WSBK 2015: Round 1, Phillip Island

Vraagje aan de Ducatisten van dit forum. De Panigale wordt dit jaar toch uitgebracht met 1299 cc? Hoe doen ze dat dan met de homologatie voor de SBK dat 2-cylinders toestaat tot 1200 cc? Grijpen ze daarvoor terug naar de machine van voorgaande jaren of wordt de 1199 ook nog steeds gevoerd?

de R is nog steeds 1199, vermogen is gelijk (op papier) aan de 1299S maar het koppel ligt wel wat lager


vergelijk:

http://www.ducati.nl/compare/index....lse&bikeModel1=206&bikeModel1_new_value=false
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de Ducatisten van dit forum. De Panigale wordt dit jaar toch uitgebracht met 1299 cc? Hoe doen ze dat dan met de homologatie voor de SBK dat 2-cylinders toestaat tot 1200 cc? Grijpen ze daarvoor terug naar de machine van voorgaande jaren of wordt de 1199 ook nog steeds gevoerd?

Hoef je geen ducatist voor te zijn :)

The following engine configurations comprise the Superbike class.
Over 750cc up to 1000cc 4 stroke 3- and 4-cylinder
Over 850cc up to 1200cc 4 stroke 2- cylinder
The displacement capacity bore and stroke must remain at the homologated
size.

Regulations and documents: FIM Website

Zou mooi zijn ( :N ),dat je 2 cilinders maar onbeperkt zou mogen opboren :')

Het zou mooi zijn om 3 cilinders eens 1100 cc te geven,opent mogelijkheden :)
 
Laatst bewerkt:
Gadverpielekes wat jammer dat Michael viel in de tweede race. Maar wel zijn visitekaartje enorm goed afgegeven, wat was het mooi om hem vooraan te zien rijden in race 2. Benieuwd of hij er in Thailand ook zo goed bij kan zitten! Tjongejonge wat zat ik mee te leven. Ook goed om te zien dat de Honda goed mee kan komen. Guintoli kampt nog wat met zijn rug na die blessure en heeft ook nog geen goede afstelling gevonden maar dat heeft natuurlijk ook weer met elkaar te maken
Klik.
 

"Van der Mark is the real deal
Just what were Jonathan Rea and Leon Haslam thinking during Michael van der Mark's five lap stint at the front of race two? Honda's CBR100RR, the winning pair's old bike, had a less-than-inspiring record in Australia before 2015 and pre-season talk suggested the class rookie would need some time to adapt"

:Y Precies wat ik dacht, toen vdM op kop reed: Wat gaat er nu door het hoofd van Rea en Haslam heen? Huh?! Kan dat ook op een Ten Kate Honda?! _O-
 
"Van der Mark is the real deal
Just what were Jonathan Rea and Leon Haslam thinking during Michael van der Mark's five lap stint at the front of race two? Honda's CBR100RR, the winning pair's old bike, had a less-than-inspiring record in Australia before 2015 and pre-season talk suggested the class rookie would need some time to adapt"

:Y Precies wat ik dacht, toen vdM op kop reed: Wat gaat er nu door het hoofd van Rea en Haslam heen? Huh?! Kan dat ook op een Ten Kate Honda?! _O-
Kom op hé, Assen (race 2), Imola (dubbel) en Portimão (race 2) van vorig seizoen al vergeten :?


edit: Rea had van de winter of zo al verklaard, 'ik heb laten zien dat je kunt winnen met de Blade, als v.d. Mark dat niet kan zou me dat tegenvallen'.
 
Laatst bewerkt:
Kom op hé, Assen (race 2), Imola (dubbel) en Portimão (race 2) van vorig seizoen al vergeten :?

Misschien moet je niet alles even letterlijk oppakken? Als je mijn posts een beetje kent, dan weet je dat ik a. Het Ten Kate team een warm hart toe draag en b. Rea al jaren volg ;)
 
Misschien moet je niet alles even letterlijk oppakken?
Het staat er toch echt heel duidelijk 'precies wat ik dacht..'.
Dat jij dan ineens komt met van 'niet alles zo letterlijk oppakken'..je schrijft het toch?

Komt wel vaker voor op het forum..iets posten..daar commentaar op krijgen en dan reageren zoals jij nu doet..'ja maar zo bedoel ik het niet..'.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je die overwinningen even vergeten was maar neeeeej, IK ben degene die het verkeerd oppakt. Dáaaaaag! :W
 
Het staat er toch echt heel duidelijk 'precies wat ik dacht..'.
Dat jij dan ineens komt met van 'niet alles zo letterlijk oppakken'..je schrijft het toch?

Komt wel vaker voor op het forum..iets posten..daar commentaar op krijgen en dan reageren zoals jij nu doet..'ja maar zo bedoel ik het niet..'.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je die overwinningen even vergeten was maar neeeeej, IK ben degene die het verkeerd oppakt. Dáaaaaag! :W

Ja al die overwinningen van Rea waar ik zelf bij ben geweest en eigen foto's van heb, ben ik spontaan vergeten (Ook deze zin bevat ironie. Ik zet het er maar bij voor de zekerheid)

Bovenstaande ging om het prachtige moment op Phillip Island van Vdm, waar men bij Crash.net over schreef. Daar ging ik op in. Dat je dat dusdanig letterlijk op pakt, kan ik niet helpen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt zeggen wat je wilt NR34, maar de zin 'Precies wat ik dacht, toen vdM op kop reed: Wat gaat er nu door het hoofd van Rea en Haslam heen? Huh?! Kan dat ook op een Ten Kate Honda?!' kan toch niet verkeerd geïnterpreteerd worden?

Kijk, als je nou had gezegd dat Rea en Haslam zoiets dachten van 'zo v.d Mark, nu al op kop?' dan zou dat anders zijn. Anyway, het ging/gaat (hier) om v.d. Mark en die heeft zich - weer - goed laten zien. Nog ruim 17 dagen..
 
Je kunt zeggen wat je wilt NR34, maar de zin 'Precies wat ik dacht, toen vdM op kop reed: Wat gaat er nu door het hoofd van Rea en Haslam heen? Huh?! Kan dat ook op een Ten Kate Honda?!' kan toch niet verkeerd geïnterpreteerd worden?

Kijk, als je nou had gezegd dat Rea en Haslam zoiets dachten van 'zo v.d Mark, nu al op kop?' dan zou dat anders zijn. Anyway, het ging/gaat (hier) om v.d. Mark en die heeft zich - weer - goed laten zien. Nog ruim 17 dagen..

:?
Ik vond het best grappig. Jammer dat je het zo op pakt en op blijft pakken.
En nu we toch blijven muggenziften: Volgens mij gaat het in dit topic niet specifiek om van der Mark zoals je vermeld. Dat is echt een ander topic :Z
 
Kom op hé, Assen (race 2), Imola (dubbel) en Portimão (race 2) van vorig seizoen al vergeten :?


edit: Rea had van de winter of zo al verklaard, 'ik heb laten zien dat je kunt winnen met de Blade, als v.d. Mark dat niet kan zou me dat tegenvallen'.

Phillip Island
2014: Rea 6e en 5e, Haslam DNF en 6e
2013: Rea 8e en 8e, Haslam 7e en 10e
2012: Rea 7e en 4e, Aoyama 8e en 9e

Als je de crash even negeert, deed Van der Mark het beter dan welke Hondarijder dan ook van de afgelopen jaren. Tuurlijk spelen er allerlei factoren een rol, waaronder de nieuwe reglementen. Maar VdM deed op Phillip Island wat zijn voorgangers niet voor elkaar kregen. En dan ook nog eens de dans leiden!? Dat gaat al helemaal verder dan verwacht.

Rea won wel eens, maar te sporadisch en/of te wisselvallig om te mogen verwachten dat een Ten Kate Honda met nieuwe mannen erop zich aan de kop van het veld zou mengen. Er is dus niks geks aan om te denken, "Huh, kan dat!?". Voor ons niet, voor het team niet en voor de ex Ten Kate mannen niet.

Zoals altijd: nu maar zien wat de rest van het seizoen brengt. Ik hoop van ganse harte op meer van dit. Na de GP-avonturen van de Nederlanders in de afgelopen jaren zit de angst er bij mij nog altijd wel in dat dit zo'n sprankje hoop was waar we dan de rest van het seizoen op moeten teren. :X
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat Rea en Haslam het geen flikker uitmaakte op dat moment. Die hebben waarschijnlijk zoiets van we zitten nu op het beste materiaal wat voor handen was tot dusver. ik ga mooi een end voor de overwinning rijden! _O-
 
ik denk dat Rea en Haslam het geen flikker uitmaakte op dat moment. Die hebben waarschijnlijk zoiets van we zitten nu op het beste materiaal wat voor handen was tot dusver. ik ga mooi een end voor de overwinning rijden! _O-
Misschien vinden ze het zelfs wel tof voor Ten Kate en Van der Mark... Ze hebben volgens mij een prima band met beiden. Denk niet dat men daar met rancune uit elkaar gegaan is, en al helemaal niet dat ze denken dat VdM en/of Honda nu voor de titel zouden kunnen strijden (en dus concurrentie vormen).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan