WSBK 2016: Round 1 - PHILLIP ISLAND

Ga jij live kijken?

  • Tuurlijk! Ik zit NU al klaar met chips en bier!

    Stemmen: 16 33,3%
  • Misschien de eerste race in dan in slaap vallen

    Stemmen: 1 2,1%
  • Nee hoor, neem alles lekker op en ga zondagochtend genieten

    Stemmen: 31 64,6%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Wat een openingsweekend zeg!

Rea nog steeds ongenaakbaar. Sykes laat wederom zien sterk te starten en ergens toch concentratie te verliezen. Prachtige actie van Davies, maar je moet toch echt van goede huize komen om Rea te verslaan. Mooi dat Davies het geprobeerd heeft, maar op safe spelen levert meer punten op. Mooie les voor van der Mark :Y En over vdM gesproken: Hulde :} Vorig jaar een paar meter vooraan en dit jaar een paar ronden. Echt geen schande dat Rea en Davies er voorbij gingen. vdM laat hele mooie progressie zien! Al vaker gemeld, maar hij komt er echt wel. Of hij met de verbeterde en nog steeds verouderde Honda op meer circuits de aansluiting kan houden is nog een groot vraagteken. Maar hoe mooi is dit:

Van der Mark tweede in WK-stand na start Superbike-seizoen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

vdM%20P2_zpsbvvyx9or.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een openingsweekend zeg!

Rea nog steeds ongenaakbaar. Sykes laat wederom zien sterk te starten en ergens toch concentratie te verliezen. Prachtige actie van Davies, maar je moet toch echt van goede huize komen om Rea te verslaan. Mooi dat Davies het geprobeerd heeft, maar op safe spelen levert meer punten op. Mooie les voor van der Mark :Y En over vdM gesproken: Hulde :} Vorig jaar een paar meter vooraan en dit jaar een paar ronden. Echt geen schande dat Rea en Davies er voorbij gingen. vdM laat hele mooie progressie zien! Al vaker gemeld, maar hij komt er echt wel. Of hij met de verbeterde en nog steeds verouderde Honda op meer circuits de aansluiting kan houden is nog een groot vraagteken. Maar hoe mooi is dit:

Van der Mark tweede in WK-stand na start Superbike-seizoen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl



[afbeelding]


Het was weer de moeite waard om vroeg mijn nest uit te komen :)

Hopelijk vinden ze iets meer acceleratievermogen voor de mickey mouse baantjes.
Op snelle tracks zit het wel aardig goed gezien zijn topsnelheid :Y
 
Laatst bewerkt:
Prachtige races gezien. Van der Mark zeer goed gereden, en ook Hayden komt eraan. Het staat nu wel 3-0 voor Michael natuurlijk inclusief de kwalificatie. *O* *O* *O*

Jammer dat Sofuoglu gelijk weer de regen de schuld geeft, terwijl het dus zijn achterband was. Beetje een vervelende attitude. Knap naar voren gereden van West!

Begrijp me niet verkeerd; maar juist vanwege Sofuoglu's attitude en om hem dan op zijn plaat te zien gaan kijk ik zo graag naar de SuperSport.

:+
 
Wel 1 van de weinigen,persoonlijk zie ik niemand graag op z'n "bek klappen"en al helemaal niet met een geplofte achterband :X
 
O gelukkig ik ben dus niet de enige die "superglue" (alhoewel O-) ) graag op zn arrogante bek ziet klappen. :+ O-)


Nee hoor. Hoewel ik zou willen dat ik, op een sportieve manier, kon wat hij kan op een circuit vind ik hem, net als jij, een flapdrol van het ergste soort. Sofuoglu's onsportieve gedrag kan ik niet zo goed tegen.

 
+1

Kenan is nog steeds megasnel dus verdiend gewoon om te winnen, ook in 2016


Maar niet ten koste van alles. Hij verkeert sowieso al in een allerminst benijdenswaardige positie. Het zou hem sieren zelf ook eens te beseffen/accepteren dat niet heel het universum om hem alleen draait.
 
Laatst bewerkt:
Maar niet ten koste van alles. Hij verkeert in een allerminst benijdenswaardige positie. Het zou hem sieren zelf ook eens te beseffen/accepteren dat niet heel het universum om hem alleen draait.

Ik zie hem alleen racen op tv, kan de hele kerel persoonlijk niet, voor mij tellen zijn prestaties.
Mensen die zeggen dat hij arrogant is kennen hem blijkbaar wel persoonlijk, om daarop hun mening te baseren.....
 
Ik zie hem alleen racen op tv, kan de hele kerel persoonlijk niet, voor mij tellen zijn prestaties.
Mensen die zeggen dat hij arrogant is kennen hem blijkbaar wel persoonlijk, om daarop hun mening te baseren.....


Hem persoonlijk kannen(kennen)doe ik niet. Nu gaat daar, voor mij, ook zoveel niet aan verloren, want die arrogante kop en uitstraling van hem spreekt boekdelen.
 
Familie van mij uit Turkije gaat met Kenan en zijn familie om en het is een heel nederige man. Zeker als je ziet hoe 'ie zich na het verlies van zijn baby toch weer weet te herpakken. Daar kun je alleen maar respect voor hebben mijns inziens. Dat 'ie er altijd vol voor gaat en het beste van zichzelf en van de mensen om hem heen eist is alleen maar de mentaliteit van een echte kampioen.

Verder de sbk wedstrijden schitterend. Vd Mark een heel stuk aan kop en Davies die helaas ten val komt omdat 'ie liever nog een poging waagt dan een 2e plek verzekerd, dat is gewoon mooi om te zien. Ook Giugliano erg sterk en zowaar 2 races blijven zitten.

Rea highfivend met de fans dat is super om te zien en Sykes... Tja die moet gewoon uitgaan van zijn eigen kracht en leren zich niet zo snel uit het veld te laten slaan als 'ie gepasseerd wordt.

Kortom. Een heel mooi eerste race-weekend!!
 
Laatst bewerkt:
Sofuoglu is gewoon geboren voor de Supersport, zeer getalenteerd. Hij laat zich soms wat meeslepen door zijn emoties op de motor, maar verder buiten de baan een sportief man. Als je kijkt naar de ellende die deze man over zich heen heeft gehad (verlies van broers en kind, veel pech met de moto) kan je niet anders dan respect voor hem hebben.
Niet mijn favoriet verder, zijn motor daarentegen wel. ;)

Hij heeft voor zijn maatje een wildcard geregeld in de Superbike dit weekend, dus om te zeggen dat de hele wereld om hem draait klopt ook niet.
 
Hem persoonlijk kannen(kennen)doe ik niet. Nu gaat daar, voor mij, ook zoveel niet aan verloren, want die arrogante kop en uitstraling van hem spreekt boekdelen.

Nou geef je dus blijk van een mega vooroordeel gebaseerd op een uiterlijk en de korte beelden die je van hem in een wedstrijd zien. En je baseert daar je mening over iemand op.

De uitstraling die hij op zijn werk heeft en waar jij als kijker ook nog eens een klein fragment van mee krijgt.

Sorry dat ik het moet zeggen maar het siert je totaal niet(en dan druk ik me voor mijn gevoel relatief bescheiden uit) om je zo beledigend uit te laten over iemand waar je dus objectief gewoon niet goed een oordeel over kan vellen.

Als coureur is het zeker niet mijn favoriet, gebaseerd op acties die ik zag op de baan. Als persoon kan ik alleen maar respect hebben voor hem, dat je na zoveel leed je nog zo kunt oppeppen en focussen om op topsport niveau mee te gaan.(Ik kan het weten ik ken mensen die hun jonge kind hebben verloren en daarna heel veel moeite hebben om uberhaubt weer gewoon te functioneren.)

Dat getuigt van een enorme innerlijke kracht en daar heb ik niks dan diep respect voor. en dat zou jij ook gewoon moeten hebben...
 
Laatst bewerkt:
Familie van mij uit Turkije gaat met Kenan en zijn familie om en het is een heel nederige man. Zeker als je ziet hoe 'ie zich na het verlies van zijn baby toch weer weet te herpakken. Daar kun je alleen maar respect voor hebben mijns inziens. Dat 'ie er altijd vol voor gaat en het beste van zichzelf en van de mensen om hem heen eist is alleen maar de mentaliteit van een echte kampioen.

nou dat dus!
 
Was echt genieten :) . En volgens Frank W heeft de Blade er 9 pk'tjes bij, wat hopelijk net genoeg is om op andere circuits net die aansluiting te houden.
Er zijn minder geluidsrestricties. Dus ik denk de Ducs ook in die richting. :)
Sykes laat al jaren zien: snel starten, hard rijden, na een tijdje terugzakken en niet meer terug kunnen vechten. Hij zet de deur steeds open voor andere rijders om hem in te halen. Die ene aanval van Giugliano was op het randje, maar dat risico loop je als je jezelf tussen zes andere rijders in zet. :X
Precies, dat was zeker na de zaterdag weer heel voorspelbaar. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat Davies het geprobeerd heeft, maar op safe spelen levert meer punten op. Mooie les voor van der Mark :Y
Dubbelpost. :? ;)
Ik denk dat een racer het altijd zal proberen en anders gaan we wel erg veel actie missen.
Zeker in het begin van het seizoen als het kampioenschap nog iets minder van belang is.
En berekenend rijden is een beetje apart advies van je, NR34 -> action figure N0.1 ;) :+

Davies leek het trouwens op een technisch defect te houden. :?
Heftig NO op de eerste woorden van het team, en een imitatie van het motorblok PPWWwwww.
In de rollende fase hebben banden in een bocht bijna geen grip onder hellingshoek.
Een beetje tractie is essentieel.
 
Laatst bewerkt:
Als je beter leest kon je weten dat jij 1 van de weinigen bent die een coureur graag op z'n bek ziet gaan.
Dat was de strekking van mijn post.

Dan heb ik jouw post idd compleet verkeerd begrepen. En daar ben ik achteraf erg blij om 8-)
Ik hoef me gelukkig toch geen zorgen te maken. :9
 
Nou geef je dus blijk van een mega vooroordeel gebaseerd op een uiterlijk en de korte beelden die je van hem in een wedstrijd zien. En je baseert daar je mening over iemand op.

De uitstraling die hij op zijn werk heeft en waar jij als kijker ook nog eens een klein fragment van mee krijgt.

Sorry dat ik het moet zeggen maar het siert je totaal niet(en dan druk ik me voor mijn gevoel relatief bescheiden uit) om je zo beledigend uit te laten over iemand waar je dus objectief gewoon niet goed een oordeel over kan vellen.

Als coureur is het zeker niet mijn favoriet, gebaseerd op acties die ik zag op de baan. Als persoon kan ik alleen maar respect hebben voor hem, dat je na zoveel leed je nog zo kunt oppeppen en focussen om op topsport niveau mee te gaan.(Ik kan het weten ik ken mensen die hun jonge kind hebben verloren en daarna heel veel moeite hebben om uberhaubt weer gewoon te functioneren.)

Dat getuigt van een enorme innerlijke kracht en daar heb ik niks dan diep respect voor. en dat zou jij ook gewoon moeten hebben...


Ik doelde eigenlijk meer op Sofuoglu als coureur, want voor de rest heb je gewoon gelijk. En jij mag dat als vooroordeel beschouwen, toch heb/krijg ik datzelfde gevoel ook bij Lorenzo en Marquez; ook zeer zeker niet de minsten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan