WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Over een uur begint het WSBK weer na een veel te lange zomerstop. Alhoewel ik het dit jaar minder intensief volg dan voorgaande jaren, kijk ik er wel weer naar uit dat het dit weekend weer los gaat!

Vorig jaar won van der Mark hier een race, hopelijk kan hij dat huzarenstukje herhalen.

Ja zin an! Ik zit klaar hoor. 11:30 eerste vrije training. Voor zn blessure was Michael heel erg sterk, ik hoop dat ie dat niveau en die vorm weer terug kan vinden. Dan is hij zeker podiumkandidaat en misschien wel overwinning. Maargoed, Rea...

Maare, hoewel Michael altijd heel sterk is in Portimao won hij er niet. Vorig jaar werd hij 3de en 2de. Michael zn 3 overwinningen zijn 2 in Donnington 2018 en 1 in Jerez 2019.
 
Ja zin an! Ik zit klaar hoor. 11:30 eerste vrije training. Voor zn blessure was Michael heel erg sterk, ik hoop dat ie dat niveau en die vorm weer terug kan vinden. Dan is hij zeker podiumkandidaat en misschien wel overwinning. Maargoed, Rea...

Maare, hoewel Michael altijd heel sterk is in Portimao won hij er niet. Vorig jaar werd hij 3de en 2de. Michael zn 3 overwinningen zijn 2 in Donnington 2018 en 1 in Jerez 2019.
I stand corrected! Stond mij echt bij dat hij hier won vorig jaar. De wens is de vader van de gedachte? :)
 
I stand corrected! Stond mij echt bij dat hij hier won vorig jaar. De wens is de vader van de gedachte? :)

Bij mij meestal wel inderdaad, ha! Maar Michael is altijd heel sterk in Portugal dus het is een makkelijk gemaakte vergissing.

Vet circuit altijd, vooral die beelden dat ze over de heuvel komen tussen bocht 9 en 10. Voorwieltje los!

Het gaat ook wel eens mis daar, ik weet deze nog goed.

 
Ik hoop het ook. Maar nog meer dat hij de zomerperiode heeft kunnen gebruiken om te genezen van zijn blessures. Dan komt de rest vanzelf.
 
Ben benieuwd of bautista nog iets gaat presteren op de duc.. davies lag het baantje altijd wel op de oude fiets meen ik ?!
 
Ben benieuwd of bautista nog iets gaat presteren op de duc.. davies lag het baantje altijd wel op de oude fiets meen ik ?!

Ik hoop het wel. Kan toch niet zo zijn dat je de eerste seizoenshelft alles wint en het vervolgens als een nachtkaars uit gaat? We willen Rea en Bautista zien knokken voor elke meter :Y
 
Mickey erg netjes gereden weer zeg. Hij is terug en gaat Lowes voorbij in het kampioenschap :t En wat nog te zeggen over Rea?
 
Net pas race 2 gekeken: Wat een leuke race, allemaal kort op elkaar met een aantal inhaalacties. En wat een dubbel gevoel zeg. vdM leek de pace net niet bij te kunnen houden. Wat een verschil met race 1. En je wil niet dat hij ingehaald wordt. Maar als dat dan gebeurd, dan toch gaaf dat het door Baz op de Ten Kate gebeurd. Wat was die weer lekker aan het rijden zeg :t
 
Net gelezen op racesport.nl

Dat het serieus is bij Honda, dat men in 2020 met een geheel nieuw team zal komen en er echt een compleet nieuwe Honda CBR1000RR gaat komen werd in Portimâo ook wel duidelijk. Zo hebben alle huidige Moriwaki Althea Honda Team medewerkers te horen gekregen dat ze na dit seizoen op zoek mogen naar ander werk. Velen van hen waren in Portugal dan ook heel erg druk met het aanbieden van hun diensten bij verschillende andere teams

Dus na 1 jaar wordt dat hele Honda team alweer opgedoekt. Ik denk dat ze in Nieuwleusen niet meer zo rouwig zijn omtrent de hele sjit van vorig jaar.
En Zarco mogelijk naar KRT, dat zou wel gaaf zijn.
 
Net gelezen op racesport.nl

Dat het serieus is bij Honda, dat men in 2020 met een geheel nieuw team zal komen en er echt een compleet nieuwe Honda CBR1000RR gaat komen werd in Portimâo ook wel duidelijk. Zo hebben alle huidige Moriwaki Althea Honda Team medewerkers te horen gekregen dat ze na dit seizoen op zoek mogen naar ander werk. Velen van hen waren in Portugal dan ook heel erg druk met het aanbieden van hun diensten bij verschillende andere teams

Dus na 1 jaar wordt dat hele Honda team alweer opgedoekt. Ik denk dat ze in Nieuwleusen niet meer zo rouwig zijn omtrent de hele sjit van vorig jaar.
En Zarco mogelijk naar KRT, dat zou wel gaaf zijn.

Ik hoop dat dit een les is voor volgende potentiële Honda satellietteams en dat na deze grap, iedereen er voor bedankt. Dit kun je toch niet meer serieus nemen? Ik zou het zonde vinden als Zarco verdwijnt uit de MotoGP, daar is hij te goed voor. Maar hij zal zeker een aanwinst voor het WSBK zijn :Y
 
Net gelezen op racesport.nl

Dat het serieus is bij Honda, dat men in 2020 met een geheel nieuw team zal komen en er echt een compleet nieuwe Honda CBR1000RR gaat komen werd in Portimâo ook wel duidelijk. Zo hebben alle huidige Moriwaki Althea Honda Team medewerkers te horen gekregen dat ze na dit seizoen op zoek mogen naar ander werk. Velen van hen waren in Portugal dan ook heel erg druk met het aanbieden van hun diensten bij verschillende andere teams

Dus na 1 jaar wordt dat hele Honda team alweer opgedoekt. Ik denk dat ze in Nieuwleusen niet meer zo rouwig zijn omtrent de hele sjit van vorig jaar.
En Zarco mogelijk naar KRT, dat zou wel gaaf zijn.
https://www.bikesportnews.com/news/news-detail/five-new-fireblades-on-worldsbk-grid-in-2020
Volgens dit artikel houdt Althea wel een Honda voor 2020? Camier zou weggaan bij Honda of niet meer nodig zijn. Al met al nog veel onduidelijkheden dus.

Zarco naar KRT zou gaaf zijn, wel een extra reden om nog eens een weekend WSBK mee te pakken!
 
Ik hoop dat dit een les is voor volgende potentiële Honda satellietteams en dat na deze grap, iedereen er voor bedankt. Dit kun je toch niet meer serieus nemen? Ik zou het zonde vinden als Zarco verdwijnt uit de MotoGP, daar is hij te goed voor. Maar hij zal zeker een aanwinst voor het WSBK zijn :Y
20 jaar lang hebben ze goed samengewerkt toch? Zo vreselijk is Honda niet. Dat de situatie en het gevolg voor Ten Kate alles behalve de schoonheidsprijs verdient is wel duidelijk.

Ik heb zelf het idee dat dit het gevolg is van intern gerommel tussen de verschillende Honda onderdelen (Japan en Europe).

Ik vind de vraag of deze Blade echt niet wordt of weer geupdate veel interessanter.
Ze kunnen leuk spul maken. Kijk maar naar de rc213v-s. Ducati maakt achterlijk (speciaal) spul. Honda kan dat nog beter :)
 
20 jaar lang hebben ze goed samengewerkt toch? Zo vreselijk is Honda niet. Dat de situatie en het gevolg voor Ten Kate alles behalve de schoonheidsprijs verdient is wel duidelijk.

Ik heb zelf het idee dat dit het gevolg is van intern gerommel tussen de verschillende Honda onderdelen (Japan en Europe).

Ik vind de vraag of deze Blade echt niet wordt of weer geupdate veel interessanter.
Ze kunnen leuk spul maken. Kijk maar naar de rc213v-s. Ducati maakt achterlijk (speciaal) spul. Honda kan dat nog beter :)

Over leuk spul hoeven we niet te discussiëren. Heb hier sinds kort iets heel leuks van Honda staan. Maar als ik een toko had in de racewereld zou ik wel 3x nadenken op dit moment om met ze in zee te gaan. Om over nieuwe speculaties van nu echt-echt-echt een nieuwe blade maar te zwijgen. Rea werd jaren van alles beloofd en hij is inmiddels 4x kampioen op een ander merk. Geen interesse meer in de verhalen van Honda mbt het WSBK :N
 
Vanuit sportief oogpunt zou ik ook wel nadenken. Eerst maar laten zien die competatieve motor.

Maar vanuit het vertrouwen mbt de organisatie Honda zou ik mij niet zo druk maken.

Wat er gebeurd is kan je vrij uniek of speciaal te noemen. Gebeurd vast niet nog een keer.
Zie hier, de teams zijn afgelopen race al op de hoogste gesteld....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan