WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Scheelt dat er verder weinig opties zijn..
Yamaha s rijden er al genoeg, kawa is vooraan vertegenwoordigd met 2 teams, Ducati heeft ook al genoeg fietsen..
Blijft BMW over en Honda, nu wil ik uit principe al niet dood op een honda gevonden worden dus werd die het sowieso niet :P

Het word gewoon tijd dat er weer merken bij komen ; Aprilia , KTM , MV bijvoorbeeld.
 
Scheelt dat er verder weinig opties zijn..
Yamaha s rijden er al genoeg, kawa is vooraan vertegenwoordigd met 2 teams, Ducati heeft ook al genoeg fietsen..
Blijft BMW over en Honda, nu wil ik uit principe al niet dood op een honda gevonden worden dus werd die het sowieso niet :P

Het word gewoon tijd dat er weer merken bij komen ; Aprilia , KTM , MV bijvoorbeeld.
EBR :+
 
De RSV4 wordt wel gemist door mij :Y

De MV ook wel, maar ik vind de F4 nooit zo boeiend in tegenstelling tot de F3 :9~
Maar toch horen ze bij de "dikke 1000's"
 
Ik lees in het bericht trouwens:
"Geen nieuwe Honda V4 dus, maar voortbordurend op de huidige vier in lijn Firblade. "

Voortbordurend op die 2008 meuk. Ook nog die Japanner Takahashi.
Game over....
 
Vanuit sportief oogpunt zou ik ook wel nadenken. Eerst maar laten zien die competatieve motor.

Maar vanuit het vertrouwen mbt de organisatie Honda zou ik mij niet zo druk maken.

Wat er gebeurd is kan je vrij uniek of speciaal te noemen. Gebeurd vast niet nog een keer.
Zie hier, de teams zijn afgelopen race al op de hoogste gesteld....

Ze flikken het nu al 2 jaar achter elkaar. Hoe vaak wil je er nog in trappen?
 
Precies dat ja! Een paar jaar geleden met veel bombarie ingestapt en volgens mij korte na Assen alweer verdwenen?
Wist niet eens dat er daadwerkelijk geraced was 8)7

Enige wat ik ooit mooi heb gevonden aan zo n buell was die voor rem constructie, niet dat het werkte maar het ziet er wel waanzinnig uit.

Nieuwe kroonplaat, aerodynamische hugger en hippe koplampjes. Gegarandeerd een kampioensfiets. :+

Toen ik de tekst las zag ik een soort fladderende blade voor me.. ecu geregelde Wings.. wat mij betreft meteen die zooi verbannen uit deWSBK en ook de statische Wings en al die shit
 
Ze flikken het nu al 2 jaar achter elkaar. Hoe vaak wil je er nog in trappen?
Ik vind dit niet vergelijkbaar met de situatie Ten Kate. Niet verder gaan met een team vind ik niets bijzonder. Ze rijden achteraan.

Op het laatste moment zoals het bij Ten Kate ging is onfatsoenlijk. Dat is een probleem.

Deze situatie is keurig tijdig aangegeven.
 
20 jaar lang hebben ze goed samengewerkt toch? Zo vreselijk is Honda niet. Dat de situatie en het gevolg voor Ten Kate alles behalve de schoonheidsprijs verdient is wel duidelijk.

Ik heb zelf het idee dat dit het gevolg is van intern gerommel tussen de verschillende Honda onderdelen (Japan en Europe).

Ik vind de vraag of deze Blade echt niet wordt of weer geupdate veel interessanter.
Ze kunnen leuk spul maken. Kijk maar naar de rc213v-s. Ducati maakt achterlijk (speciaal) spul. Honda kan dat nog beter :)
Blijft vier-in-lijn;
https://motokicx.com/honda-fireblade-2020-geen-v4-wel-regelbare-vleugels/
 
https://www.bikesportnews.com/news/news-detail/five-new-fireblades-on-worldsbk-grid-in-2020
Volgens dit artikel houdt Althea wel een Honda voor 2020? Camier zou weggaan bij Honda of niet meer nodig zijn. Al met al nog veel onduidelijkheden dus.

Zarco naar KRT zou gaaf zijn, wel een extra reden om nog eens een weekend WSBK mee te pakken!

Zou wel bijzonder zijn als Honda van 1 team (Moriwaki-Althea) naar 3 teams (HRC, Moriwaki, Althea) zou gaan? Ik verwacht eerder dat er dan idd alleen een HRC team komt, vanuit Spanje met als nummer 1 rijder Bautista. We gaan het zien.

Ik zie niet gauw andere fabrikanten erbij komen, KTM heeft na de RC8 aangegeven dat aangezien de markt voor Supersports te klein is ze ook geen reden zien om een WSBK fiets te ontwikkelen. Maar wellicht als het MotoGP verhaal op niets uitloopt gaan ze gewoon een serietje straat RC16's maken 8-)
 
Hoop voor Bautista dat er zijwieltjes aan die beweeglijke vleugeltjes komen :P
Ik ga er namelijk gewoon vanuit dat het weer niks gaat worden met die fiets maar wil mij gerust positief laten verassen
 
Goed dat 's wereld grootste motorenfabrikant weer serieus werk gaat maken van dit kampioenschap. Dat kan het wel gebruiken.
 
Toen ik de tekst las zag ik een soort fladderende blade voor me.. ecu geregelde Wings.. wat mij betreft meteen die zooi verbannen uit deWSBK en ook de statische Wings en al die shit
De Porsche 911 heeft toch ook een spoiler die omhoog komt bij een bepaalde snelheid?
Honda kan zich nog wel vergissen dat de balans van de machine dan ook zal veranderen.
Hoewel minder weerstand op rechte stukken wenselijk kan zijn tot een bepaalde snelheid.
In de MotoGP heeft Honda er mee geëxperimenteerd en was het snel verboden.

Stoommachines vonden we vroeger een bedreiging voor de mensheid. Vooruitgang.

Mijn S1000RR heeft overigens ook al sinds 2010 (statische) wings.
Bij 300 km/u (en dat rij ik iedere dag :+ :+ ) is dat veiliger.

+/++ Dynamische wings.. ziet de motor er op de foto bij stilstand mooi uit..
+/++ En op het circuit meer downforce voor extra bochtengenot topsnelheid. Perfect dus! ;)
 
Het was potverdrie half grappig bedoeld 😂
Ik zal niet zeggen dat het ze tegen werkt, vind het gewoon niet mooi ;)
 
Het was potverdrie half grappig bedoeld 😂
Ik zal niet zeggen dat het ze tegen werkt, vind het gewoon niet mooi ;)
Dat vind toch 99.99% van de mensen denk ik, techno freaks daargelaten.
De Ducati 999 vond ik vroeger ook oerlelijk, nu ineens niet meer.
Misschien gaat het wel wennen en zien we over tien jaar niets anders.
Oh nee, dan rijden we langzamer want anders is de accu te snel leeg. :+
 
Innovaties vind ik altijd wel leuk maar we moeten met de motor races niet de kant op van de f1.. dus vleugels hoeven wat mij betreft niet ontwikkeld te worden.
Ook het elektrisch aansturen van vleugels vind ik verklaarbaar maar moet toch zeker niet de toekomst zijn van de productie fietsen ? Voor je het weet rijden we met een luchtrem etc rond.. op onze elektrische fietsen van 487 kg
 
Dat vind toch 99.99% van de mensen denk ik, techno freaks daargelaten.
De Ducati 999 vond ik vroeger ook oerlelijk, nu ineens niet meer.
Misschien gaat het wel wennen en zien we over tien jaar niets anders.
Oh nee, dan rijden we langzamer want anders is de accu te snel leeg. :+

Dat komt omdat het de opvolger was van de 916. Die ga je dus nooit evenaren. Daarnaast istie nog steeds lelijk.
 
Laatste Europese ronde van het seizoen dit weekend. Wordt het weer de grote Rea show of loopt Bautista wat verder in? En zien we van der Mark op het podium?
 
Moddergooien tussen coureurs en dat uitvechten op de baan is wat dit kampioenschap zo nodig heeft. Tenzij Domenicali een helm opzet en nog even meedoet hebben we hier niets aan. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan