WSBK Laguna Seca - het Weekendtopic

World Supersport

  • K. Sofuoglu

    Stemmen: 2 13,3%
  • R. Krummenacher

    Stemmen: 1 6,7%
  • P. Jacobsen

    Stemmen: 7 46,7%
  • (Anders)

    Stemmen: 5 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen


FP1 en FP2 zijn geweest, vanavond vinden de kwalificatie en eerste race plaats. De cork screw weer in actie zien moet het hoogtepunt van het weekend worden, we kijken er natuurlijk naar uit!

Chaz Davies won vorig jaar beide races op Laguna Seca en tijdens de FPs vandaag stond hij respectievelijk tweede en eerste. Daarmee is hij de vroege favoriet. Maar Rea, home boy Hayden en Sykes zitten er niet ver vanaf.

Van der Mark startte netjes in FP1 maar wist zijn tijd niet te verbeteren in FP2. Hij zal, als hij een top 12 kwalificatie wil rijden, via Superpole 1 moeten komen. Het zal de druk om zijn teamgenoot te verslaan nog maar eens verhogen - Michael's toekomstplannen zijn in de ogen van velen afhankelijk van het verslaan van Nicky Hayden.

De poll van vandaag: wie wint de World Supersport race dit weekend!?
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een topic :)

Jacobsen kan de SS600 wel eens gaan winnen , VD mark zal denk ik niet voor een podium kunnen gaan rijden :(

ik gok 2 x een 5de plek
 
Beiden toch niet helemaal onverwacht, toch? Hoop wel dat MvdM met het verstand blijft rijden en niet "de dood of de gladiolen"!
 
Waaahaha toch nog geprobeerd om P3 te stelen....! Helaas net niet, maar weer een sterke race van Michael :Y Ducati of Yamaha zullen zijn handtekening wel willen hebben schat ik.
 
Ducati blijkt een voorkeur te hebben voor Laverty en de Yamaha boys blijken allebei nog een optie voor volgend jaar te hebben.

Wel weer een puike race van vd Mark.

Volgend jaar Honda toch met een nieuwe superbike?
 
Ducati blijkt een voorkeur te hebben voor Laverty en de Yamaha boys blijken allebei nog een optie voor volgend jaar te hebben.

Wel weer een puike race van vd Mark.

Volgend jaar Honda toch met een nieuwe superbike?

En schijnbaar heeft Honda Bradl al een voorstel gedaan.
 
Sam Alex Lowes laat in de allerlaatste bocht zijn talent nog even zien: probeert invaller Canepa met een "do or die" actie in te halen, maar legt zichzelf én haast Canepa ook op de grond. Dezelfde move probeerde Van der Mark gisteren op Hayden, toen zonder brokken. Het zal voor Lowes extra frustrerend zijn natuurlijk, verliezen van Nicolo Canepa die eigenlijk enkel invalt voor Guintoli.

Van der Mark redt een zevende plaats uit de herstart, terwijl de Ducati's niet konden kiezen wie de aanval op Sykes mocht inzetten. Mooi einde van het raceweekend, en van de eerste helft van het kampioenschap. Nu tijd voor de winterslaap lange, lange zomerstop. Volgend raceweekend: 17 en 18 september in Duitsland!
 
Laatst bewerkt:
Sam Lowes laat in de allerlaatste bocht zijn talent nog even zien: probeert invaller Canepa met een "do or die" actie in te halen, maar legt zichzelf én haast Canepa ook op de grond. Dezelfde move probeerde Van der Mark gisteren op Hayden, toen zonder brokken. Het zal voor Lowes extra frustrerend zijn natuurlijk, verliezen van Nicolo Canepa die eigenlijk enkel invalt voor Guintoli.

Van der Mark redt een zevende plaats uit de herstart, terwijl de Ducati's niet konden kiezen wie de aanval op Sykes mocht inzetten. Mooi einde van het raceweekend, en van de eerste helft van het kampioenschap. Nu tijd voor de winterslaap lange, lange zomerstop. Volgend raceweekend: 17 en 18 september in Duitsland!
 
Heb beide manches gezien . Spannend en verrassend met Rea eruit en vd Mark met kamikaze actie en toch na herstart als 7de eindigen. Vond wel dat er minder rijders waren. Als de WSBK maar niet doodbloed. Tijd voor nieuwe aanwinsten. Rossi bijvoorbeeld.... *O*
 
Race 2 werd leuk omdat rea uitviel,anders was het weer gewoon kawa 1 en 2.
Jammer dat de superbikes zo afgegleden zijn,(bijna)elke race heeft hetzelfde verloop.
Sykes op pole,Sykes l(ij)eidt 2/3e van de race,Rea wint en Guiliano valt.
 
Race 2 werd leuk omdat rea uitviel,anders was het weer gewoon kawa 1 en 2.
Jammer dat de superbikes zo afgegleden zijn,(bijna)elke race heeft hetzelfde verloop.
Sykes op pole,Sykes l(ij)eidt 2/3e van de race,Rea wint en Guiliano valt.

SBK: Davies, Rea en Sykes winnen de races, de rest rijdt op gepaste afstand er achteraan of crasht.
MotoGP: Marquez, Lorenzo en Rossi winnen de races, de rest rijdt op gepaste afstand er achteraan of crasht.

't Verschilt niet zo gek veel volgens mij, en tóch voel ik hetzelfde als jij. |(
 
SBK: Davies, Rea en Sykes winnen de races, de rest rijdt op gepaste afstand er achteraan of crasht.
MotoGP: Marquez, Lorenzo en Rossi winnen de races, de rest rijdt op gepaste afstand er achteraan of crasht.

't Verschilt niet zo gek veel volgens mij, en tóch voel ik hetzelfde als jij. |(


Het scheelt inderdaad niet veel, maar het 'voelt' denk ik gewoon anders door de tussenstand in het kampioenschap.

Maar ik denk ook niet dat ik de Superbikes nog ooit zo prachtig ga vinden als eind jaren 90, begin 00 met namen als: Fogarty, Chili, Corser, Slight, Edwards, Haga, Yanagawa, Bostrom, Bayliss etc, waar wildcardrijders nog races konden winnen en met circuits als: Assen (oud), Hockenheim (oud), Monza, Donington, Philip Island, Laguna Seca) en met schitterende motoren.
 
Maar ik denk ook niet dat ik de Superbikes nog ooit zo prachtig ga vinden als eind jaren 90, begin 00 met namen als: Fogarty, Chili, Corser, Slight, Edwards, Haga, Yanagawa, Bostrom, Bayliss etc, waar wildcardrijders nog races konden winnen en met circuits als: Assen (oud), Hockenheim (oud), Monza, Donington, Philip Island, Laguna Seca) en met schitterende motoren.
Je wordt oud. (gelukkig) ;)
Vroeger was alles beter..
Zo zeiden de oude Grieken al: die jeugd van tegenwoordig. :+

Over vijftien jaar posten ze hier.. vroeger met Sykes/Rea/Davies/vdMark, dat waren nog eens gevechten.
En niemand rijdt meer zo rodeo stijl als Giugliano. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt inderdaad niet veel, maar het 'voelt' denk ik gewoon anders door de tussenstand in het kampioenschap.

Maar ik denk ook niet dat ik de Superbikes nog ooit zo prachtig ga vinden als eind jaren 90, begin 00 met namen als: Fogarty, Chili, Corser, Slight, Edwards, Haga, Yanagawa, Bostrom, Bayliss etc, waar wildcardrijders nog races konden winnen en met circuits als: Assen (oud), Hockenheim (oud), Monza, Donington, Philip Island, Laguna Seca) en met schitterende motoren.
:^
 
Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar hetgeen ik hierboven heb genoteerd wel.

Alleen al die uitloopstroken, verschrikkelijk. Als dat wat Jonathan Rea afgelopen zondag op ieder willekeurig nieuw of aangepast circuit was overkomen, had hij nog lachend het podium gehaald (mits zijn motor het niet had begeven natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan