WSBK Portimao, Portugal

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
25 oktober vind de laatste race van het jaar plaats voor de heren uit de superbikes en supersport op het circuit van Portimao.

Wie pakt de titel in de superbikes en wie in de supersport?!

Het verschil tussen Haga en Spies is 10 punten in het voordeel van Haga.

Uitslag 2008:

Race 1:
1: BAYLISS
2: CHECA
3: CORSER
RET: HAGA

Race 2
1: BAYLISS
2: FABRIZIO
3: HASLAM
14: Haga

Supersport:
1: SOFUOGLU
2:PITT
3:LASCORZ

Haga heeft er dus vorig jaar niet zoveel succes gehad.
portimao.gif
 
Laatst bewerkt:
Race1: 1 Haga 2 Biaggi 3 Fabrizio

Race2: 1 Spies 2 Haga 3 Rea

SS: 1 Crutshlow 2 lascorz 3 laverty
 
Ben was dit jaar gewoon té stoer. Ik hoop dat-ie beide races wint.
Ook een niet geheel ondenkbaar scenario inderdaad: Ben Spies wint beide races, Haga wordt 2x tweede. Staan ze aan het einde van het kampioenschap gelijk in punten.

Wie zou race-control dan uitroepen tot kampioen van 2009?
 
.....
Haga heeft er dus vorig jaar niet zoveel succes gehad
.....
:/ slik

Ook al is het haast buitenaards wat Spies dit jaar heeft gepresteerd, hoop ik toch dat Haga dit jaar eens een keer niet 2e wordt. :N
Ik gun het hem ontzettend, en Spies komt heus nog wel aan de beurt. :Y
[offtopic]Al vraag ik me wel af of Spies zijn ruige, hoekige rijstijl bij een MotoGP-bike past...[/offtopic]
 
Degene met de meeste overwinningen?!

Als de heren op de zelfde aantal punten uitkomen wordt er gekeken naar de gene met de meeste overwinningen. Mochten die het zelfde zijn kijken ze naar de gene met de meeste polls.

mochten die het zelfde zijn wordt het seizoen over nieuw gedaan in de winter :+
 
Mocht Spies twee keer winnen en Haga twee keer tweede eindigen, zullen de heren evenveel punten hebben. Spies heeft echter veel meer overwinningen dan Haga, en zal dan het kampioenschap winnen.

Doe mij twee overwinningen voor Spies, tweemaal vechten tot aan de lijn... Het is de enige kans die hij zal krijgen in de Superbikes, hij stapt immers over naar de MotoGP!
 
Oei oei oei dit gaat smullen worden.

Ik zet in op Spies (minimaal 1 x)

Ik hoop Haga de andere race. Dit blijft wel een lastig stukje asfalt natuurlijk, die achtbaan :)
 
Ik ben stiekum wel een beetje Biaggi fan (of misschien meer V4 fan). Denk wel dat het een circuit is dat bij hem past.
 
Biaggi is zeker op dreef ja. Die Aprilia loopt als een kogel, en hij is gewoon een onwijs goede coureur!
 
Ben voor de dubbel en het kampioenschap :Y

Tijdens de eerste test was hij binnen een halve dag net zo snel als Haga op de 2008 R1.

Persoonlijk denk ik dat Portimao wel een baan voor Spies is met de hoogteverschillen, blinde bochten e.d.
Zijn toch wel een paar banen in de US die er wel wat weg van hebben, waar Ben reed met de AMA.
Denk aan Laguna Seca, Road Atlanta, Infineon Raceway

Go Ben go!
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop ook op een dubbel voor Spies, in dat geval heeft hij de titel *O*
Maar ben bang dat het erg moeilijk gaat worden voor Ben om de titel te pakken :N
 
ik hoop dat die volgend jaar half zijn team mee neemt.
Ik weet niet wat het met het alstare team is, maar in andere competities komt de K9 toch beter uit de bus.

Of het daaraan ligt weet ik niet, maar wat vers bloed is nooit weg.
ben wel benieuwd wat die kan doen.

En van mij mogen zo ook per direcht op akra overstappen, schitterende pijpjes en smoelen 20x beter dan die bloembollen waar ze nu mee rijden :/
 
ik hoop dat die volgend jaar half zijn team mee neemt.
Ik weet niet wat het met het alstare team is, maar in andere competities komt de K9 toch beter uit de bus.

Of het daaraan ligt weet ik niet, maar wat vers bloed is nooit weg.
ben wel benieuwd wat die kan doen.

En van mij mogen zo ook per direcht op akra overstappen, schitterende pijpjes en smoelen 20x beter dan die bloembollen waar ze nu mee rijden :/

_O- omdat ie ze zelf ook heeft :P
Die Arrows zijn gaaf. Alhoewel ze de laatse paar wedstrijden weer met grotere dempers reden dan aan het begin van het seizoen.

Oh, maar het gaan mooie races worden dit weekend. Haga en Spies zullen de dienst wel uitmaken denk ik, maar Biaggi, Fabrizio en nog wel meer kunnen ook nog een belangrijke rol mee gaan spelen.
 
Laatst bewerkt:
Wie de dubbel pakt is de terechte wereldkampioen,het zal er om spannen.

Ik zeg Haga :Y ,die zeker wat traantjes zal laten rollen als het hem lukt.

Maar er zijn meer kapers op de kust voor een victorie,dan zal het ff anders zijn voor Spies.
 
Laatst bewerkt:
Ben was dit jaar gewoon té stoer. Ik hoop dat-ie beide races wint.

te is nooit goed ;)
heb het nooit zo op die mega talenten die alles maar "even" winnen.
alsof het te makkelijk gaat zegmaar.....
Haga kampioen spies lekker naar gp's

volgend jaar megasterke line up met een hoop close racing :)
heb al zin in volgend seizoen
 
te is nooit goed ;)
heb het nooit zo op die mega talenten die alles maar "even" winnen.
alsof het te makkelijk gaat zegmaar.....
Haga kampioen spies lekker naar gp's
Te stoer om het kampioenschap te verliezen, bedoelde ik. Te hoeft niet altijd slecht te zijn. ;) })

Ik ben het met je eens dat het gek en saai is als iemand zomaar even alles wint. Gelukkig heeft Ben vaak genoeg moeten knokken voor de punten en al zóu hij zomaar alles gewonnen hebben is het in de punten nog steeds reuze spannend...

Roll on Sunday!
 
Ook nieuws van her Appie front

Aprilia Racing has decided to field three RSV-4’s for the final round of the WSBK Championship at Portimao this weekend.

Regular rider Shinya Nakano will be returning for the last round of season after missing Imola and Magny-Cours due to neck problems that kept him out of the second race at the Nuruburgring round.

The third bike will go BSB champion Leon Camier who already took measure the Aprilia superbike at Magny-Cours but failed to finish both races due to engine problems.

Aprilia has yet to announce their rider line-up for the 2010 season, nor if they will be fielding a second team in the series. Max Biaggi has a two year contract with the team and his option was renewed, while Nakano’s 14th place in the standings, despite his injuries, does not bode well in keeping the same ride next year especially after Marco Simoncelli’s wildcard appearance at Imola.

Names linked for Nakano’s ride have been MotoGP rider Alex DeAngelis and Leon Camier.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan