WSBK Misano World Circuit Marco Simoncelli

Wie pakt de meeste punten dit weekend?

  • Rea

    Stemmen: 7 33,3%
  • Sykes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Biaggi

    Stemmen: 8 38,1%
  • Haslam

    Stemmen: 1 4,8%
  • Torres

    Stemmen: 1 4,8%
  • Davies

    Stemmen: 1 4,8%
  • Giugliano

    Stemmen: 0 0,0%
  • Van der Mark

    Stemmen: 2 9,5%
  • Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • een ander

    Stemmen: 1 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21
vdM reed goed, maar er leek idd een probleem te zijn?
Prachtige strijd tussen de Ducati mannen!
En nooit een Biaggi fan geweest, maar mooi om te zien dat hij er zo goed bij zit.

En nu naar de TT van Elst :) :W
 
Laatst bewerkt:
Honda. Ride the winds of change. Van allebei wereldkampioen in 2014 naar een broederstrijd in het middenveld in 2015.
 
De Ten Kate's dus twee keer P9 en P10. Wat Michael liet zien in Assen was boven natuurlijk maar dit weekend en de afgelopen weekenden is denk ik een meer realistische afspiegeling van de capaciteiten van de Honda. Ergens tussen P6 en P10 is hun plek denk ik, achter alle "fabrieks" Kawa's, Ducs en Aprilia's. Wil je hoger eindigen dan zal je die moeten verslaan en dat lijkt niet echt een haalbare kaart. Mannen als Mercado, Badovini en Lowes, dat zijn de tegenstanders van gelijk niveau.
 
Honda. Ride the winds of change. Van allebei wereldkampioen in 2014 naar een broederstrijd in het middenveld in 2015.

Die slogan is van Suzuki. Maar idd, is wel van toepassing op Honda momenteel helaas :X
 
De Ten Kate's dus twee keer P9 en P10. Wat Michael liet zien in Assen was boven natuurlijk maar dit weekend en de afgelopen weekenden is denk ik een meer realistische afspiegeling van de capaciteiten van de Honda. Ergens tussen P6 en P10 is hun plek denk ik, achter alle "fabrieks" Kawa's, Ducs en Aprilia's. Wil je hoger eindigen dan zal je die moeten verslaan en dat lijkt niet echt een haalbare kaart. Mannen als Mercado, Badovini en Lowes, dat zijn de tegenstanders van gelijk niveau.

Jup dat is wel zo ongeveer de samenvatting van de WSBK van dit moment.
 
De Ten Kate's dus twee keer P9 en P10. Wat Michael liet zien in Assen was boven natuurlijk maar dit weekend en de afgelopen weekenden is denk ik een meer realistische afspiegeling van de capaciteiten van de Honda. Ergens tussen P6 en P10 is hun plek denk ik, achter alle "fabrieks" Kawa's, Ducs en Aprilia's. Wil je hoger eindigen dan zal je die moeten verslaan en dat lijkt niet echt een haalbare kaart. Mannen als Mercado, Badovini en Lowes, dat zijn de tegenstanders van gelijk niveau.

Lowes is ook een groot talent alleen is die Suzuki nog een stapje slechter als de Honda, Lowes, VDM, Guintoli zijn mannen die kwa talent gewoon voor het kampioenschap horen te strijden, Guintoli heeft dat vorig jaar al bewezen, en VDM laat nu zien in zijn eerste jaar vrij makkelijk het tempo van de wereldkampioen te kunnen volgen, ze finishen ook bijna elke race nagenoeg samen. geef deze mannen AUB een goede fiets volgend jaar!!! B|
 
De Ten Kate's dus twee keer P9 en P10. Wat Michael liet zien in Assen was boven natuurlijk maar dit weekend en de afgelopen weekenden is denk ik een meer realistische afspiegeling van de capaciteiten van de Honda. Ergens tussen P6 en P10 is hun plek denk ik, achter alle "fabrieks" Kawa's, Ducs en Aprilia's. Wil je hoger eindigen dan zal je die moeten verslaan en dat lijkt niet echt een haalbare kaart. Mannen als Mercado, Badovini en Lowes, dat zijn de tegenstanders van gelijk niveau.

Eens, maar toch snap ik het niet zo goed. Zou het honda nou echt niets interesseren dat ze niet mee kunnen komen met de rest van het wsbk? Het motogp team kost honda uiteraard veel knaken en ze hebben geen poen of interesse om de fireblade verder door te ontwikkelen. Het ligt niet aan vd Mark of Guintoli en ook niet aan Ten Kate, althans denk ik... Beide coureurs hebben zich bewezen en ook Ten Kate weet wel hoe je een fiets moet opbouwen en afstellen. Het lijkt mij persoonlijk enorm frustrerend voor zowel rijders als het team om je op deze manier in het wsbk te moeten doorploeteren...
 
Eens, maar toch snap ik het niet zo goed. Zou het honda nou echt niets interesseren dat ze niet mee kunnen komen met de rest van het wsbk? Het motogp team kost honda uiteraard veel knaken en ze hebben geen poen of interesse om de fireblade verder door te ontwikkelen. Het ligt niet aan vd Mark of Guintoli en ook niet aan Ten Kate, althans denk ik... Beide coureurs hebben zich bewezen en ook Ten Kate weet wel hoe je een fiets moet opbouwen en afstellen. Het lijkt mij persoonlijk enorm frustrerend voor zowel rijders als het team om je op deze manier in het wsbk te moeten doorploeteren...

Ja helemaal eens. Maar je geeft het zelf al een beetje aan: Supersports worden nagenoeg niet meer verkocht. De reden dat Honda al jaren geen nieuwe Blade meer heeft uitgebracht. En daarom in de WSBK al jaren achter de feiten aan loopt.
 
Laatst bewerkt:
De kous is niet af met 2x een goede fireblade ontwikkelen voor de superbikes... Er moeten serieuze aantallen geproduceerd en verkocht worden.. gezien de markt snap ik het dan wel. Vind het overigens niet leuk
 
De kous is niet af met 2x een goede fireblade ontwikkelen voor de superbikes... Er moeten serieuze aantallen geproduceerd en verkocht worden.. gezien de markt snap ik het dan wel. Vind het overigens niet leuk

Ja dat is het hem dus :Y
Er moeten dacht ik 30.000 stuks verkocht worden, voordat je hem in mag zetten voor de WSBK. En daarom begrijpelijk, maar leuk is anders.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is het hem dus :Y
Er moeten dacht ik 30.000 stuks verkocht worden, voordat je hem in mag zetten voor de WSBK. En daarom begrijpelijk, maar leuk is anders.

voor een merk als Honda is dat echt geen probleem lijkt me... :X
 
Michael van der Mark, Pata Honda, twee keer tiende plaats:

“Tijdens de eerste race had ik een hele goede start en wist ik gelijk een aantal plaatsen goed te maken. Het gevoel was goed, ik was snel en kon het gat naar de rijders voor me meteen dichtrijden. Ik passeerde Sylvain maar toen kreeg ik een probleem, een issue dat we dit seizoen al vaker meegemaakt hebben. Uiteindelijk wist als tiende te finishen, net achter Sylvain en dat is natuurlijk een beetje jammer. De start van de tweede race was ook goed maar vanaf het begin was het al duidelijk dat de grip een stuk minder was. Het was echt moeilijk om constant snelle en vergelijkbare ronden te rijden, in de laatste ronden van de race wist ik echter opnieuw het gaatje naar Sylvain dicht te rijden en had ik een mooi gevecht met hem en Badovini. Beiden wisten we hem te passeren en ik was van plan om in de laatste ronde nog een aanval te doen, Sylvain reed echter erg sterk en eindigde opnieuw net voor mij. Ik denk dat dit het maximaal haalbare is op dit moment, we rijden immers beiden nagenoeg dezelfde rondetijden.”

technishe problemen kan ik niet meer bijhouden.. echt veel te veel. :(
 
voor een merk als Honda is dat echt geen probleem lijkt me... :X

In een tijdperk dat het aantal superbike verkopen een dieptepunt behaald heeft, is dat ook voor een onderneming als Honda een probleem. Kijk ook maar eens hoeveel merken zich de laatste jaren (tijdelijk) terug getrokken hebben uit de WSBK. Dat is niet voor niets:

Ducati fabrieksteam trok zich terug na jarenlange dominantie.
BMW begon erg enthousiast en succesvol aan de WSBK. Rijden ze nu nog mee?
Yamaha trok zich terug.
Aprillia fabrieksteam trok zich terug.

Vergeet ik nog een fabrikant?
 
Laatst bewerkt:
In een tijdperk dat het aantal superbike verkopen een dieptepunt behaald heeft, is dat ook voor een onderneming als Honda een probleem. Kijk ook maar eens hoeveel merken zich de laatste jaren (tijdelijk) terug getrokken hebben uit de WSBK. Dat is niet voor niets:

Ducati fabrieksteam trok zich terug na jarenlange dominantie.
BMW begon erg enthousiast en succesvol aan de WSBK. Rijden ze nu nog mee?
Yamaha trok zich terug.
Aprillia fabrieksteam trok zich terug.

Vergeet ik nog een fabrikant?

Ik snap je punt wel hoor. Maar aan de andere kant investeert Honda toch ook wel een paar knaken in hun MotoGP team. En dat is toch ook niet echt een klasse waarin de Pan Europeans in mee rijden.
Wat is het best verkopende model van Honda eigenlijk?
 
vdM reed goed, maar er leek idd een probleem te zijn?
Prachtige strijd tussen de Ducati mannen!
En nooit een Biaggi fan geweest, maar mooi om te zien dat hij er zo goed bij zit.

En nu naar de TT van Elst :) :W


Mooi gehad in Elst trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan