WSBK slowchat 2020

Wie word wereldkampioen superbikes 2020


  • Totaal aantal stemmers
    70
En wie was er dan een serieuze bedreiging voor Rea, voor een wedstrijd wel maar over een heel seizoen:N:N (zelfs wanneer het een kort is)

Zoals al gezegd, Bautista. verder helemaal niemand,
Er waren ook veel wedstrijden waarbij Davies een aardige voorsprong had of letterlijk de enige bedreiging voor Rea was voor de dagzege. Maar het geheugen van de racefan in het algemeen gaat maximaal één wedstrijd terug. :+ ;)

Zeker maar die wisselde hij weer af met wedstrijden waar hij 7de oid werd ;)
Als mijn geheugen maar 1 raceweekend terug zou gaan dan had ik davies wel hoger staan he.. laatste weekend heeft hij het wel goed gedaan.
 
Zoals al gezegd, Bautista. verder helemaal niemand,


Zeker maar die wisselde hij weer af met wedstrijden waar hij 7de oid werd ;)
Als mijn geheugen maar 1 raceweekend terug zou gaan dan had ik davies wel hoger staan he.. laatste weekend heeft hij het wel goed gedaan.
Als je het kampioenschap met 165 punten voorsprong wint, kan je dan spreken van een bedreiging????
 
Tot op zeker hoogte was Bautista echt wel een bedreiging, wist Rea zelf ook al en heeft er alles aan gedaan om ten alle tijde 2de te worden.
Bautista kreeg ineens weer zin om zn oude hobby op te pakken en toen was er heel snel een gat geslagen..
meende dat hij daarvoor iets van 80 punten los stond ?!
 
Tot op zeker hoogte was Bautista echt wel een bedreiging, wist Rea zelf ook al en heeft er alles aan gedaan om ten alle tijde 2de te worden.
Bautista kreeg ineens weer zin om zn oude hobby op te pakken en toen was er heel snel een gat geslagen..
meende dat hij daarvoor iets van 80 punten los stond ?!
Johnny had het er zeker moeilijk mee de eerste seizoenshelft.
Moest zichzelf rustig houden. :Y
 
Zoals al gezegd, Bautista. verder helemaal niemand,


Zeker maar die wisselde hij weer af met wedstrijden waar hij 7de oid werd ;)
Als mijn geheugen maar 1 raceweekend terug zou gaan dan had ik davies wel hoger staan he.. laatste weekend heeft hij het wel goed gedaan.
Ik vind dit toch wel een ongelooflijk mooi en constant lijstje van Chaz en vier jaar op de Panigale V2.
In de eindstand drie keer tweede en een keer derde.

In 2016 elf overwinningen.
23 overwinningen in onderstaand verkort lijstje.

Knipsel11.jpg


Qua salaris vast uit de markt geprijsd. :+
 
Ik vind dit toch wel een ongelooflijk mooi en constant lijstje van Chaz en vier jaar op de Panigale V2.
In de eindstand drie keer tweede en een keer derde.

In 2016 elf overwinningen.
23 overwinningen in onderstaand verkort lijstje.

Bekijk bijlage 1558979

Qua salaris vast uit de markt geprijsd. :+

Zo in een overzicht ziet het er idd minder ernstig uit dan wat ik mijn hoofd heb, geef ik eerlijk toe.
heel veel 1,2 en 3 maar toch ook die negatieve uitschieters zoals 8ste en 10de plekken, beetje wat Fabio dit jaar meemaakt in de motogp
 
Ik denk dat Ducati hun beslissing ook niet gemaakt heeft op de resultaten die hij op de V2 heeft behaald, maar juist de V4 waar ze de laatste 2 jaar mee rijden.
Die resultaten waren niet sterk genoeg ten tijde van de beslissing om niet verder met Davies op de V4 te gaan.
Het topsalaris wat tegenover die prestaties stond liep behoorlijk mank en zal het laatste zetje richting uitgang hebben gegeven.
 
Ik denk dat Ducati hun beslissing ook niet gemaakt heeft op de resultaten die hij op de V2 heeft behaald, maar juist de V4 waar ze de laatste 2 jaar mee rijden.
Die resultaten waren niet sterk genoeg ten tijde van de beslissing om niet verder met Davies op de V4 te gaan.
Het topsalaris wat tegenover die prestaties stond liep behoorlijk mank en zal het laatste zetje richting uitgang hebben gegeven.
Toen Rea bij Kawasaki kwam ging Sykes ineens minder presteren.
De Superbike klasse is meer een standaard klasse dan de MotoGP die met zuiver prototypen werkt.
Maar toch kunnen ze een machine zo neerzetten dat de coureur ineens zijn momentum verliest. 8)7
Chaz was de afgelopen twee jaar competitiever geweest op de V2. 8)7 _O-
 
Toen Rea bij Kawasaki kwam ging Sykes ineens minder presteren.
De Superbike klasse is meer een standaard klasse dan de MotoGP die met zuiver prototypen werkt.
Maar toch kunnen ze een machine zo neerzetten dat de coureur ineens zijn momentum verliest. 8)7
Chaz was de afgelopen twee jaar competitiever geweest op de V2. 8)7 _O-

Doe mij deze maar.
Wordt het tenminste echt spannend 🤗 🥳
 
Doe mij deze maar.
Wordt het tenminste echt spannend 🤗 🥳
Er zat iemand bij met een motor die 4s per ronde sneller was dan de rest. De spanning bestond er met name uit of die motor heel bleef. Voor de mensen die ‘m nog niet hebben gezien zal ik het resultaat daarvan niet verklappen;).

Verder wel tof om te zien, maar als dat spannend is kan ik de Doohan-jaren in de 500cc aanraden;).
 
Er zat iemand bij met een motor die 4s per ronde sneller was dan de rest. De spanning bestond er met name uit of die motor heel bleef. Voor de mensen die ‘m nog niet hebben gezien zal ik het resultaat daarvan niet verklappen;).

Verder wel tof om te zien, maar als dat spannend is kan ik de Doohan-jaren in de 500cc aanraden;).

Of dat ze bleven zitten.🤓
Wheellies zijn ook wel spannend 🤗
Laat Doohan maar zitten,we hebben Rea al👍🤗
 
Eens dat ook. Het beeld+geluid van die baggers over laguna seca was wel super tof, maar het verschil tussen de motoren was helaas te groot voor een spannende race. Zou tof zijn als ze in het bijprogramma van het wsbk alle rijders op een gelijkwaardige bagger zetten en ze tegen elkaar laten racen. Zou een goede vervanger voor de WSS kunnen zijn :+.
 
Zo in een overzicht ziet het er idd minder ernstig uit dan wat ik mijn hoofd heb, geef ik eerlijk toe.
heel veel 1,2 en 3 maar toch ook die negatieve uitschieters zoals 8ste en 10de plekken, beetje wat Fabio dit jaar meemaakt in de motogp
Alvaro Batista en Scott Redding zijn ongeveer net zo regelmatig gebleken met het scoren van punten.
Is dat niet opvallend eigenlijk? 8)7 :+
Ligt het dan aan Chaz, de Ducati motorfiets of de rijderskeuze van de Desmocedici fabriek?
 
Grappig hoe dat uiteindelijk uitgepakt heeft. Ruben Rinaldi naar het fabrieksteam en Chaz in zak en as, denkend dat hij geen competitieve zit meer zou krijgen, en dan wisselen ze komend jaar in feite gewoon van zitje. Qua motor en team doen GoEleven en het fabrieksteam op min of meer gelijke voet mee, dus helemaal prima. Laat Rinaldi en Chaz maar bewijzen hoe hun onderlinge verhoudingen liggen!
 
Vanaf 2022 ook Triumph 765 en waarschijnlijk Panigale V2 in supersport klasse.
hopelijk komt daar meer leven in dan alleen de R6 Cup.

Ze gaan er mee testen in 2021 in BSB
 
Grappig hoe dat uiteindelijk uitgepakt heeft. Ruben Rinaldi naar het fabrieksteam en Chaz in zak en as, denkend dat hij geen competitieve zit meer zou krijgen, en dan wisselen ze komend jaar in feite gewoon van zitje. Qua motor en team doen GoEleven en het fabrieksteam op min of meer gelijke voet mee, dus helemaal prima. Laat Rinaldi en Chaz maar bewijzen hoe hun onderlinge verhoudingen liggen!
Het is nu de tijd dat een fabrieksmotor buiten het fabrieksteam beter lijkt te werken. _O-
 
Grappig hoe dat uiteindelijk uitgepakt heeft. Ruben Rinaldi naar het fabrieksteam en Chaz in zak en as, denkend dat hij geen competitieve zit meer zou krijgen, en dan wisselen ze komend jaar in feite gewoon van zitje. Qua motor en team doen GoEleven en het fabrieksteam op min of meer gelijke voet mee, dus helemaal prima. Laat Rinaldi en Chaz maar bewijzen hoe hun onderlinge verhoudingen liggen!
Ik zou het wel mooi vinden als Davies structureel voor Rinaldi finisht
 
Ik hoop vooral dat Assen eind april een haalbare kaart is. :/
Ik zou er meer vertrouwen in hebben als ze net als vroeger weer in september op Assen racen.
April is sowieso (veel) te vroeg in het seizoen voor Assen, maar met corona in het achterhoofd heb ik er een zwaar hoofd in of er publiek bij mag zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan