WR250F 2005 stagneert op bepaald toerental

GSXR_baby!

Rookie
14 sep 2018
21
0
Hallo allemaal,

Mijn Yamaha WR250F 2005 heeft een probleem, dat is namelijk dat bij een bepaald toerental hij tijdelijk stagneert waarna hij met het voorwiel van de grond verder rijd. Hij doet dit vanaf de derde versnelling, nog niet genoeg aanloop gehad om het in 4 of 5 te durven testen. Ik heb al flink lopen spelen met de carb omdat de motor eerste ook te arm, nu is dat opgelost maar het toeren probleem houd aan. Hij doet dit ook als de TPS niet aangesloten zit.
Iemand hier ervaring mee dan hoor ik het graag.

Groetjes!
 
Dat is puur de hoofdsproeier, maar vreemd dat de motor verder overal netjes doortrekt.
Mijn KTM was heel gevoelig voor bougies en vertoonde dan ook dergelijke trekjes.
Okay, ja ik heb er nu al wel een grotere hoofdsproeier inzitten sinds dat ie dus warm liep, zou dit dan nu het probleem zijn of zou hij nog steeds te arm lopen?
 
Is het niet handiger hem op een testbank te zetten? dan heb je meteen de goeie afstelling en geen omkijken meer naar. Lijkt me dat je anders enorm gaat lopen klooien.
Mogelijk... niet veel ervaring mee... Lijkt me dat ik dan nog steeds het een en ander moet klooien of niet? komt daar een ideale setup uit vloeien?
 
komt daar een ideale setup uit vloeien?
Dat is wel het concept ja. Er zijn toko's waar je met je motor naar toe gaat en dan zoeken hun de perfecte sproeiers/naalden uit voor jouw combinatie motor/carburateurs. Daar kunnen ze kijken hoe de afstelling is bij elk toerental.

Wat t kost, geen idee, maar volgens mij viel het nog wel mee.
 
Ja had al wel een topic gevonden van 15 jaar terug 😅 die riepen inderdaad breng maar naar ten Kate is het voor 125 euro gedaan maar kan hier over niks op hun website vinden. Andere die ik wel kan vinden maken slechts een uitdraai en geven je een advies. Woon in Enschede ken je toevallig een zaak in mijn buurt die inderdaad alles gewoon regelt?
 
Ja had al wel een topic gevonden van 15 jaar terug 😅 die riepen inderdaad breng maar naar ten Kate is het voor 125 euro gedaan maar kan hier over niks op hun website vinden. Andere die ik wel kan vinden maken slechts een uitdraai en geven je een advies. Woon in Enschede ken je toevallig een zaak in mijn buurt die inderdaad alles gewoon regelt?

Tuning - Motor Centrum Eibergen

Geen idee hoe bedreven ze met crossers/enduro's zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan