WR 450F 2004

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
Heykes,

zijn der ier mannen die ervaring emme mee nen wr450f van 2004 in supermotard trim. Ik weet dat deze redelijk hoogtoerig zijn , maar zijn ze echt onbetrouwbaar? Hoe zit het met de power? Kan die mee met bvb een husky TE570...
Veel oliewissellen zal er natuurlijk wel inzitten...en die pistons zullen ook af en toe wel vervangen moeten worden of niet? Ben nogal SM leek dus daarom dak et ieker vraag war :)

Grtz,

Lennovich
 
wr is niet zo krachtig als een husk. ten eerste al omdat ie minder inhoud heeft.
Een wr is ook tammer getimed (en dus wel wat beter betrouwbaar)...de wr is gewoon wat meer gericht op on-road dan op full cross zoals een YZ...

enige wta ik ooit gehoord heb is dat er iets met het vliegwiel was bij die dingen...maar of dat waar is...
 
kwa vermogen kunnen ze zat mee, wel hoogtoeriger en minder koppel. De WR is niet de SM maar een enduro. Voor Supermoto kun je mijn inziens beter en YZ hebben voor het circuit werk voor naast het crossen. Want als je alleen op de weg gaat rijden kun je beter een af fabriek KTM of husqy kopen.
 
Aangezien de slag van een 450 cc korter is kan deze meer toeren maken, dan een grotere cilinderinhoud. Op het circuit rijden de meeste met een 450 cc. Een 600 cc heeft misschien meer koppel en is iets sterker onderin, maar een 450 gaat langer door (qua toeren). En een Supermoto met een 4-bak (YZ) lijkt me niet zo geschikt, maar dat is persoonlijk. In het verkeer zou ik al helemaal geen 4-bak willen, dat kost je je koppeling.
 
Aangezien de slag van een 450 cc korter is kan deze meer toeren maken, dan een grotere cilinderinhoud. Op het circuit rijden de meeste met een 450 cc. Een 600 cc heeft misschien meer koppel en is iets sterker onderin, maar een 450 gaat langer door (qua toeren). En een Supermoto met een 4-bak (YZ) lijkt me niet zo geschikt, maar dat is persoonlijk. In het verkeer zou ik al helemaal geen 4-bak willen, dat kost je je koppeling.

idd :)
 
En een Supermoto met een 4-bak (YZ) lijkt me niet zo geschikt, maar dat is persoonlijk. In het verkeer zou ik al helemaal geen 4-bak willen, dat kost je je koppeling.

Mijn YZ heeft een 5-bak.
Op de meeste circuits waar ik heb gereden gebruik je de 5 niet of nauwelijks dus een 4-bak met korte gearing kan ook prima. Op de weg wordt het anders, een top van 100 is inderdaad wat weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan