iemand mij ervan weet te overtuigen wat nu echt de oplossing is... en dan :]
 
Het voordeel van Hyperpro, is natuurlijk dat ze ook een veer voor je achterschokdemper kunnen regelen. Dit in tegenstelling tot WP die dat niet kan (ja een achterschokdemper.... 699 euro!). Maar WP levert de progressieve voorvering set voor een prijs van 119 euro, wat weer een prijsvoordeel oplevert van pakweg 40 euro.

Dus om een lang verhaal nog langer te maken, ALS er de meeste winst geboekt kan worden op de voorveren, is het financieel interessanter om voor WP te gaan..

Nog eventjes verder dromen :z , totdat iemand mij ervan weet te overtuigen wat nu echt de oplossing is... en dan :]

kan WP geen achterveer leveren? ook vreemd, er is nog een ander merk, technoflex ofzo iets dacht ik, misschien daar eens vragen?

gr van kc
 
kan WP geen achterveer leveren? ook vreemd, er is nog een ander merk, technoflex ofzo iets dacht ik, misschien daar eens vragen?

gr van kc


Vond het zelf ook al vreemd maar op de website van de Nederlands importeur van WP stond er niets over in tot dat ik dit plaatje op de internationale website vond met de tekst: "Wide range of shock absorber replacement springs"

plspr3.jpg


Waarschijnlijk alleen voor crossmotoren. Zal de importeur eens mailen..
 
Hi, WP heeft zowel voor als achterveren (met blijvend gebruik originele schokdemper achter). Ook hebben ze volledige veer/demper elementen voor voor en achter (kost natuurlijk wel wat meer....

Ik heb zelf op meerdere motoren vervangingsveren, dan wel volledige vering gehad (zowel op cross motoren als 'asfalt' motoren) en ben daar altijd zeer tevreden over geweest.

Harry is de specialist op het gebied van afstelling van vering daar, en die man is echt een TOPPER !!! Tevens: als je de verign evt toch nog niet toppie vindt, stellen ze hem gewoon opnieuw voor je af of krijg je lichtere/zwaardere vering (of dikkere/dunnere olie).

Kortom: je geld dubbel en dwars waard in mijn ogen.

Suc6 met je keuze !
 
Hi, WP heeft zowel voor als achterveren (met blijvend gebruik originele schokdemper achter). Ook hebben ze volledige veer/demper elementen voor voor en achter (kost natuurlijk wel wat meer....

Ik heb zelf op meerdere motoren vervangingsveren, dan wel volledige vering gehad (zowel op cross motoren als 'asfalt' motoren) en ben daar altijd zeer tevreden over geweest.

Harry is de specialist op het gebied van afstelling van vering daar, en die man is echt een TOPPER !!! Tevens: als je de verign evt toch nog niet toppie vindt, stellen ze hem gewoon opnieuw voor je af of krijg je lichtere/zwaardere vering (of dikkere/dunnere olie).

Kortom: je geld dubbel en dwars waard in mijn ogen.

Suc6 met je keuze !


met harry heb ik inderdaad goede ervaring.

ik spreek hem regelmatig in assen op het circuit
en daar heeft hij mij ook geholpen met mijn voorvork waar ik niet te vreden over was had toen wel wp progressieve veren gekocht maar dook nog te ver in

bleek er te veel olie in te zitten dempte niet goed etc etc
olie verwijderd dook me nog te ver in andere olie van hem mee gekregen en mijn luchtkamer iets verkleind door er meer olie in te doen
en nu is het perfect en dat door haary zijn advies en heeft ook nog mijn hagon demper achter afgesteld.

super kerel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Wij hebben goede ervaring met WP.
Allen je achterspiraal vervangen is
onzin, want het heeft niets te maken met
je ingaande en uitgaande demping, je verandert
alleen het gewicht en dat heeft niets te maken
met het weggedrag.
Meestal moet je de complete veer vervangen
omdat er geen andere sims in kunnen.
Wij gebruiken ze zelf om te racen.
 
Hoi,
Wij hebben goede ervaring met WP.
Allen je achterspiraal vervangen is
onzin, want het heeft niets te maken met
je ingaande en uitgaande demping, je verandert
alleen het gewicht en dat heeft niets te maken
met het weggedrag.
Meestal moet je de complete veer vervangen
omdat er geen andere sims in kunnen.
Wij gebruiken ze zelf om te racen.
Wat is volgens jou het verschil tussen de achterspiraal en de complete veer ?
En sinds wanneer is het dat een veer niks aan het weggedrag veranderd :?
 
Die achterveer, daar ben ik niet zo bang voor. Die is waarschijnlijk nog wel goed genoeg. Zou ik voorlopig niet aan denken.
Mochtie gaan lekken dan kan WP die heel goed reviseren, kost niet eens zoveel. Kun je dan denken aan een vervangingsveer eromheen.

De voorvering van de TDM is gewoon slap, is een beetje een Yamaha kwaal. Setje WP progressieve Veren met bijgeleverde olie is een hele goede optie.
Geen dikkere olie ofzo erin gooien, doet rare dingen met de demping.
 
Terug
Bovenaan Onderaan