Of aan jou, jij weet 't ook goed zo te lezen
de bevestiging zal je toch van een coureur moeten horen, anders geloof je et niet, dat blijkt wel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Of aan jou, jij weet 't ook goed zo te lezen
Ik geloof het wel maar ten eerste:de bevestiging zal je toch van een coureur moeten horen, anders geloof je et niet, dat blijkt wel
Chapeau!!! Zou dat dus ook de rede zijn waarom de een sneller is dan de anderIk geloof het wel maar ten eerste:
niet iedereen rijdt met dezelfde stijl
en ten tweede:
je lult erover alsof je er zelf op hebt gereden
Zou wel pijnlijk zijn als ie op de Ten Kate CBR harder rondging dan op de Suzuki.Inderdaad schelen die tijden erg weinig.
Als Vermeulen nou niet mee kan komen met die Soes, moet ie ff Ten Kate vragen of ie zn honda terug mag...
Ik kan niet wachten tot het volgende seizoen, vooral in de WSBK is het weer superspannend wie er kampioen gaat worden. In de MotoGP durf ik mn geld wel op 1 persoon te zetten, neemt niet weg dat ik het allebei superspannend vind.
* Die laatste (tienden van) seconden zijn het duurst en ik denk extreem exponentieel.
Zou wel pijnlijk zijn als ie op de Ten Kate CBR harder rondging dan op de Suzuki.
Moet zeggen dat ik wel iets in de stelling van Ice&Frost zie..
Kan me inderdaad voorstellen dat het op een SBK machine belangrijker is om meer bochtsnelheid mee te nemen om zo het gebrek aan vermogen een beetje te compenseren op het volgende rechte stuk. Al betwijfel ik of dat uit de cijfers blijkt.
Qatar MotoGP fastest race laps and WSBK test times (on race tyres)
MotoGP times set during Qatar Grand Prix on 1 October 2005, WSBK test times (in bold) set on 4-6 December 2005
1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 57.903 secs
2. Valentino Rossi ITA Gauloises Yamaha Team 1min 57.910 secs
3. Marco Melandri ITA Team Movistar Honda 1min 57.939 secs
4. Sete Gibernau SPA Team Movistar Honda 1min 58.079 secs
5. Colin Edwards USA Gauloises Yamaha Team 1min 58.345 secs
6. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1min 58.904 secs
7. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1min 58.939 secs
8. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999 1min 59.13 secs
9. Troy Corser AUS Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 59.17 secs
10. Carlos Checa ITA Ducati Marlboro Team 1min 59.177 secs
11. Max Biaggi ITA Repsol Honda Team 1min 59.285 secs
12. Toni Elias SPA Fortuna Yamaha Team 1min 59.316 secs
13. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999 1min 59.4 secs
14. Alex Barros BRA Camel Honda 1min 59.434 secs
15. Kenny Roberts USA Team Suzuki MotoGP 1min 59.488 secs
16. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 1min 59.724 secs
17. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 1min 59.764 secs
18. Roberto Rolfo ITA D'Antin Ducati Pramac 1min 59.951 secs
19. James Toseland GBR Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 0.1 secs
20. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 0.46 secs
21. Shane Byrne GBR Camel Honda 2min 0.526 secs
22. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 2min 0.62 secs
23. Karl Muggeridge AUS Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 0.81 secs
24. Andrew Pitt AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 1.0 secs
25. Ruben Xaus SPA Fortuna Yamaha Team 2min 1.194 secs
26. Steve Martin AUS Foggy Petronas Racing FP1 2min 1.8 secs
27. James Ellison GBR Blata WCM 2min 2.387 secs
28. Craig Jones GBR Foggy Petronas Racing FP1 2min 2.56 secs
29. Franco Battaini ITA Blata WCM 2min 4.663 secs
BRON CRASH.NET
Die heeft wel 100cc te veel, tis maar een detail maar anders zou het misschien nog kunnen ook...
nee nee nee nee neehee
Ik maak geen vergelijking tussen de motoren. Het gaat mij om de racelijnen.
Met een Superbike rond je de bochten meer... terwijl je met een MotoGP machine verder een bocht in kan remmen, waardoor je later remt, iets minder 'rol' houd, de motor eerder oppakt en het gas er weer wat eerder opzet...
Met een 250 rijd je in principe ook rondere lijnen dan met een MotoGP.
Als niemand et gelooft, vraag het dan maar aan vdGoorbergh in zijn vraagbaak
Moet zeggen dat ik wel iets in de stelling van Ice&Frost zie..
Kan me inderdaad voorstellen dat het op een SBK machine belangrijker is om meer bochtsnelheid mee te nemen om zo het gebrek aan vermogen een beetje te compenseren op het volgende rechte stuk. Al betwijfel ik of dat uit de cijfers blijkt.
En nu graag Baylis zijn machine op een setje motogp michelins en dan nog een paar rondjes.
Het minimum gewicht was toch 180 kilo?Hoeveel wegen die motoren eigenlijk afgetankt voor een race? Een GP race is wel langer en dus komen daar de nodige kilo's brandstof bij.
True, maar we hadden het hier toch over kwalificatie-tijden ? Die zijn IMHO best met elkaar te vergelijken.Hoeveel wegen die motoren eigenlijk afgetankt voor een race? Een GP race is wel langer en dus komen daar de nodige kilo's brandstof bij.
Als de snelste SBK-coureur zou meedoen aan een MotoGP-race kan ie het bij lange na toch niet bolwerken omdat ie bij het aanremmen en uitkomen van de bochten aan alle kanten voorbij wordt gevlogen door de MotoGP-coureurs.
Ik denk dat hij de proton en de wcm'n van afgelopen jaar achter zich laat
L L..over t technische gedeelte hou ik mn mond, want daar snap ik geen hol van , dus ga niet net doen als of ik er verstand van heb, in tegenstelling tot een paar anderen op dit forum
Dat doen er meer..je lult erover alsof je er zelf op hebt gereden
Dat hadden ze bij crash.net al gedaan..EDIT: Kheb de SBK-ers ff bold gemaakt
Mee eens..Alleen heeft een SBK weer het nadeel dat hij vele kilo's zwaarder is dan een motoGP motor. Dus zul je iig een lagere bochtensnelheid overhouden.
Wat het verschil zo klein maakt is naar mijn idee, dat je niet meer dan 200pk op de weg kunt krijgen. De sbk's zittn ongeveer hierop, maar een motoGP gaat daar met nog ongeveer 50pk overheen. De Honda's en Yamaha's worden in de eerste versnellingen op de de gaskleppen begrenst. Waardoor je in de lagere versnellingen (welke op de nieuwe circuits veel gebruikt worden) niet meer vermogen dan een sbk hebben.
Nou, toch wel Ocampa..ze zijn weliswaar verschillend, maar aangezien er nogal eens coureurs overstappen maakt men toch dit vergelijk en niet helemaal ten onrechte Als je zoals Suzuki met je GP-racer bijna achter de SBK-machine aanhobbelt, ga je je toch achter de oren krabben..Vaak worden de racetijden van MotoGP en SBK met elkaar vergeleken, maar dat slaat nergens op. Het zijn twee totaal verschillende klassen met ieder z'n eigen karakteristieken.
Das ook wel weer waar..Het gaat er niet om hoe snel je bent vergeleken met een andere klasse, het gaat om je eigen klasse.
Mee eens..zou wel een leuke race zijn..10 MotoGP toppers tegen 10 SBK toppers!Bovendien gaat een race over meer dan 1 ronde. Als de snelste SBK-coureur zou meedoen aan een MotoGP-race kan ie het bij lange na toch niet bolwerken omdat ie bij het aanremmen en uitkomen van de bochten aan alle kanten voorbij wordt gevlogen door de MotoGP-coureurs.
..maar indien je naar het gapende gat tussen de F1 en andere "mindere" klasses kijkt moet je toch vaststellen dat men op 2 wielen ongeacht het budget wel zo'n beetje "uitgekakt" lijkt.
Daarom is het des te prijzenswaardiger dat de verschillen zo miniem zijn!Heb de topic even gevolgd en wil het volgende kwijt. De verschillen tussen de motoren van de SBK en de MotoGP liggen mijlenver uit elkaar. Bij de GP motoren is bijna alles toegestaan terwijl bij de SBK motoren de eisen veel strenger zijn. Dit moeten veredelde straatmotoren zijn.
Niet zo gek verwoord..en mee eens!Daarom zijn de kosten van een MotoGP racer vele malen hoger. In theorie kan bij een MotoGP racer alles worden gewijzigd na 1 race wat niet mogelijk is met een SBK racer ivm typegoedkeuring. Dit verklaard denk ik ook waarom niet alle top SBK racers het goed doen in de MotoGP. SBK racers zijn niet gewent een motor af te stellen waar echt alles afgesteld kan worden. Ze zien door de bomen het bos niet meer en omdat veel SBK racers pas op latere leeftijd overstappen is het ook moeilijker te leren. Als je kijkt naar de techniek dan zijn de MotoGP racers ook veel interesanter om naar te kijken. Hier wordt echt alles uit de kast getrokken om sneller te worden. Als het om rijtechniek gaat dan is er denk ik echt niet zo veel verschil.
Zo ik heb mijn zeggie gedaan veel plezier ermee.