WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Ik hoop dat Ten Kate gewoon met Honda blijft rijden.

Het is mooi dat HRC zelf de touwtjes in handen neemt ipv Honda Europe. Jammer voor Ten Kate, maar niet het einde van de wereld.

Suzuki of een ander merk zou ik raar vinden. Om te beginnen is Suzuki in NL gelinkt aan Hoegee en ten tweede, Ten Kate = Honda.
Dat zij 25 jaar namens Honda mochten rijden is een privilege geweest. Dat Honda nu via hun eigen race afdeling besloten heeft zelf de boel te gaan organiseren is niets vreemds vind ik.

Misschien pakt het zelfs positief uit. HRC lijkt mij meer bij machten vorderingen te boeken met hun motor. HRC = Honda, Fireblade = Honda.
Wie weet kan Ten Kate daar ook de vruchten van plukken.

Volgend jaar BMW Motorrad en HRC in de WSBK.
Als ze nu eens die rare organisatie daar op de schop nemen wordt het misschien nog eens wat.
 
Laatst bewerkt:
You can't polish a turd...
Ik moet het ook nog zien, maar denk zomaar dat die Panigale V4 gehakt maakt van dat Hondaatje. En de ZX10RR met Rea die is zomaar niet verslagen.

Dat moeten wij maar gaan zien. Kawa is het merk om te verslaan.
De Panigale V4 komt in alle testen heel goed uit de verf, maar in alle testen wordt de 1103 cc straatmotor getest en niet de 999cc racefiets.

De rest zit ook niet stil (Yamaha en Kawasaki met name).
 
Ik hoop dat Ten Kate gewoon met Honda blijft rijden.

De Red Bull centen gaan naar het HRC team, Ten Kate gaat dat geintje niet zelf financieren. Als ze 35 mensen ontslaan dan is het helaas over een sluiten voor het Ten Kate WSBK verhaal
 
Als dat zo is zou je dat zeggen. Er is verder niets over bekend behalve een bericht hier op het forum.

Niemand verwacht dat zij iets zelf gaan financieren. Er zijn meer sponsoren mogelijk. Niet meer dan logisch ook dat RedBull mee verhuist aangezien zij in de motorsport de sponsor zijn van de Honda fabrieksteams.
 
Ik denk dat HRC wel wat meer middelen tot zijn beschikking heeft dan Ten Kate, dus ja ik geloof er in. Ik denk dat ze grote stappen gaan zetten op gebied van elektronica, waar HRC toch wel meer ervaring in heeft, hun blok zal wel genoeg vermogen geleverd hebben.

Ben er ook bang voor dat als ze met volledige fabriekssupport komen, ze binnen nu en 3 jaar enorme stappen zetten. En dan kunnen ze tegen die tijd zeggen dat het allemaal toch aan ten Kate lag :X
 
Ben er ook bang voor dat als ze met volledige fabriekssupport komen, ze binnen nu en 3 jaar enorme stappen zetten. En dan kunnen ze tegen die tijd zeggen dat het allemaal toch aan ten Kate lag :X

Ik zie dat toch anders.
Als zij, Honda, nu dus óók met hun officiële race afdeling mee gaan doen net zoals Kawasaki, Ducati en Yamaha dat doen, dan mogen zij er wel voor zorgen dat zij net zo goed gaan presteren als deze 3 andere merken, want anders is het gewoon super slecht.

Ten Kate genoot support van Honda Europe. Niet van HRC. De race afdeling van Honda is HRC dus als die niet beter presteren dan een team uit Nieuwleusen dan moeten zij zich diep schamen! En dat is nogal wat voor Japanners dus reken er maar op dat het beter gaat.

Moriwaki werkt langer samen met HRC dan Ten Kate met Honda voor zover ik het lees. Het zijn serieuze stappen die genomen zijn.
 
Ik denk dat HRC wel wat meer middelen tot zijn beschikking heeft dan Ten Kate, dus ja ik geloof er in. Ik denk dat ze grote stappen gaan zetten op gebied van elektronica, waar HRC toch wel meer ervaring in heeft, hun blok zal wel genoeg vermogen geleverd hebben.
Ik heb wel eens begrepen dat er aan de MotoGP fiets van Ducati ongeveer 150 ingenieurs hadden samengewerkt.
Hoe ze dat opgeteld hebben weet ik niet. _O-

(Misschien doorgeteld van de remmen, vering, kuipdelen :') ? )

De 50 aanstaande ingenieurs van de technische universiteit mogen dan een torx boutje vastdraaien. :+:+
 
Laatst bewerkt:
Apart dat SMR en BMW met elkaar in zee gaan, de vorige samenwerking tussen hun was echt heel slecht. Ik had gewoon medelijden met Brookes dat ie op zo'n klote fiets moest rijden.
Ook jammer voor Kervin Bos, die had zich wel wat anders voorgesteld van zn rol als team manager bij TKR. Ik hoopte juist voor hem dat het goed zou gaan, lijkt me echt een toffe gast.
 
Heb het idee dat Honda schijt heeft aan trouwe partners, wanneer het hen toevallig uitkomt

Kijk ook maar naar de MotoGP.
de meeste klantenteams kregen/krijgen een aftands hok en bij gratie god, mogen ze voor heel veel geld updates kopen.

Honda is een bedrijf waarbij het resultaat telt. Niet de emotie. En de racewereld is dan hard. Blijkbaar is het ze nu menens met hun fireblade, en dan pakken ze het goed aan ook.

Wat de motogp betreft, volgens mij werken alle grote fabrieken zo. Of dacht je dat je bij yamaha alles zomaar krijgt, met een strikkie erom?
 
Nee, maar de Tech3 en de 2017 Ducati zijn wel een stukje veel beter dan de 2017 Honda waar MarcVDS het mee moet doen.
 
Met Sykes en Reiterberger naar BMW, Cortese en Melandri op de Yamaha en Honda die serieuzer mee wil gaan doen, wordt het kampioenschap in één klap een stuk interessanter. Nog steeds zijn er te veel mannen zonder contract die ik er graag bij wil zien (Laverty, Baz, Fores), en lijkt Laguna Seca niet verreden te gaan worden in 2019, maar het kampioenschap wordt mijns inziens echt een stuk interessanter.

Tijd voor een 2019 topic?
 
Met Sykes en Reiterberger naar BMW, Cortese en Melandri op de Yamaha en Honda die serieuzer mee wil gaan doen, wordt het kampioenschap in één klap een stuk interessanter. Nog steeds zijn er te veel mannen zonder contract die ik er graag bij wil zien (Laverty, Baz, Fores), en lijkt Laguna Seca niet verreden te gaan worden in 2019, maar het kampioenschap wordt mijns inziens echt een stuk interessanter.

Tijd voor een 2019 topic?

Als jij de OP maakt word het een mooi topic !

En misschien wel een mooi seizoen
 
Ik dacht met de gp’s
Maar is een topic te maken die door loopt en niet meer circuit gebonden.
Volgens mij is dat ook handiger.

Of niet ?????
 
Ik zie dat toch anders.
Als zij, Honda, nu dus óók met hun officiële race afdeling mee gaan doen net zoals Kawasaki, Ducati en Yamaha dat doen, dan mogen zij er wel voor zorgen dat zij net zo goed gaan presteren als deze 3 andere merken, want anders is het gewoon super slecht.

Ten Kate genoot support van Honda Europe. Niet van HRC. De race afdeling van Honda is HRC dus als die niet beter presteren dan een team uit Nieuwleusen dan moeten zij zich diep schamen! En dat is nogal wat voor Japanners dus reken er maar op dat het beter gaat.

Moriwaki werkt langer samen met HRC dan Ten Kate met Honda voor zover ik het lees. Het zijn serieuze stappen die genomen zijn.

Eerlijk gezegd begrijp ik het niet. Je zegt dat je het anders ziet, maar je zegt niet gek veel anders als ik. Je concludeert alleen al dat het slecht is als ze geen stappen maken. Laten we conclusies trekken over 3 seizoenen. Only time will tell.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan