WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Al die geruchten op Racesport.....

Beetje vreemd om te verwachten dat een nieuwe Honda opeens de beste fiets van het veld is.

Het laatste stukje is wel interessant want dat suggereert dat zowel Lowes als Haslem weg moeten. Is daar meer over bekend?
 
Het laatste stukje is wel interessant want dat suggereert dat zowel Lowes als Haslem weg moeten. Is daar meer over bekend?
Tijdens de afgelopen races hintten de commentatoren erop dat Haslam dicht bij een contractverlenging zat, en dat Toprak daarmee eigenlijk tussen wal en schip leek te vallen. Hij zal bij z'n huidige team moeten blijven, of een gekke sprong moeten maken, maar bij het fabrieksteam van Kawasaki lijkt geen plek. Tegelijkertijd gaan de geruchten dat het Spaansgerunde Kawasaki ook een Spanjaard in het zal wil, en daarbij de ogen heeft op Tito Rabat. Dan heeft Haslam alsnog het nakijken (en schiet Toprak er nog steeds niks mee op).

Bij PATA Yamaha, dat in feite een Brits team is, kan ik me niet voorstellen dat ze geen Brit in de line-up zetten. Van der Mark zit wel goed volgens mij, Lowes is een vraagteken, maar of ze hem inruilen voor Toprak? Ik geloof het zo net nog niet. Net zo min als dat ik geloof dat Alvaro naar Honda zou willen overstappen. Wat ik me wél kan voorstellen, is dat Alvaro met een aanbieding van Honda op zak nog eens naar Ducati management stapt en zegt: "Zet er een nulletje achter en ik beloof dat ik volgend jaar wél blijf zitten".

Bij Ten Kate wil men komend jaar met twee Yamaha's aan de start verschijnen, en bij Honda zal weinig vertrouwen zijn in de huidige coureurs. Er zijn dus nog wel wat vacante plekken te vullen waarbij de wachtrij niet al te lang is. Het kan nog goed spannend worden als de stoelendans ten einde komt. :Y
 
Honda heeft al twee goede coureurs aliens onder contract.
Daarvan kan de oudste anders wel naar het WSBK. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat die nieuwe "blade" geen fireblade zal zijn, maar een motor van 40000 euro, onbereikbaar voor de meeste mensen.
 
Zal vast wel een SP, SP1, en SP6 van komen als dat zo is.

Ik ben eerder bang dat een nieuwe Blade zoals gewoonlijk geen potten kan breken in de WSBK. Er is ook helemaal geen aanleiding om dat wel te denken als je naar de geschiedenis kijkt.

Tenzij het (heel) Honda nu eens echt interesseert, want zij kunnen het wel. Ze hebben de RC213v-s en dat is volgens mij toch een bijzondere motor die als bijzonder goede basis zou kunnen dienen.

V4, weegt heel weinig, wat meer pk's nodig en wat minder Euro's.
Mooie dromen denk ik zo. :Y
 
Ik ben bang dat die nieuwe "blade" geen fireblade zal zijn, maar een motor van 40000 euro, onbereikbaar voor de meeste mensen.
Is dat erg voor het kampioenschap World Superbikes?

Elke nieuwe dure supersport (en -bike) zie je uiteindelijk toch in elke raceklasse en haast elke circuitdag wel een keer verschijnen. Dus verkocht en gereden worden ze wel, al is het door rijke mensen met dure hobby's. Het zijn nog altijd productiemotoren.

Maar wat ik belangrijker vind: wat moet je als "meeste mensen" met zo'n trick superbike? Ze worden niet gemaakt voor, zijn niet bedoeld voor, de meeste mensen. Net als dat een Lamborghini, een Ferrari, een BMW M3, whatever, niet voor de meeste mensen bestemd zijn. In mijn ogen is elke nieuwe Blade, R1M, V4R, HP4 een Spartaans reclamebord om naar te kijken, niet een motor om zelf te willen hebben en rijden. Laat ons lekker motoren rijden die heerlijk zijn voor de straat, of desnoods een (paar) circuitdag(en). Een "gewone" CBR, R6/1, GSXR, ZX10R als je racen wil, een naked of toer of whatever als je via de dijk naar je werk rijdt: duur genoeg, gaaf genoeg.

Zolang de WSBK-fietsen nog altijd productiemotoren zijn, maakt het mij niet uit of het nou heel dure productiemotoren zijn, of heel goedkope.
 
Dat is niet de filosofie van de WSBK. Vanuit dat oogpunt maakt het best vind ik.

In de WSS is dit helemaal niet aan de orde en ook niet nodig. Bijna elke race is spannend. Sure, steeds tussen de Yamaha's, maar wel verschillende teams en spanning.
 
Telefoon had weer eens besloten om er iets anders van te maken... ik doelde zeker op cal, al mag foggy wat mij betreft ook weer opstappen
 
Telefoon had weer eens besloten om er iets anders van te maken... ik doelde zeker op cal, al mag foggy wat mij betreft ook weer opstappen

Die heeft daar weinig trek in,denk ik 🤔

"Fogarty said: "I think all of the guys now are not allowed to be personalities.
They can't say what they want like I did, like Scott Russell did, like John Kocinski did, like Colin Edwards did.
The sponsors like all the nice things like [Valentino] Rossi does. " (oeps😜)

https://www.motorsport.com/wsbk/news/fogarty-bin-electronics-rea-boring/4317745/
 
Laatst bewerkt:
Is dat erg voor het kampioenschap World Superbikes?

Elke nieuwe dure supersport (en -bike) zie je uiteindelijk toch in elke raceklasse en haast elke circuitdag wel een keer verschijnen. Dus verkocht en gereden worden ze wel, al is het door rijke mensen met dure hobby's. Het zijn nog altijd productiemotoren.

Maar wat ik belangrijker vind: wat moet je als "meeste mensen" met zo'n trick superbike? Ze worden niet gemaakt voor, zijn niet bedoeld voor, de meeste mensen. Net als dat een Lamborghini, een Ferrari, een BMW M3, whatever, niet voor de meeste mensen bestemd zijn. In mijn ogen is elke nieuwe Blade, R1M, V4R, HP4 een Spartaans reclamebord om naar te kijken, niet een motor om zelf te willen hebben en rijden. Laat ons lekker motoren rijden die heerlijk zijn voor de straat, of desnoods een (paar) circuitdag(en). Een "gewone" CBR, R6/1, GSXR, ZX10R als je racen wil, een naked of toer of whatever als je via de dijk naar je werk rijdt: duur genoeg, gaaf genoeg.

Zolang de WSBK-fietsen nog altijd productiemotoren zijn, maakt het mij niet uit of het nou heel dure productiemotoren zijn, of heel goedkope.

Ik denk dat je de plank compleet mis slaat🤔
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
Maar supersports worden nog maar mondjesmaat verkocht laat staan zeer exotische

Vertaalt naar heden te dage , : zet een kampioenschap op voor motoren (de nakeds) die wel verkopen,dat zou de essentie moeten zijn.

Maar goed,,sluit de gewone man uit en maak er maar een elitair clubje van,dik gesubsidieerd door de rijke elite en onbereikbaar voor jan met de pet.
Ik denk dat er geen plaats is voor 2 motogp klassen (productie motors of niet).
De huidige generatie brave rijders en dominatie van Rea (door gebrek aan concurrentie) helpen niet bij een toename in populariteit van de klasse
 
Laatst bewerkt:
Die heeft daar weinig trek in,denk ik 🤔

"Fogarty said: "I think all of the guys now are not allowed to be personalities.
They can't say what they want like I did, like Scott Russell did, like John Kocinski did, like Colin Edwards did.
The sponsors like all the nice things like [Valentino] Rossi does. "

https://www.motorsport.com/wsbk/news/fogarty-bin-electronics-rea-boring/4317745/

So true, het zijn mediagetrainde mannetjes geworden en je kan het de coureurs niet eens kwalijk nemen. Teveel externe belangen.
 
Ik denk dat je de plank compleet mis slaat🤔
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
Maar supersports worden nog maar mondjesmaat verkocht laat staan zeer exotische

Vertaalt naar heden te dage , : zet een kampioenschap op voor motoren (de nakeds) die wel verkopen,dat zou de essentie moeten zijn.

Maar goed,,sluit de gewone man uit en maak er maar een elitair clubje van,dik gesubsidieerd door de rijke elite en onbereikbaar voor jan met de pet.
Ik denk dat er geen plaats is voor 2 motogp klassen (productie motors of niet).
De huidige generatie brave rijders en dominatie van Rea (door gebrek aan concurrentie) helpen niet bij een toename in populariteit van de klasse

de Honda's rc30/rc45 waren toen der tijd ook al rond de 25k , de 916 , r7 zat rond de 18 k... ik weet niet of dat zo betaalbaar was ''vroeger'' maar inmiddels heb je inflatie , lonen wat stijgen etc etc dus 35-40 k voor een special tegenwoordig is nou niet echt extreem duurder dan de specials van ''vroeger''
 
So true, het zijn mediagetrainde mannetjes geworden en je kan het de coureurs niet eens kwalijk nemen. Teveel externe belangen.

Wordt ook niet gedaan,maar hun (geforceerde) gebrek aan maakt het geheel niet onderhoudender /spannender.
 
Laatst bewerkt:
de Honda's rc30/rc45 waren toen der tijd ook al rond de 25k , de 916 , r7 zat rond de 18 k... ik weet niet of dat zo betaalbaar was ''vroeger'' maar inmiddels heb je inflatie , lonen wat stijgen etc etc dus 35-40 k voor een special tegenwoordig is nou niet echt extreem duurder dan de specials van ''vroeger''

Ja maar daarin tegen had je er a nog een enorme markt voor WSBK drops entry requirements after world superbike sales decline en b waren er "standaard"versies voor veel lagere prijzen.
In het licht van de verkoopcijfers van , vandaag de dag,krijg ik niet de indruk dat de japanners gewillig nog mee willen gaan in dure exoten.
Daar waar ducati hun race zooi nog aan de man krijgt,lukt dat de jappaners niet.
En die hebben geen trek daar in mee te gaan,we hebben het tenslotte nog over motoren die verkocht moeten worden.
En dat het werkt om de populariteit van een merk te boosten,is nog maar de vraag 🤔
Totale verkopen ducati 2018 -5 %
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de plank compleet mis slaat🤔
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
Da's precies wat ik bedoel te zeggen: dat was de insteek. Maar ondertussen kijken we al een hele tijd naar peperdure exotische supersportmotoren die op straat nauwelijks meer voorkomen. Zelfs al zouden ze werkelijk standaard af-uit-de-fabriek de baan opdraaien, dan nog geldt: wie koopt er nou nog een superbike van de afgelopen twee, drie jaar om daar zelf mee te rijden ipv racen? Zie ook het populaire BSB: de populariteit ligt niet aan hoe exotisch de motoren zijn, want daar zie je dezelfde motoren als in de WSBK. En de Britse wegen lopen nou niet echt over van de ZX10 of Panigale, de winnende motoren van de afgelopen jaren.

Met andere woorden: waar ze op rijden, boeit niet zoveel, zolang je de illusie maar wekt dat de motoren die daar rijden, ook in de winkel staan. En exotisch of niet, peperduur of niet, dat is nog altijd zo.

De toegankelijkheid van de Superbikes moet vooral rondom het evenement te merken zijn. De coureurs lopen "los" rond in het paddock, er is tijd voor veel media-evenementen, er zijn wat meer races te zien dan bij de Grand Prix weekenden, papa's en mama's kunnen opa, oma, kind en kinderwagen gerust meenemen, de prijzen zijn lager, de druktes minder... De races moeten goed zijn (dus weg met veel elektronica aub), want dat is de core business, maar die sfeer en insteek van productieklasses is wat mij betreft niet afhankelijk van het prijskaartje van de motoren op de baan.
[/QUOTE]
 
Da's precies wat ik bedoel te zeggen: dat was de insteek. Maar ondertussen kijken we al een hele tijd naar peperdure exotische supersportmotoren die op straat nauwelijks meer voorkomen. Zelfs al zouden ze werkelijk standaard af-uit-de-fabriek de baan opdraaien, dan nog geldt: wie koopt er nou nog een superbike van de afgelopen twee, drie jaar om daar zelf mee te rijden ipv racen? Zie ook het populaire BSB: de populariteit ligt niet aan hoe exotisch de motoren zijn, want daar zie je dezelfde motoren als in de WSBK. En de Britse wegen lopen nou niet echt over van de ZX10 of Panigale, de winnende motoren van de afgelopen jaren.

Met andere woorden: waar ze op rijden, boeit niet zoveel, zolang je de illusie maar wekt dat de motoren die daar rijden, ook in de winkel staan. En exotisch of niet, peperduur of niet, dat is nog altijd zo.

De toegankelijkheid van de Superbikes moet vooral rondom het evenement te merken zijn. De coureurs lopen "los" rond in het paddock, er is tijd voor veel media-evenementen, er zijn wat meer races te zien dan bij de Grand Prix weekenden, papa's en mama's kunnen opa, oma, kind en kinderwagen gerust meenemen, de prijzen zijn lager, de druktes minder... De races moeten goed zijn (dus weg met veel elektronica aub), want dat is de core business, maar die sfeer en insteek van productieklasses is wat mij betreft niet afhankelijk van het prijskaartje van de motoren op de baan.
[/QUOTE]

Nou het is te zien
Verder laat je voor het gemak maar ,mijn verdere argumentatie weg🤔
kan gewoon,niemand herkent zeO-)
Hoeveel nog,1?? 😜
Laat me raden,de super efteling bikes 👍
Men is al goed bezig,wordt nog beter😅😂

MotoGP-Superbike.jpg

https://www.cyclenews.com/2019/03/article/archives-what-are-the-trends-in-motorcycling/
https://www.motorsport.com/wsbk/news/rea-not-at-fault-for-state-of-world-superbike/3184734/
Jonathan Rea says he “shouldn't be blamed for the state” of World Superbike, following sporting director Gregorio Lavilla's claims his lack of charisma has contributed to the series' decline.

Dit soort discussies wil je dus niet hebben in je organisatie.(is nu weer zeer actueel)
Teken aan de wand,waar rook is,is vuur 🤔

Mijn mening,start met een nieuwe organisatie een frisse compentatieve naked bike klassen rijders met een grote smoel(jammer dan voor mama ,opa en oma en tere kinderzieltjes),lekker competatief hangen en trekken,open keuken,geen tierenlantijntjes/fratsen aan de motoren en ik kom/ga weer (meer) kijken 😜 😍
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog: het is gewoon triest dat racehelden als Jonathan Rea hier op aan gekeken worden. Zelfde als dat F1 helden aangekeken worden op de saaie F1 anno nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan