Djeez, zat daarnet ff Crash.net door te lezen en de tijden van de 2e testdag op Qatar van de WSBK jongens zijn toch behoorlijk indrukwekkend.
Bayliss met zijn Duc reed 1min 59.4 waarmee ie met zijn superbike sneller was dan op de Desmosedici in 2004.
Corser reed zelfs een 1:59.2 wat slechts een dikke 2 seconden langzamer is dan de pole tijd van Capirossi op de Duc MotoGP machine vorige maand. Helemaal pijnlijk is het dat Corser minder dan een seconde afzit van Roberts , de beste Suzuki man tijdens de MotoGP qualificatie van dit jaar.
Als je dan in gedachten houd dat die WSBK gasten steen en been klagen over de verplichte Pirelli's dan vraag ik me af waar ze zouden staan met, laten we zeggen, hetzelfde rubber als Rossi.
Nu vraag ik me af of de WSBK nou echt totaal geen bedreiging gaat vormen voor de MotoGP wanneer die terug moeten naar 800cc ?
Is het nog zinvol om een peperduur prototype-only WK in stand te houden indien ze met "miezerige" productie-racertjes al redelijk in de buurt komen ?
Bayliss met zijn Duc reed 1min 59.4 waarmee ie met zijn superbike sneller was dan op de Desmosedici in 2004.
Corser reed zelfs een 1:59.2 wat slechts een dikke 2 seconden langzamer is dan de pole tijd van Capirossi op de Duc MotoGP machine vorige maand. Helemaal pijnlijk is het dat Corser minder dan een seconde afzit van Roberts , de beste Suzuki man tijdens de MotoGP qualificatie van dit jaar.
Als je dan in gedachten houd dat die WSBK gasten steen en been klagen over de verplichte Pirelli's dan vraag ik me af waar ze zouden staan met, laten we zeggen, hetzelfde rubber als Rossi.
Nu vraag ik me af of de WSBK nou echt totaal geen bedreiging gaat vormen voor de MotoGP wanneer die terug moeten naar 800cc ?
Is het nog zinvol om een peperduur prototype-only WK in stand te houden indien ze met "miezerige" productie-racertjes al redelijk in de buurt komen ?