WSB Imola (2) Ducati Mafia?

PieterGSXR

Die hard MF'er
16 sep 2003
278
0
Ik weet het, in het 1e topic wordt het ook al even aangeroerd, maar ik wil het er toch even uitlichten. Vooropgesteld dat ik de reglementen niet goed ken, maar ik heb mij gisteren behoorlijk kwaad zitten maken over de wel erg snelle start van de SBK 2e race. Had men niet even 20 seconden kunnen wachten tot Chris Vermeulen een beetje fatsoenlijk op zijn fiets zat? Ik zou wel eens willen weten wat er was gebeurd als Tousland of Laconi een dergelijke pech in de opwarmronde was overkomen, 10 tegen 1 dat men keurig had gewacht op de heren!
Dit kwam natuurlijk de ducati mannen(Race directie?) wel heel erg goed uit om er met zijn allen als een speer vandoor te gaan, met de hinkende Vermeulen nog in de pitstraat!, Bah ik word er misselijk van, ik weet het het,het is een harde wereld op dat vlak, maar toch:20 seconden wachten is dat te veel gevraagd?
Het toont de absolute klasse van Vermeulen (en de Fireblade)aan, dat hij het nog bestond om 6e te worden, Proficiat!!!
Groeten PieterGSXR (Suzuki fan, maar die gele Ten Kate Blade: Geweldig!) :}
 
Dat ze de race niet uitstelden om Vermeulen op z'n reservefiets te laten starten is niet meer dan normaal, dat was immers ook Vermeulen z'n eigen fout.
Als een B-rijder op z'n plaat was gegaan in de warm-up lap hadden ze immers ook gewoon gestart dat is de normale procedure.
Maar het viel mij ook op dat de tweede race wel erg snel gestart werdt nadat de rijders terug waren gekomen van de warm-up ronde.
 
De race werd niet langzamer of sneller gestart dan anders. Zodra de marchall op de laatste startrij de groene vlag zwaait, gaat de marchall op de eerste startrij naar de zijkant en verschijnt het rode licht. Tussen de 1 en 3 seconden springt het licht dan op groen.
Dat is de officiele startprocedure. Dat men niet op Chris heeft gewacht, is niet meer dan terecht. Hij had al geluk dat hij achterop bij Bussei terug naar de pits kon komen, anders was het al meteen einde oefening geweest. Bussei moest zijn goedhartigheid trouwens bekopen met een ride-through penalty.
 
Zelfs ik zag er niet echt een Italiaanse samenspanning in hoor. De race is gewoon gestart als het zou moeten.
 
Bussei had trouwens wel moeite om op tijd op zijn startplek te komen, hij schakelde naar N en meteen weer op om op te trekken, wat dat betreft vond ik de start te vroeg, wat vermeulen betreft, ja daar zijn de meningen over verdeelt zo te horen, vind dat ze gewoon op tijd moeten starten, er is tog een regel dat er maar zoveel seconde stil gestaan mag worden??, ik zou zeggen, wachten tot dat moment en dan gewoon weg gaan, misschien was dat hier ook wel het geval, dan vind ik het wel heel sociaal van bussei :} als ducati rijder een honda rijder helpen :P geen mafia denk ik dus, allowel bussei wel gestraft werd :?
Naja moeilijk onderwerp :P
 
Ik denk trouwens dat Bussei werd gestraft omdat hij de start 'vertraagde' en niet omdat hij Chris achterop had genomen. Had hij achter de laatste startrij gestopt en Chris laten afstappen en daarna doorgereden naar zijn startplaats, dan had hij imo geen ride-through penalty gekregen.
 
Ik denk trouwens dat Bussei werd gestraft omdat hij de start 'vertraagde' en niet omdat hij Chris achterop had genomen. Had hij achter de laatste startrij gestopt en Chris laten afstappen en daarna doorgereden naar zijn startplaats, dan had hij imo geen ride-through penalty gekregen.

Dat zou een heleboel verklaren, en dan zaten de mensen van de baan dus ook niet fout, Vind het een goede oplossing :P
 
Ik weet het, in het 1e topic wordt het ook al even aangeroerd, maar ik wil het er toch even uitlichten. Vooropgesteld dat ik de reglementen niet goed ken, maar ik heb mij gisteren behoorlijk kwaad zitten maken over de wel erg snelle start van de SBK 2e race. Had men niet even 20 seconden kunnen wachten tot Chris Vermeulen een beetje fatsoenlijk op zijn fiets zat? Ik zou wel eens willen weten wat er was gebeurd als Tousland of Laconi een dergelijke pech in de opwarmronde was overkomen, 10 tegen 1 dat men keurig had gewacht op de heren!
Dit kwam natuurlijk de ducati mannen(Race directie?) wel heel erg goed uit om er met zijn allen als een speer vandoor te gaan, met de hinkende Vermeulen nog in de pitstraat!, Bah ik word er misselijk van, ik weet het het,het is een harde wereld op dat vlak, maar toch:20 seconden wachten is dat te veel gevraagd?
Het toont de absolute klasse van Vermeulen (en de Fireblade)aan, dat hij het nog bestond om 6e te worden, Proficiat!!!
Groeten PieterGSXR (Suzuki fan, maar die gele Ten Kate Blade: Geweldig!) :}

hij gaat toch zelf op zijn muil!!!en dan nog op em wachten???
 
Ik vind dat een beetje ver gezocht... maar als je toch op zoek bent naar een sappig verhaal moet je er nog aan toevoegen dat de race direct(ducati mannen) zo woedend werden dat een van de rijders (bussei) Vermeulen een lift gaf en hem ook nog een drive through penalty gaf.

De opwarm ronde liep al vertraging op om dat bussei met Vermeulen achterop niet snel genoeg terug was, 20 seconden langer wachten betekend verdere afkoeling van remmen en banden van de rest en dat heeft ook niet zo'n geweldig effect
 
Bussei was niet later terug dan de laatste heren op de startrij in mijn optiek.
Verder vond ik het mooi om te zien dat Bussei Vermeulen terugbracht, ondanks het merkverschil. Verder ben ik het eens met de mensen die vinden dat ze wel even hadden kunnen wachten tot Chris op zijn motor zat. Hij moest als achteraan starten, maar het kwam de Ducatistie wel goed uit. Bovendien was de crash van Vermeulen geen rijdersfout, maar een electronisch probleem. (zie wordlsbk.com)

ciao
 
Bussei was niet later terug dan de laatste heren op de startrij in mijn optiek.
Verder vond ik het mooi om te zien dat Bussei Vermeulen terugbracht, ondanks het merkverschil. Verder ben ik het eens met de mensen die vinden dat ze wel even hadden kunnen wachten tot Chris op zijn motor zat. Hij moest als achteraan starten, maar het kwam de Ducatistie wel goed uit. Bovendien was de crash van Vermeulen geen rijdersfout, maar een electronisch probleem. (zie wordlsbk.com)

ciao
Het is geen gezellige tourrit die ze gaan rijden. Het feit dat Bussei doorreed tot zijn startplaats en toen pas Chris liet afstappen was een niet zo slimme actie, waarmee hij de start (behoorlijk) vertraagde. Iedereen stond namelijk al klaar, behalve hij.
 
Gaat alles goed met je :?

Of praat jij altijd zo?
denk het wel als je bij een Yamaha al subduc zet (als avatar) :+

vond het erg sociaal wat hij deed om chris terug te brengen, zo zie je maar weer dat het niet om het merk alleen gaat en er ook nog wel sociale rijders zijn die elkaar als coureur en niet als merkrivaal zien :}
Als alles volgens de regels is gegaan heb ik er vrede mee hoor, en als je dan ook nog zo eindigd: nog meer :} .
gewoon super gereden van Chris (op de standaard TK blade uit bladiebladebla ;) ) WSB is weer een beetje spannend, en wordt hopelijk volgend jaar nog leuker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan