WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Die TBA had Laguna Seca dus moeten zijn begrijp ik, maar ook Brno staat er niet meer tussen. Ik had gehoopt dat ze er een extra ronde aan toe zouden voegen (Kyalami of Japan) met behoud van de VS en Brno, maar nu valt er een ronde weg lijkt het en wordt vervangen door een officiële test. Jammer.

Ben er wel positief over dat Jerez terug op de kalender staat. Assen valt wel vroeger, maar dit jaar was het begin april al erg warm. Hopelijk een net zo'n mooie lente in 2019.

Het waren in 2018 13 races, het zijn in 2019 13 races, waarbij die TBA waarschijnlijk Kyalami wordt. Er valt geen ronde weg volgens mij. Brno en Laguna vervallen, en daarvoor in de plaats keert Jerez terug en gaan we dus ook naar... Nou ja, dat blijft nog een verrassing, maar neem je zwembroek maar vast mee!
 
Of we het hier nu met elkaar eens zijn of niet mbt wat HRC denkt over Ten Kate, langzaam aan lijkt het erop dat er meer aan de hand is, dan wij ooit zullen weten. Red Bull is dusdanig teleurgesteld over de gang van zaken, dat zij zich terug trekken als sponsor. En tevens lijkt het erop dat de inbreng van HRC volgend jaar minder groot is, dan ze in eerste instantie suggereerden: Red Bull neemt WorldSBK plannen HRC niet serieus en haakt af
 
Het maakt het er allemaal niet interessanter op naar mijn mening.
Idd te vaak in de kou gezeten, het kan komend jaar natuurlijk lekker weer zijn.. maar ik ga er niet van uit
 
Het waren in 2018 13 races, het zijn in 2019 13 races, waarbij die TBA waarschijnlijk Kyalami wordt. Er valt geen ronde weg volgens mij. Brno en Laguna vervallen, en daarvoor in de plaats keert Jerez terug en gaan we dus ook naar... Nou ja, dat blijft nog een verrassing, maar neem je zwembroek maar vast mee!

Zou ook Sokol circuit in Kazachstan kunnen worden...
 
:^

Altijd door een oude omaatje netjes warm gereden? :+

Sinds 6 november 2018 is officieel: vanaf volgend seizoen zorgt Honda Racing Corporation (HRC) opnieuw voor de Superbike World Cup.
Deze beslissing heeft verstrekkende gevolgen: de jarenlange samenwerking met het Nederlandse Ten-Kate-team is geëindigd, evenals met het Triple M-team van de Frankfurt Matthias Moser, dat in 2018 de officiële satellietploeg was.

HRC werkt volgend jaar samen met het Japanse Moriwaki-team, het Italiaanse Althea-team zorgt voor de logistiek.
De rijders voor 2019 zijn Leon Camier en Ryuichi Kiyonari.

Terwijl Ten Kate probeert door te gaan met een andere fabrikant, gaat Triple-M met pensioen.
Hierdoor is de Fireblade, zoals gebruikt in de laatste race van Triple-M Honda in Argentinië te koop.
Het motorblok is geprepareerd door Ten Kate en haar partner Cosworth, de elektronica is van Magneti Marelli en de versnellingsbak van HRC.
Het chassis heeft een Suter-achterbrug, alle stroomlijnkappen zijn gemaakt van koolstof en de veerelementen zijn Öhlins.
Toch nog een speciale achterbrug dus als extra.
Surprises me. :)
 
Pittige statement van RedBull als dat daadwerklijk ook zo is.

Helemaal omdat zij in andere takken nog wel verbonden zijn met HRC en beide partijen elkaar toch wel goed zouden moeten kennen zou je denken.

Zij zeggen nu eigenlijk tegen HRC dat zij dit niet goed doen. Dan moet je ook wel van goede huizen komen. :)
 
Ik denk dat hrc, red bull harder nodig heeft dan andersom.
Red Bull heeft geld als energiedrank water. :Y

HRC heeft uiteraard ook vele miljoenen, maar het moet van de directie vast "budget neutraal. "
Geen enkel bedrijfsonderdeel mag verlies draaien.
:+
 
Laatst bewerkt:
De Appie is wel concurrerend geprijsd tegenover de Honda. _O-
(En podiummachine)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan