wrappen van kunststof koffers wel/niet mogelijk?

Arcath

MF veteraan
26 jan 2009
1.027
416
Beste allen,

mijn motor koffers zijn lelijk geworden. je kent het misschien wel passagier die wat moeilijk afstapt na lange rit en zo weer wat krassen op t kunststof.

Nu heb ik originele kunststof bmw koffers en wil hier het deksel van wrappen, fris kleurtje (blauw want hoef niet zo snel als die rode). Afijn begonnen en lukte best aardig tot laatste stukkie waar het rimpelig werd en de gaten er in zaten (toch te warm). kortom ttijd voor iemand die er WEL verstand van heeft.

dus door schadebedrijf doorverwezen naar stickerboer die ook voor hun autos voorziet van reclame. Hier het geval voorgelegd, folie aanwezig echter geen zin de boel te verknoeien kunnen jullie dit?

ja hoor, was de reactie, maar ik raad het af, kunstof van motoren heeft veelal silicone achtige zooi er in waardoor lijm niet houd en na het netjes er op plakken zal na 2 weken de boel er af vallen/loslaten. dit zou ook problemen geven bij kunstof bumpers spoilers van auto's.

Nu mijn vraag hoe is de ervaring hier met het wrappen van koffers op langer termijn? lost de lijm op? kan/ moet je dit voorbehandelen?

iemand tips? twijfel of ik het nu wel of niet zal laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen siliconen, hoewel veel mensen daar wel graag mee poetsen. De koffers zijn van ABS, daar hecht ook niet veel op. Maar op de LT zitten in kleur gespoten koffers, je kunt er dus wel degelijk op hechten.
Auto's worden ook compleet met bumpers gewrapped, het is dus wel degelijk mogelijk.
Je moet het dus zelf doen, of een andere wrapper zoeken. Ik zou wel tot over de randjes wrappen, zodat wind en regen geen grip hebben tijdens het rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan