WSB vs BSB

@rno#rr

Die hard MF'er
16 feb 2003
926
0
Maastricht
Erg grappig, WSB Silverstone Superpole;

1 Kagayama Y. Suzuki GSXR1000 K5 1'26.679
2 Haga N. Yamaha YZF R1 1'26.985
3 Laconi R. Ducati 999F05 1'27.086
4 Corser T. Suzuki GSXR1000 K5 1'27.177
5 Vermeulen C. Honda CBR 1000RR 1'27.261
6 Cardoso J. Yamaha YZF R1 1'27.399
7 Toseland J. Ducati 999F05 1'27.584
8 Walker C. Kawasaki ZX10 1'27.805
9 Pitt A. Yamaha YZF R1 1'27.861
10 Neukirchner M. Honda CBR 1000RR 1'27.888

en vervolgens Kwalificatie BSB dit weekend op hetzelfde Silverstone;

1. Ryuichi KIYONARI, 1:26.111
2. Michael RUTTER, 1:26.228
3. Gregorio LAVILLA, 1:26.334
4. Leon HASLAM, 1:26.366
5. Dean THOMAS, 1:26.419
6. John REYNOLDS, 1:26.537
7. Scott SMART, 1:26.699
8. James HAYDON, 1:26.714
9. Michael LAVERTY, 1:26.766
10. Glen RICHARDS, 1:26.858

:}
 
lijkt er toch op dat de British Superbikes een klap harder gaan dan de WSB :?
Zijn die mannen/machines gewoon sneller of komen ze gewoon vaker op silverstone?
 
lijkt er toch op dat de British Superbikes een klap harder gaan dan de WSB :?
Zijn die mannen/machines gewoon sneller of komen ze gewoon vaker op silverstone?

Ik denk dat de voornaamste oorzaak in de banden (pirelli's) te zoeken is, buiten dat is het BSB niveau natuurlijk super.
 
De Rizla K5 die Jurgen gaat rijden zou Pole gehad hebben met het WSB (op de Dunlops dan).

Zie de tijd van Reynolds
 
Dit is net zoiets als het verschil WSB en AMA SBK......ook een kwestie van banden geloof ik. Die gasten van het AMA rijden ook sneller op Laguna Seca dan WSB, los van de ervaring die ze er hebben natuurlijk.
 
Ik denk dat de voornaamste oorzaak in de banden (pirelli's) te zoeken is, buiten dat is het BSB niveau natuurlijk super.

Sinds de Pirelli's zijn ingevoerd heb ik nog nooit zo veel opgeblazen Duc's gezien. Flamini heeft de snelheid er wel uitgehaald met deze acties. Hij had beter Bridgestone het alleen recht kunen geven, dan hadden die hun MotoGP banden daar kunnen ontwikkelen. :+
 
tja, wat wil je.
Engeland is toch het motorsport land bij uitstek.
Dan is het natuurlijk logisch dat er meer talent de kans krijgt om zichzelf te ontwikkelen. :} :}
 
Ik vind het ronduit slecht dat Pirelli monopolie heeft, het is geen Vobis Cup.

En hierdoor zie je ook geen spectaculaire Wildcard entry's meer zoals in het verleden in Engeland en op Laguna Seca.
 
Walker bijvoorbeeld zou 22e gestaan hebben in het BSB, dan doet tie dus eigenlijk helemaal niet mee, terwijl dat echt wel een topcoureur is...
 
Ik meen dat het per circuit zo'n 2 seconden kan schelen (afhankelijk van de lengte van het circuit natuurlijk :9 ). Je zou denken dat Pirelli inmiddels toch wel een beetje vergelijkbare banden zou kunnen maken, maar dat valt schijnbaar nogal tegen.
Verder is BSB inderdaad :}

off-topic:
zo heb ik me ook wel eens verbaasd over het verschil tussen de 250cc racers en de MotoGP racers. Laatst nog die regenrace, de 3 mannen 250cc (West, Stoner en De Puniet) waren sneller dan het hele MotoGP veld , met als enige uitzondering Rossi !!
 
Ik meen dat het per circuit zo'n 2 seconden kan schelen (afhankelijk van de lengte van het circuit natuurlijk :9 ). Je zou denken dat Pirelli inmiddels toch wel een beetje vergelijkbare banden zou kunnen maken, maar dat valt schijnbaar nogal tegen.
Verder is BSB inderdaad :}

off-topic:
zo heb ik me ook wel eens verbaasd over het verschil tussen de 250cc racers en de MotoGP racers. Laatst nog die regenrace, de 3 mannen 250cc (West, Stoner en De Puniet) waren sneller dan het hele MotoGP veld , met als enige uitzondering Rossi !!


In 2003 was ik bij de trainingen WSBK in Assen, daar scheelde het dacht ik zo'n 3 seconden met het jaar ervoor :9
 
Ik vind het ronduit slecht dat Pirelli monopolie heeft, het is geen Vobis Cup.

En hierdoor zie je ook geen spectaculaire Wildcard entry's meer zoals in het verleden in Engeland en op Laguna Seca.
Ik begrijp dat je liever zelf gereden had, maar Jurgen op de Rizzla Suzuki is niet spectaculair :? ;)
Verder vind ik 't ook geen goed plan van Flamini om Pirelli het alleenrecht te geven, je ziet dat de banden de beperkende factor zijn..
Aan de andere kant kan ik er ook wel weer begrip voor opbrengen want als de banden 'vrij' zouden worden gegeven krijg je weer veel grotere verschillen. De fabrieksteams worden dan weer gesponsored door een groot merk en de 'mindere goden' komen er niet aan te pas..
Ik had het wel willen zien, jij met jouw Soes tegen Corser en Kagayama op dezelfde banden.. 8-) :+
 
De snelheid mag dan wel minder zijn als toen de banden nog vrij waren, maar het veld is nu wel dichter bij elkaar gekomen. Gelijke monikken, gelijke kappen en niet, zoals Arckira ook al zei topteams topbanden, mindere teams mindere banden.
 
De snelheid mag dan wel minder zijn als toen de banden nog vrij waren, maar het veld is nu wel dichter bij elkaar gekomen. Gelijke monikken, gelijke kappen en niet, zoals Arckira ook al zei topteams topbanden, mindere teams mindere banden.

In het BSB is het minstens zo close,geld ook voor het IDM.
 
In het BSB is het minstens zo close,geld ook voor het IDM.
En daar hebben ze een 'vrije banden keuze' :? Als dat zo is dan zal het nivo wel zo zijn dat er meer rijders aan elkaar gewaagd zijn..hier in Nederland zie je dat bijvoorbeeld jij, Withag, Menzen, Mooijman, v. Beek en v. Steenbergen b.v. er bovenuit steken. Ach, Engelsen zijn wat racen betreft toch een apart volk, ze hanteren nog maar al te vaak de stelregel "de dood of de gladiolen", je wint of je crashed..bloemen krijg je toch.. :+
 
De snelheid mag dan wel minder zijn als toen de banden nog vrij waren, maar het veld is nu wel dichter bij elkaar gekomen. Gelijke monikken, gelijke kappen en niet, zoals Arckira ook al zei topteams topbanden, mindere teams mindere banden.

:^
echt waar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan