WSBK Portugal 28 maart 2010: Portimão

Wie wordt het?

  • Haslam

    Stemmen: 12 27,3%
  • Rea

    Stemmen: 12 27,3%
  • Haga

    Stemmen: 9 20,5%
  • Fabrizio

    Stemmen: 3 6,8%
  • Corser

    Stemmen: 0 0,0%
  • Checa

    Stemmen: 2 4,5%
  • Byrne

    Stemmen: 2 4,5%
  • Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sykes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vermeulen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Camier

    Stemmen: 1 2,3%
  • Smrz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Neukirchner

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toseland

    Stemmen: 3 6,8%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Lekker kort door de bocht :P

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met 'r... vind het alleen geen schoonheid :N

Ik heb ook vriendinnen die niet aan de huidige standaard voldoen qua good looks, zijn nog steeds super toffe meiden *D :Y
Ben ik helemaal met je eens , ik ken er ook een paar die gewoon lekker zijn maar puntje bij paaltje gewoon eigenlijk bagger zijn , dus heb ik ook liever dit !!!
 
794285468_nhv2n-X3.jpg
 
Hier reed nummer 111 Ruben Xaus nog... van mij mogen ze nu wel met het persbericht komen dat Veneman over een maandje op de Team Alpha BMW S1000RR zit })
big_troy_corser_02.jpg
 
Ja, dat denk ik ook....er zijn genoeg voorbeelden te noemen....maar ik vind dat er 1 uitzondering is en dat is Ben Spies....echt een natuurtalent die het ver kan gaan schoppen in de MotoGP.

In 2006 had Bayliss een mooie overwinning in Valencia maar de rest van zijn MotoGP carrière is niet echt om over naar huis te schrijven.............
Precies. Ben het met je eens over Spies, die laat wel zien dat-ie in de MotoGP thuishoort. Hij kan gewoon gelijk mee met dat veld. En dat maakt het voor mij juist zo erg: Spies is een coureur die op dit moment in de MotoGP thuishoort, en op een Yamaha R1 die blijkbaar toch niet zo perfect was, won hij gewoon dik het WSBK kampioenschap. De top MotoGP coureurs lijken wel mijlenver boven het SBK veld uit te staan.

Haga, Bayliss en Toseland strijden jarenlang om de eer in de World Superbikes. Haga was goed maar nooit goed genoeg in de MotoGP, Bayliss had allerlei pech en wist niet door te breken, Toseland kreeg zijn kans en wist niet door te breken... En als je nou zegt dat het materiaal de schuld is: Checa, Biaggi en Spies (allen GP coureurs) doen het goed in de WSBK, terwijl geen van deze jongens op de allerbeste fiets zit!

Nou ja, maakt me allemaal niet uit, want ik geniet er nog steeds ontzettend veel van. En ik ben me er ook van bewust dat het de bedoeling is dat de MotoGP de lat wat hoger heeft liggen, dat de machines en budgetten van heel ander aard zijn, en dat de MotoGP ook ander volk trekt dan de WSBK. Maar een jaar of twee terug zou ik nog gedacht hebben dat het niveau van het talent dichter bij elkaar zat dan ik nu denk. That's all.
 
Mooi verwoord hoor Twonha :Y De eerste meters die Spies heeft laten zien belooft veel. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen, ik denk dat het wel goed komt met meneer Ben Spies. Ik ben echt een liefhebber van zijn beetje afwijkende "elbow slyle" 8-)
 
Precies. Ben het met je eens over Spies, die laat wel zien dat-ie in de MotoGP thuishoort. Hij kan gewoon gelijk mee met dat veld. En dat maakt het voor mij juist zo erg: Spies is een coureur die op dit moment in de MotoGP thuishoort, en op een Yamaha R1 die blijkbaar toch niet zo perfect was, won hij gewoon dik het WSBK kampioenschap. De top MotoGP coureurs lijken wel mijlenver boven het SBK veld uit te staan.

Haga, Bayliss en Toseland strijden jarenlang om de eer in de World Superbikes. Haga was goed maar nooit goed genoeg in de MotoGP, Bayliss had allerlei pech en wist niet door te breken, Toseland kreeg zijn kans en wist niet door te breken... En als je nou zegt dat het materiaal de schuld is: Checa, Biaggi en Spies (allen GP coureurs) doen het goed in de WSBK, terwijl geen van deze jongens op de allerbeste fiets zit!

Nou ja, maakt me allemaal niet uit, want ik geniet er nog steeds ontzettend veel van. En ik ben me er ook van bewust dat het de bedoeling is dat de MotoGP de lat wat hoger heeft liggen, dat de machines en budgetten van heel ander aard zijn, en dat de MotoGP ook ander volk trekt dan de WSBK. Maar een jaar of twee terug zou ik nog gedacht hebben dat het niveau van het talent dichter bij elkaar zat dan ik nu denk. That's all.


Eindelijk een medestander :}
 
twonha schreef op 01 maart 2010 @ 02:29
Haslam was fantastisch vandaag, die hele Suzuki ook trouwens... Apart, omdat ze toch een tijdlang helemaal uit beeld zijn geweest. Ik wacht de eerste trainingen enzo nog even af voordat ik mijn gokje waag. Ik hóóp dat Crutchlow wat leuks kan gaan doen met de Yamaha, en anders zie ik Rea graag wat verder naar voren.

Vraagje: zijn er meer mensen die denken dat het verschil in kwaliteit bij de rijders héél groot is, tussen de MotoGP en de World Superbikes? Uitgerangeerde GP-coureurs winnen WSBK wedstrijden, top SBK rijders (Fabrizio, Toseland) krijgen niks voor elkaar in de MotoGP?

zijn ten eerste motorfietsen met heel andere karakteristieken, en ik ken ook wel n ritsje ex-gp'ers die er in sbk ook weinig van bakten hoor.. of slechts heel af en toe ns en dan direct afzwakten... (barros?)

moet je r wel ff bij stilstaan dat veel van de ex-GP rijders die in sbk komen, (mede dankzij GP-'afkomst' en sponsors daar) direct in 1 van de topteams terecht kunnen, terwijl sbk racers die naar de gp gaan daar meestal in 'B' teams tercht komen... en dat verschil is groot, tussen n full factory bike en n 'semi'.. veel groter als tussen die 2 in de sbk.
als n (goede!) sbk rijder dan toch ns op een echte top-motor terechtkomt.... laatste race 2008 seizoen... bayliss op n desmosedici van het fabrieksteam? rings a bell? ;)

Bayliss reed in 2003 op een factory Ducati, die toen competatief waren. Is met wat uitschieters, uiteindelijk als 6e (sub top) geeindigd.

Haga bakte vrij weinig van z'n MotoGP carriere, die heeft toch ook op fabrieksmateriaal gereden.

Edwards is toch een groot man geweest in de superbike, maar werd bij Yamaha zwaar overklast door Rossi in het fabrieksteam. In tegenstelling tot z'n vervanger, Lorenzo, die er gelijk hard mee ging en ondanks een hoop crashes 3e werd en in z'n 2e seizoen, 2e werd in de eindklassering.


Laat duidelijk zijn, dat ik zelf liever WSBK en WSS zie dan MotoGP, maar WSBK toppers en MotoGP lijkt gewoon een vloek op te rusten ofzo.
 
Laatst bewerkt:
En voor mij mag Suzuki wel weer winnen, of het nou Guintoli of Haslam is. Al vind ik Haslam als coureur spectaculairder om te zien.
 
Ik was er vorig jaar bij. Laat dit jaar verstek gaan maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij! Wat een circuit, wat een klimaat.
 
Heb voor de pocket rocket gestemd, hoop dat ie het weer waar kan maken...
Is wel weer tijd dat de Suzuki´s weer mee gaan tellen in WSBK.

Even over de top coureurs in Motogp vs Wsbk. De top rijders in de motogp zijn gewoon de toprijders van de wereld. Vooral de 4 ¨aliens¨.

De vraag is of Spies zich erbij kan gaan voegen. Hij is zeker erg goed, maar vergeet niet dat Toseland tijdens zijn eerste race als 2e mocht starten en geloof ik 6e vlak achter Rossi werdt. Dus Spies moet zich zelf echt nog wel gaan bewijzen, ik hoop natuurlijk wel dat het hem gaat lukken!!!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan