WR450F ombouwen naar supermoto

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Tijdje terug heb ik een SM cursus gedaan. De cursusmotor was een WR450F in SM trim. Dat was een danig leuke motor dat ik nu zelf om mij heen zit te kijken om er een aan te schaffen.

Het probleem is dat de WR in SM vrij moeilijk te vinden is. De WR450F in zijn standaard enduro trim is daarentegen wel redelijk goed te vinden. Dus dan lijkt ombouwen van enduro naar SM de logische keuze. Punt is alleen dat ik niet weet wat je allemaal zou moeten aanpassen. Heb er ook totaal geen ervaring mee.

Welke zaken zou je moeten kopen / aanpassen en welk prijskaartje moet ik dan aan denken voor het hele feest?

advies / ervaringen is / zijn welkom ;)
 
vering en remmen, wielen.

Beetje uiterlijk als je dat leuk lijkt.
 
Ligt er aan hoe "goed" je het wilt doen.
Je hebt natuurlijk setje 17 inch velgen nodig. Je kan of je huidige laten omspaken, of een nieuw setje laten maken, 2de hands vinden.
Meestal kost een setje sumo wielen, plus remschijf en achtertandwiel rond de 800/1200 euro.
Als je geluk hebt en deze van een wrf komen hoef je niet te prutsen met pasmaken van bussen.

Vervolgens moet je door de grotere remschijf een adapter kopen voor je remklauw, beter is een hele sumo kit.

Je kan nog je vering laten aanpassen, is aan te raden als je het echt fanatiek gaat doen.

Je had dit alles ook gewoon kunnen vinden met de zoekfunctie BTW
 
als je je velgen wilt opofferen zaag je de spaken eruit,
koopt 17 inch velgen en schroeft
t hele zooitje in elkaar, remschijf en adapter op Ali bestellen is de kortste route denk ik...


ECHTER,
ik zou iig een achternaaf bestellen met een kushdrive, en de hele zooi bestellen bij een gerenommeerde wielen leverancier..
ook zo de remmen, lijkt mij toch niet onbelangrijk dat dit goed (blijft) functioneren/ eert...

velg schat ik op 300p/ st
kushdrive geen idee, spaken op 100/ 200
er zijn goedkopere China opties, maar ik kan niet in je wallet kijken...

suc7
 
Als je de vering niet aanpast heb je weinig aan de remset. Of vind je het prettig om telkens maar in de eindstop te zitten? :+
 
Thanks voor alle info.
Ik zit niet echt te wachten op alie expres spul. Het zijn immers nogal belangrijke zaken die je moet aanpassen dus ching chong remmen of vering lijkt me niet wijs.

Vering moet ook wel aangepast want anders ben je idd non stop aan het heien op je vorken :P
 
Ik heb een 2004 wr450f, met zowel supermoto wielen en plastic, enduro wielen en plastic en een versterk kontje voor offroadtrips, inclusief stevige karterplaat. een leuk setje waar je alle kanten mee uitkunt.

Geen idee hoe modern je wilt gaan, maar ik overweeg het setje weg te doen, na mijn onderbeen gebroken te hebben in albanie.
 
Ik heb een 2004 wr450f, met zowel supermoto wielen en plastic, enduro wielen en plastic en een versterk kontje voor offroadtrips, inclusief stevige karterplaat. een leuk setje waar je alle kanten mee uitkunt.

Geen idee hoe modern je wilt gaan, maar ik overweeg het setje weg te doen, na mijn onderbeen gebroken te hebben in albanie.

Ik heb je effe een PM gestuurd
 
Terug
Bovenaan Onderaan