WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar hoe gaan we dat bepalen ?
Als Sykes hem nu op pole kan zetten dan is hij daarmee yamaha al voorbij gestreefd toch ? :P
Daarbij denk ik dat een Bmw het op heel andere circuits goed kan doen dan de yamaha, en ik zie dat sykes er mee rijd zoals michael op het tt circuit altijd reed en dat geeft mij hoop.
Die R1 van VDM zit niet zo heel veel "rek"meer in, de Bmw nog wel hoop ik

Dat bepalen wij niet. De toekomst zal het leren. Ik heb er zelf geen hoge verwachtingen van gezien de WSBK historie van BMW.
 
Ik ben wat voorzichtiger: er moet bij BMW echt een wonder gebeuren als ze Yamaha voorbij willen streven. En dan heb ik het nog niet over titelaspiraties.
De vraag is eerder hoe goed is de nieuwe M1000RR is.
Heeft BMW echt haar huiswerk gedaan?
BMW heeft een heel stuk minder last van de corona crisis financieel gezien.
 
De vraag is eerder hoe goed is de nieuwe M1000RR is.
Heeft BMW echt haar huiswerk gedaan?
BMW heeft een heel stuk minder last van de corona crisis financieel gezien.
Ik heb altijd het idee gehad dat in de basis van elke superbike een World Superbike kampioensfiets gemaakt kan worden. Je ziet ook dat in nationale kampioenschappen allerlei verschillende motoren winnen. Of bijvoorbeeld in de endurancevariant, waar Yamaha al jaren een fijne fiets is om te hebben. De vervolgvraag is vooral of de fabrikant en het team ook de specifieke variant klaarzetten voor het kampioenschap in kwestie.

Kawasaki heeft een prima motor, en voor het World Superbike kampioenschap passen ze 'm zo aan, dat je er mee kunt winnen. De basis, het team, de coureur én de aanpassingen kloppen.
Aprilia heeft een prima motor, maar geen fabrieksteam, geen toptalent, en niet de aanpassingen gemaakt om te winnen.
Yamaha heeft een prima motor, een soort van fabrieksteam, flink talent, maar mist toch een stap om regelmatig te winnen.
Ducati heeft een prima motor, een fabrieksteam, flink talent, aangepaste motor; al jaren het enige team dat weerstand biedt aan Rea en Kawasaki.
BMW heeft een prima motor, geen fabrieksteam, uitgespeeld talent, en lijkt vooralsnog niet het volle potentieel van de motor te benutten.

... en ga zo maar door.

Dus een nieuwe M1000RR neerzetten is stap 1. Maar als BMW zo'n apparaat "dealer-klaar" bij het team neerzet en ze vervolgens veel succes wenst, gaat er nog steeds niks bijzonders gebeuren qua prestaties.
 
Fabrieksteams bestaan eigenlijk niet in het SBk paddock, de kawa van Rea is bijvoorbeeld van provac racing ( maar dat weet jij ook wel )

Ze maken in de fabrieken tegenwoordig een soort homoligatiespecials zodat de motoren ook in de racerij toepasbaar zijn, hierbij word al rekening gehouden met de regelgeving binnen de racerij ( bijv. toerental maar ook vermogensafgifte etc )
De s1000rr zit daar erg goed mee maar het team ( en de fabriek ook een beetje ) moet er wel iets racebaars van maken.
Kijk maar eens hoe Honda het dit jaar doet. Ismisschien wel de snelste fiets van het veld, met coureurs die echt wel top 5/10 kunnen rijden maar ze winnen er ( nog niet ) mee.. Kan vollgend seizoen wel eens heel erg anders gaan zijn..
Ducati had vorig jaar de oppermachtige fiets, dit jaar al niet eens meer..
 
Fabrieksteams bestaan eigenlijk niet in het SBk paddock, de kawa van Rea is bijvoorbeeld van provac racing ( maar dat weet jij ook wel )

Ze maken in de fabrieken tegenwoordig een soort homoligatiespecials zodat de motoren ook in de racerij toepasbaar zijn, hierbij word al rekening gehouden met de regelgeving binnen de racerij ( bijv. toerental maar ook vermogensafgifte etc )
De s1000rr zit daar erg goed mee maar het team ( en de fabriek ook een beetje ) moet er wel iets racebaars van maken.
Kijk maar eens hoe Honda het dit jaar doet. Ismisschien wel de snelste fiets van het veld, met coureurs die echt wel top 5/10 kunnen rijden maar ze winnen er ( nog niet ) mee.. Kan vollgend seizoen wel eens heel erg anders gaan zijn..
Ducati had vorig jaar de oppermachtige fiets, dit jaar al niet eens meer..
Honda is een HRC fabrieksfeestje
 
Fabrieksteams bestaan eigenlijk niet in het SBk paddock, de kawa van Rea is bijvoorbeeld van provac racing ( maar dat weet jij ook wel )

Ze maken in de fabrieken tegenwoordig een soort homoligatiespecials zodat de motoren ook in de racerij toepasbaar zijn, hierbij word al rekening gehouden met de regelgeving binnen de racerij ( bijv. toerental maar ook vermogensafgifte etc )
De s1000rr zit daar erg goed mee maar het team ( en de fabriek ook een beetje ) moet er wel iets racebaars van maken.
Kijk maar eens hoe Honda het dit jaar doet. Ismisschien wel de snelste fiets van het veld, met coureurs die echt wel top 5/10 kunnen rijden maar ze winnen er ( nog niet ) mee.. Kan vollgend seizoen wel eens heel erg anders gaan zijn..
Ducati had vorig jaar de oppermachtige fiets, dit jaar al niet eens meer..
Ze mogen dit jaar geen 19000 rpm meer draaien. :o
 
Het nummertje heb ik wat overdreven O-)

Dat dring draait meer toeren dan mijn supersports. _O-

Overigens geen idee of dat ook daadwerkelijk de reden is mbt hun presteren dit seizoen.
 
Ze mogen dit jaar geen 19000 rpm meer draaien. :o
Klopt, was volgens mij trouwens idd 16k of zelfs "maar"14.500 ??
Ik weet ook niet of het daar aan ligt, ik kijk puur naar de eerste rijder ( bautista vorig jaar, redding nu ) en zie daar wel een groot verschil in rijstijl.. Bautista zet hem heel snel rechtop bij het uitkomen en gaat glijdend de bocht in.
Redding rijd wat statischer en lijkt daarmee het vermogen niet optimaal te benutten.

en davies, tsja.. soort vinales alleen dan zonder de snelle quali ronden :P
 
Fabrieksteams bestaan eigenlijk niet in het SBk paddock, de kawa van Rea is bijvoorbeeld van provac racing ( maar dat weet jij ook wel )
Yep, maar voor de vorm spreken we toch meestal van fabrieksteams als het team de volle support van de fabriek heeft. :Y
 
Weet iemand hier of de WSBK op Assen eind van de maand gewoon toegankelijk zal zijn zoals we gewend zijn van voor COVID?
Kun je voor dagtoegang gewoon nog gewoon naar het loketje en toegangskaartjes kopen zoals dat toen het geval was of is toegang tegenwoordig alleen mogelijk nadat kaarten al on-line gekocht zijn?
 
Dat zou mooi zijn. Paddock geloof ik wel. Was leuk, maar niet essentieel.
Als ik gewoon kaartjes aan de poort kan kopen is het prima.
Weet je nog wat jouw bron is geweest voor de normale toegang?
 
Als het ergens op een officiële betrouwbare website staat geloof ik het ook wel hoor ;)
 
Denk dat het in Assen WSBK IJsspeedway wordt dit jaar.
 
Duurt nog een klein maandje, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een race ivm te winterse omstandigheden niet doorgaat. In september wat het voorheen was was het soms nat, maar vroor het in elk geval niet.

We gaan het zien … of niet natuurlijk.
 
Wsbk is nooit uitverkocht geweest

Hopen op beetje mooi weer.... vorig jaar was goed te doen 😎
En je zit in het hele oude topic 😉
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan