WSB, het grote "Hoe was het?"

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Op navolging van het "wie gaan er" topic, heb ik besloten een nieuwe aan te maken.
Hoe was het?

Goed, ik ben vanmorgen tegen een uur of 9:15 weggegaan, we kwamen rond 9:45 aan. :9
Gelukkig was alles doorgeschoven zodat we de warm up van de superbikes niet miste.

De locatie waar we zaten: De Strubben, langs het rechte stuk... die nood tribune.
Woei wat een goeie plaats zeg, ze komen voorbij jagen met dik 280km/uur!, om vervolgens door de haarbocht te rossen.
We konden zowel het rechte stuk zien en de haarbocht, we zaten nl. helemaal bovenin de tribune.... :}

Super Super, heb nog zitten filmen... zal ik vanavond eens gaan bekijken. :z

Een zeer geslaagde dag! :9~

P.s, alle goede pics mogen hier ook gedumpt worden! :+
 
Ik ben om half 7 weggegaan, om vanaf Hoevelaken met Don Yoshi naar Assen te rijden. Dat ging erg lekker al was het wel enorm mistig. Natuurlijk ook wat vertraging opgelopen omdat de A28 was afgesloten, en binnendoor verder gereden. Al met al waren we om 9:15 in Assen.

Motoren geparkeerd en kaartjes gekocht. Toen een plekkie gezocht, we hebben aan de binnenzijde van "de bult" gezeten, met uitzicht helemaal tot ramshoek :9 . Ik heb met de camera nog mooie beelden geschoten *D . Ik zal proberen ze vandaag of morgen online te zetten.
De rijder met nummer 42 (naam weet ik niet) stopte nog bij ons om handtekeningen uit te delen. Deze vertrok vervolgens met een burnout en dikke wheelie :} . Dat was de icing on the cake van een zeer geslaagde middag.

Ook minimistress en (oei wat was je nick ookalweer) nog tegengekomen. Voor de rest natuurlijk genoten van al het prachts was de bezoekers aan tweewielers bij zich hadden :9~
 
Vanochtend om 7:15 ging de wekker :Z en om 8:00 op de motor richting Heerenveen :] alweer Gert Jan, 6gear en Superbiker al bij de Mac zaten te wachten. Enorm mistig en moest vrijwel constant met vizier open rijden want anders zag ik echt niks. Onderweg Hellracertje en holger nog opgepikt en toen door naar Assen. Motoren geparkeerd en (dankzij m'n vrijkaarten :9 gratis) naar binnen. Een plekje gevonden op de tribune tussen de GT bocht en Ramshoek en dat was leuk om te zien :) al vond ik de Strubben waar we gister zaten nog mooier, volgend jaar daar dus weer zitten. Mooie races gezien, vooral de Superbikes en een lekker zonnetje erbij. Verder nog genoten van de stunts van Craig Jones (zie foto hieronder) dus het was weer een leuk dagje, nu al zin in volgend jaar. :)

full
 
Vanavond om 23:15 is de herhaling van het Superbike op Eurosport. *D
 
Perfecte dag gehad in Assen !

Vroeg vertrokken uit Veenendaal (06.30 uur) om de warming-up niet te missen. Was nog wat frisjes, dus lekker aangekleed op de motor en om de 100 meter vizier schoonmaken vanwege de mist. Ging allemaal best lekker, tot we Zwolle voorbij waren (A28). Er was een stukje zonder mist, dus lekker even het gas erop... Plotseling stond iedereen stil.. file.

Nou rijd ik regelmatig tussen de files door maar met tig motorrijders van diverse pluimage is dat andere koek, dus noodgedwongen er maar een beetje achter blijven hangen. Er bleek een mega ongeluk gebeurt te zijn en overal waar ik keek zag ik blikken schots en scheef op de weg staan, met de nodige schade. Ik dacht nog, gelukkig zijn er geen motoren bij betrokken. Helaas, te vroeg gedacht.... Ik denk dat ik minstens 10 motorwrakken ben gepasseerd met de nodige slachtoffers her en der op de weg (gelukkig allemaal aanspreekbaar). Eén wrak zal klem onder een vrachtauto en een andere auto dreigde in brand te vliegen, kortom een waar slachtveld. Het ongeluk was net gebeurd en de politie was bezig de weg af te zetten. Alle slachtoffers werden door mensen bijgestaan, dus ik zag voor mezelf geen toegevoegde waarde en kon nog net wegkomen.

Bij het eerstvolgende benzinestation maar even bijgekomen, was geen prettige belevenis.

Uiteindelijk toch nog op tijd in Assen aangekomen, waar vanwege de mist alles behoorlijk werd uitgesteld, maar we zaten lekker op de hoofdtribune, dus who cares...

Ik heb bergen foto's gemaakt en schitterende races gezien. En wat een geluid :} Jammer van Jurgen, maar hij wilde waarschijnlijk net iets te graag.

Ook de stunts waren kicken, wheelies met een HD en Buel!!!

Ik heb zelfs nog een paar MF stickers gezien onderweg en ook nog een paar MF-ers in levende lijve. Wat overigens wel gezegd mag worden is dat de terugweg duizend maal beter geregeld was als bij de TT, dus organisatie :}



Start suberbike #2 (met de nieuwe wereldkampioen)

full
 
Laatst bewerkt:
[me]Skoezie vond ut toppie...
[/me]


Blijft een geweldig gezicht die vlammen uit de uitlaat van de Petronas
 
Hoi hoi,

Ook ik was vanmorgen vol goede moet vertrokken richting Assen...
Ben helaas niet verder gekomen dan Zwolle, want de koppakking lag eruit '( ;( "
Dus ik geniet maar van jullie verhalen...
 
vanmorgen om 6.45 opgestaan, en om 7.10 aangereden. Eindelijk daar aangekomen meteen naar de paddock gegaan om pitspoezen te kijken. :p Bij de sbk mooi boven op de pitsbox gestaan zodat ik zicht had over het rechte stuk en stuben. Naderhand nog ff wat rondgeslentert (verdomme geen stift bij anders had foggy mijn foggy replica helm kunnen signeren)
toen aan de binnenkant bij de veenslang gestaan en de supersport gekeken.
Daarna onder het scherm bij de pit-ingang gestaan en de superstock gekeken, daarna naar die mafkees met die harley en die buell gekeken. En ook tijdens de sbk zijn we op dezelfde plek blijven staan. (is toch wel lastig zo'n groot scherm zo dichtbij bekijken). Na de finisch zijn we naar het gezwam van lavilla, xaus en hodgson geluisterd. Toen nog ff wat poezen bekeken :} , en weer naar huis gereden.
 
Ja was zekers een geslaagde dag, wij zaten ook tussen de ramshoek en de gt bocht.
Gooide er een uit de supersport (weet niet wie :? )zijn helm nog in het publiek :} , maar diegene die voor me zat ving hem :( . Draaide nog wel ff een leuke donut en vertrok met een rolling burnout :9 . voor camping oostra waren er ook nog een paar aan het stunten, levensgevaarlijk!!! Ook rolling burnouts aan het maken, ze slakkerden echter alle kanten op en een keer ging het bijna fout met een highsider.... leuk met allemaal volk langs de weg |( later liet ie zijn motor wel vallen met het draaien van een donut :+
 
oww, hier is dus dat topic... :z , ik had mijn stukkie al gepost in het noordentopic :) .

maar iig het was top vandaag :) :)
 
Sow het was echt een Super dag in Assen!! Erg coole races!!
ENOOORRRMMM zonde van Jurgen die een GIGA-highsider maakte :(

Hier volgen nog een fotootje of 90 ;) (even geduld)
 
Het was geweldig *D . Net de boel weer opgeruimd thuis. Was vrijdagavond gegaan, en heb voor het eerst bij camping Oostra gestaan. Dat is is geweldig goed bevallen :} . Het was gezellig en ook goed geregeld op de camping. We konden zo het circuit op lopen, was maar 500 meter ofzo. Hier ga ik met de TT ook heen, zeker weten.

De races waren errug mooi, bij de supersport was er een rijder die zijn helm in het publiek wierp net naast mij. Wat een sfeer bij de SBK, mede door de Engelsen!! Het weer was ook mooi, zat ik met de TT op mijn korte broek in de regen, zat ik nu met een lange broek in de brandende zon 8-) .

De terugweg is ook altijd een belevenis, is een van de mooiste dingen. Heb mijn motor voor het eerst op de 170 gekregen :9 , hij had er ook zin in denk ik. Alleen het tussen de auto's doorrijden die 120 rijden heb ik niet gedaan, da's gekkenwerk vind ik |(

De organisatie van de uitstroom van het verkeer en het fouilleren enzo was ook erg goed dit jaar.

:} Superbikes en de organisatie ervan bedankt :}

Op zondag 07 september 2003 20:49 schreef klepzeiker het volgende:
Ja was zekers een geslaagde dag, wij zaten ook tussen de ramshoek en de gt bocht.
Gooide er een uit de supersport (weet niet wie :? )zijn helm nog in het. Voor camping oostra waren er ook nog een paar aan het stunten, levensgevaarlijk!!! Later liet ie zijn motor wel vallen met het draaien van een donut :+
Daar zat ik ook, ze gooiden hem rechts voor mij. Die vent zat niet eens op te letten. Er stond 20 man om dat ding te vangen en hij vangt hem '( . Ik heb ze bij Oostra ook gezien, waren echt gek. Liet hij echt zijn motor vallen :X Sukkel!!
 
Laatst bewerkt:
had paddock kaarten bij het team van zon honda racing. was daar gezellig ik was met een kennis van de techn. manager. Aardige kerel alleen jammer dat een van hun jonges onderuit ging in de SS supersport (Iain MacPherson). de tweede SB race vond ik de mooiste. Neil Hodgson ging toen lekker los met Ruben Xaus :} . Was al met al een super dag
 
Laatst bewerkt:
Zo ikke is ook weer thuis / thuus whatever :P

Ik vond het superrrrrr, zeker volgend jaar weer
 
Jo ben ook geweest, was erg gaaf! Vond alleen 40 pleuro redelijk veel. En ja je kan altijd weer gaan zitten zeiken over de prijzen van het eten maar dat weet je. Helaas kon ik niet op mijn eigen motor gaan (Olielekkage aan aftapplug) en ging ik bij me pa achterop. En ik zat tussen de ramshoek en de GT bocht. Net iets rechts boven die gozer die de helm ving. Achter een groep die ergens de blikken bier in gegraven hadden. En heeft er iemand nog iets gehoord over 5 motorrijders die waren omgekomen bij Ommen ofzo. Weg afgesloten meerdere vrachtauto's erbij betrokken??? Nare verhalen allemaal.

WSB WAS KICKEN!
 
Mooie foto's Paul!

Was een mooie dag, blij dat het niet heeft geregend. Mooiste moment was toen Hodgson voor onze tribune stopte en ging feest vieren met de aanwezige Engelsen (waar hij zijn handschoenen, oordoppen en helm!!!!!! aan heeft gegeven. (en dat alles in ruil voor een t-shirt :P )
 
Het was 'vrij aardig' :P Zaterdagochtend een beetje op tijd weg, eerst Speedy_Tweety opgepikt en toen naar Assen. In Assen de spullen op Camping Oostra gemikt naast het vehikel van TTeun neergezet. Daarna in de GT naar de resterende trainingen zitten kijken. Wow, wat was dat gaaf. Hodgson ging er bijna af in z'n snelle ronde, Chili zette een wereldtijd, Garcia ging er een beetje vreemd bij liggen. Daarna de wedstrijd van de zijspannen nog zitten bekijken. Van Gils/Van Gils gingen wel erg dwars de GT door.

Na de EK Supersport samen met TTeun terug naar de camping. Even gewacht op Rebelske en daarna nog een beetje zitten buurten en een keer de camping rondgesjokt. Ook nog ff een praatje gemaakt met Ocampa.

Zondag Racedag :) Om kwart over 8 hadden we ons op de Tribune bij de GT geïnstalleerd. Mooie plaatsen boven op de tribune, met goed zicht op een videoscherm. Races waren allemaal zeer de moeite waard, alleen de highsider van Jurgen was een gigantische domper '( Na de zijspannen maar weer naar huis gekacheld.

Volgend jaar weer *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan