WSBK slowchat 2020

Wie word wereldkampioen superbikes 2020


  • Totaal aantal stemmers
    70
Ik heb alleen nog maar gehoord dat Ten Kate het niet rondkrijgt...
Ten Kate wordt op zijspoor gezet door Yamaha, alhoewel Ten Kate was al het derde team van Yamaha met minimale ondersteuning van Yamaha.
In ieder geval of software gebied de minste ondersteuning.
Ja dat dacht ik ook. Had nog even de hoop dat ze met BMW gingen praten als 2e team op de grid met Folger erbij, maar dat lijkt alleen een fabeltje.
 
Ik las net ergens dat BMW ook bereid is een 3e team te leveren.
Geen idee of hier minder dan een Yamaha voor betaald moet worden, en of ze dan wel de volledige toegang tot de ECU krijgen.
 
Ik heb alleen nog maar gehoord dat Ten Kate het niet rondkrijgt...
Ten Kate wordt op zijspoor gezet door Yamaha, alhoewel Ten Kate was al het derde team van Yamaha met minimale ondersteuning van Yamaha.
In ieder geval of software gebied de minste ondersteuning.

Erg jammer zeg! En ze begonnen zo hoopvol aan het Yamaha project.Ze verdienen echt meer dan dit!
 
Ja dat dacht ik ook. Had nog even de hoop dat ze met BMW gingen praten als 2e team op de grid met Folger erbij, maar dat lijkt alleen een fabeltje.

Wat ik heb gelezen is dat het huidige team van Folger, MGM racing van Michael Galinski die rol moet gaan vertolken. En dan met een 2de rijder en 2 satelliet BMW's M1000rr's

Edit: Het laatste nieuws!

 
Het lijkt er wel op dat BMW het serieus wil aanpakken voor 2021 en verder?
 
Zullen ook wel moeten, wanneer ze voor het kampioenschap mee willen strijden.

En 2 teams met totaal 4 motoren kunnen meer feedback geven.
Lijkt me niet onbelangrijk bij een nieuw merk.
 
Ten kate in de supersport alleen verder, dus gescheiden van EAB..
In de sbk zal dit dan wel met BMW worden of gewoon verder met BAZ op de yamaha
 
Ten kate in de supersport alleen verder, dus gescheiden van EAB..
In de sbk zal dit dan wel met BMW worden of gewoon verder met BAZ op de yamaha
Kan me niet voorstellen dat ze weer een overstap maken naar een ander merk. Dan wordt het alleen maar duurder en dat is nu juist het probleem. Dit verdienen ze niet. Maar je blijft afhankelijk van sponsoring en als dat uit blijft dan wordt het een moeilijk verhaal.
 
Of het duurder word weet ik niet ;) Als BMW een 2de team wil inzetten en daar financieel ook aan mee draagt.

Maar mocht het nu zo zijn dat Ten kate het allemaal niet rond krijgt dan is dat jammer.
 
Kan me niet voorstellen dat ze weer een overstap maken naar een ander merk. Dan wordt het alleen maar duurder en dat is nu juist het probleem. Dit verdienen ze niet. Maar je blijft afhankelijk van sponsoring en als dat uit blijft dan wordt het een moeilijk verhaal.
Ik kan het mij ook niet voorstellen.
Al zou de potentiele markt voor Ten Kate Racing Products wel eens groter kunnen zijn met BMW.
En dan komt Michael over vijf jaar gewoon weer terug om zijn carrière goed af te sluiten. :+
Zou BMW wel blij zijn met een eigenwijs tuningsbedrijf. :?
 
Ik kan het mij ook niet voorstellen.
Al zou de potentiele markt voor Ten Kate Racing Products wel eens groter kunnen zijn met BMW.
En dan komt Michael over vijf jaar gewoon weer terug om zijn carrière goed af te sluiten. :+
Zou BMW wel blij zijn met een eigenwijs tuningsbedrijf. :?

Racingproducts in 1 regel met BMW. Ja in de WSBK is het mogelijk maar dan richt je je voor product verkoop wel echt op een niche markt. Dat is net zoiets als petjes verkopen aan Lorenzo fans :+
 
Als het Yamaha programma zo winstgevend is dan is sponsoring/geld ook geen probleem toch ?!

Ik denk dat ze bij Ten kate heel goed weten hoe alles werkt en wat er moet gebeuren , ik vraag mij daarom ook af of ze yamaha wel kwijt raken in de sbk.
Vooral als blijkt dat ze in de wss600 met 2 rijders willen rijden ( 1 ervan word door yamaha geplaatst)
 
Racingproducts in 1 regel met BMW. Ja in de WSBK is het mogelijk maar dan richt je je voor product verkoop wel echt op een niche markt. Dat is net zoiets als petjes verkopen aan Lorenzo fans :+
Ik kom vaak bij meetings op (dit jaar) afgesloten circuits met 200 man in leren pakken. :o
En zie zelden dezelfde. :$

RR Motorsports uit Nederland kan er genoeg mee verdienen om op de circuits in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal support te bieden aan haar klanten. 8)7

IMG20200831102609.jpg


Ten Kate zou dat zelfs nog wat kunnen opschalen. :)
 
Ik kom vaak bij meetings op (dit jaar) afgesloten circuits met 200 man in leren pakken. :o
En zie zelden dezelfde. :$

RR Motorsports uit Nederland kan er genoeg mee verdienen om op de circuits in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal support te bieden aan haar klanten. 8)7

Bekijk bijlage 1558193

Ten Kate zou dat zelfs nog wat kunnen opschalen. :)
Denk dat Nelson en zijn vader niet zoveel monden hoeven te voeden als Ten Kate..
 
Ik denk overigens dat Ten Kate voor komend seizoen echt een sponsor op de kuip moet hebben. Als ze dit feestje nog eens een seizoen zelf moeten gaan bekostigen dan houd het snel op denk ik.
 
WorldSBK

What next for Davies, is satellite BMW team possible and why he didn’t get a "good reason" from Ducati?​



Wednesday, 21 October 2020 11:31 GMT






In a revelation of events, Chaz Davies reveals ignored phone calls, reading between the lines about his Ducati departure and how it’s impossible to not take the decision personally…

The 2020 MOTUL FIM Superbike World Championship has come to a close but there’s one question on everyone’s lips: what will happen to Chaz Davies? Third in the Championship in 2020 for a second time, the Welshman will not continue in the ARUBA.IT Ducati fold next season as he’s replaced by Michael Ruben Rinaldi. But, with no future confirmed and no factory bikes available – something Chaz has voiced he will need to fight for the title – where can he go?

Speaking on Saturday afternoon after Race 1, Davies shone some light on his future: “Some things that are in my hands? No. Some things that are being spoke about? Yes. Imagine sitting where I am sitting and feeling like you couldn’t fight for the Championship but not having the full support around you, you already start with an excuse. I’m not saying that will be the situation but if you aren’t in the factory team then you automatically don’t have the full support.”

In factual terms, there are still a lot of Ducati riders available in the class; every Independent Ducati team has yet to sign anything concrete for 2021, including Team GOELEVEN, who were winners. However, in response to what he has in realistic terms, Davies said: “Real options right now? None.”

One of the best rides still available is the Ten Kate Racing Yamaha team, with Loris Baz currently not signed up; there’s also the confirmation of a second BMW team, which Davies was coy on.

“Yes and no,” he replied to a question about whether or not there’s been any contact between him and BMW. “I have obviously asked the question about it as I am out of Ducati, but nobody returned my phone call, which tells me they don’t want me. I’m not following the BMW story too well,” he concluded.

Talking about the split with Ducati, Davies didn’t hold back and said that nobody at Ducati gave him a good reason: “To be honest, nobody gave me a good reason, so I’ve got to read between the lines a bit. The only thing that Luigi Dall’Igna did mention once was Superpole, which I will accept has been a weakness. However, I’d counter that with the fact we’ve reached a certain stability with the bike and the package and I don’t feel like I need to change too much, so I think we are in a better position now to work on a specific qualifying setup. It’s impossible not to take this decision personally. It hurts; it hurts a lot actually.”

 
De groetjes aan davies !
Ga maar BSb rijden of iets dergelijks... net als Dovi heeft hij jaren het vertrouwen gehad van Ducati. daar komt een eind aan.
 
Davies was erg goed op de tweecilinder Paginale, sinds de V4 ging het minder. :)
 
Op de twin was hij ook te wisselvallig naar mijn mening.
Nooit een echte bedreiging voor rea geweest.. die word namelijk wel gewoon 2de als hij niet kan winnen.
Davies zit vaak tussen p1 en 10, iets wat Dovi ook te vaak is overkomen
 
Op de twin was hij ook te wisselvallig naar mijn mening.
Nooit een echte bedreiging voor rea geweest.. die word namelijk wel gewoon 2de als hij niet kan winnen.
Davies zit vaak tussen p1 en 10, iets wat Dovi ook te vaak is overkomen
En wie was er dan een serieuze bedreiging voor Rea, voor een wedstrijd wel maar over een heel seizoen:N:N (zelfs wanneer het een kort is)
 
Op de twin was hij ook te wisselvallig naar mijn mening.
Nooit een echte bedreiging voor rea geweest.. die word namelijk wel gewoon 2de als hij niet kan winnen.
Davies zit vaak tussen p1 en 10, iets wat Dovi ook te vaak is overkomen
Er waren ook veel wedstrijden waarbij Davies een aardige voorsprong had of letterlijk de enige bedreiging voor Rea was voor de dagzege. Maar het geheugen van de racefan in het algemeen gaat maximaal één wedstrijd terug. :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan