WSBK Slowchat seizoen 2021

Wie wordt WSBK kampioen 2021?

  • Johnathan Rea, magnifact 7

    Stemmen: 24 40,0%
  • Scott Redding

    Stemmen: 13 21,7%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 30,0%
  • Chaz Davies

    Stemmen: 1 1,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 2 3,3%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 1 1,7%
  • Gerrit Gerloff

    Stemmen: 0 0,0%
  • Loris Baz

    Stemmen: 1 1,7%
  • Iemand anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Ik kijk (in volgorde van prioriteit):
- Motogp
- Moto 2/3
- SBK
- SS
- BSB

Laatste 2 vallen nog wel eens weg omdat ik ook nog een normaal leven heb😂
Bij mij de laatste 3 of dikwijls vier,omdat ik een extreem normaal leven heb.🤗

Of zullen 5 ploegen en ik het verrek om ,wat voor abbo dan ook,ook een part spelen 🤔
 
3 klasses,een kinderhand is gauw gevuld.🤗
En in twee dagen.

Mij overtuig je er in ieder geval niet mee en hou je voor de gek,ik draai al te lang mee 🥳
Wel leuk geprobeerd👌


Dit is een programma (zo was het wsbk vroeger ook):

Bekijk bijlage 1635452
Daarom vind ik het ook eigenlijk een gotspe dat afscheid is genomen van de Stock 600 en Stock 1000 klassen in het WSBK. Dat waren leuke toevoegingen. Nationale klasse erbij en een talent cup klasse en je had zo 6 of 7 verschillende races op een dag.

Volgens mij met de WSBK in Assen dit jaar rijdt ook het nieuwe Blu Cru initiatief, dus dat is dan wel een extra klasse, maar toch ook weer een opleidingsklasse. Hetzelfde met de Rookies Cup of de Northern Talent Cup. Alhoewel ik er echt allemaal wel voor blijf zitten, had je "vroeger" nog klassen met zwaardere motoren. Die zijn nu weg. Wel positief is de toevoeging van het WK zijspan in Donington, hopelijk krijgt dat een breder vervolg.
 
Daarom vind ik het ook eigenlijk een gotspe dat afscheid is genomen van de Stock 600 en Stock 1000 klassen in het WSBK. Dat waren leuke toevoegingen. Nationale klasse erbij en een talent cup klasse en je had zo 6 of 7 verschillende races op een dag.

Volgens mij met de WSBK in Assen dit jaar rijdt ook het nieuwe Blu Cru initiatief, dus dat is dan wel een extra klasse, maar toch ook weer een opleidingsklasse. Hetzelfde met de Rookies Cup of de Northern Talent Cup. Alhoewel ik er echt allemaal wel voor blijf zitten, had je "vroeger" nog klassen met zwaardere motoren. Die zijn nu weg. Wel positief is de toevoeging van het WK zijspan in Donington, hopelijk krijgt dat een breder vervolg.

Die klasse is al lang een ondergesneeuwde geweest terwijl dat best spectaculair is en echte fanatieke liefhebbers. 👌 💪
Bij het IDM rijden ze nog mee,en ik dacht ook het BSB
 
Overigens was de WSS 600 race wel spannend tot aan de meet. Ook de 300 klasse was het aanzien zeker waard, maar jammer dat de uitslag door een rode vlag werd beslist. WSBK race was zeker niet spannend. Ook van der Mark's presteren op de BMW stemt mij nog niet hoopvol. Is nogal een rommelig weekend geweest vooralsnog. Hopen dat 'ie morgen nog weer wat verder naar voren komt.
 
Er zijn hier verschillende die over het best goede presteren van Bo in de Moto2 roepen dat 1 zwaluw geen zomer maakt (ik vind dat hij goed bezig is).
Wat betreft Michael roep ik nu dat 1 dode zwaluw geen winter maakt. Geef het ff tijd. Nieuw team, nieuwe fiets, en dan ook nog een eerste raceweekend waar Murphy nadrukkelijk aanwezig is.
 
Er zijn hier verschillende die over het best goede presteren van Bo in de Moto2 roepen dat 1 zwaluw geen zomer maakt (ik vind dat hij goed bezig is).
Wat betreft Michael roep ik nu dat 1 dode zwaluw geen winter maakt. Geef het ff tijd. Nieuw team, nieuwe fiets, en dan ook nog een eerste raceweekend waar Murphy nadrukkelijk aanwezig is.
Ze hebben in ieder geval een mooie 3D printer bij BMW, dus een gebrek aan kuipwerk zal hij niet hebben. :)
 
Overigens was de WSS 600 race wel spannend tot aan de meet. Ook de 300 klasse was het aanzien zeker waard, maar jammer dat de uitslag door een rode vlag werd beslist. WSBK race was zeker niet spannend. Ook van der Mark's presteren op de BMW stemt mij nog niet hoopvol. Is nogal een rommelig weekend geweest vooralsnog. Hopen dat 'ie morgen nog weer wat verder naar voren komt.
Z'n start reactie was perfect alleen de BMW hipte en verbaasde mij nog dat hij er zo aardig nog bij zat , er zijn in ieder geval nog een hoop verbeterpunten .
Alles goed Joris *D
 
Z'n start reactie was perfect alleen de BMW hipte en verbaasde mij nog dat hij er zo aardig nog bij zat , er zijn in ieder geval nog een hoop verbeterpunten .
Alles goed Joris *D
Met mij gaat het zeker goed, mag zeker niet klagen! :) Met jou ook? :D
 
Nou fijn jij het jouwe ,ik het mijne.
Ik val in slaap bij het huidige dorna concept en als Johnny weer eens 10 seconden los rijdt.(letterlijk 🥺 )
Iedere zijn ding. 🤗

Maar of dat jouw argumenten nu een echte pre voor het wsbk zijn betwijfel ik 🤔
Dat Rea alweer dominant is, daar ben ik ook niet blij mee.
Maar er doen meer coureurs mee, en de strijd tussen Lowes, Ratz#$glu@?, Davies en Redding was best leuk om te zien.
Bij die lichte klasses in BSB ken ik niemand, en is het niveau niet al te hoog. Een klasse waar ik niemand ken en het mij worst is wie er wint is voor mij niet interessant.
 
Dat Rea alweer dominant is, daar ben ik ook niet blij mee.
Maar er doen meer coureurs mee, en de strijd tussen Lowes, Ratz#$glu@?, Davies en Redding was best leuk om te zien.
Bij die lichte klasses in BSB ken ik niemand, en is het niveau niet al te hoog. Een klasse waar ik niemand ken en het mij worst is wie er wint is voor mij niet interessant.

Ach so,laat ik daar nu ook worst aan hebben 🙂
Ik heb uberhaupt weinig met de huidige generatie brave marketing coureurs.
Dan houdt het ook al snel op 🤗
Ben meer van de "schoffies"van vroegah,o.a. Haga,Bayliss,Pierfrancesco ,king Carl,om er maar wat te noemen.
 
Ach so,laat ik daar nu ook worst aan hebben 🙂
Ik heb uberhaupt weinig met de huidige generatie brave marketing coureurs.
Dan houdt het ook al snel op 🤗
Ben meer van de "schoffies"van vroegah,o.a. Haga,Bayliss,Pierfrancesco ,king Carl,om er maar wat te noemen.
Ik vind dat de gebroeders Lowes ook wel in die categorie thuis horen , Foggy vind ik geweldig , heb er op Brands ooit een biertje met hem zitten drinken (was meer zuipen) en waar ik ook kom en wie zien elkaar is het vette lol , dat zegt genoeg van zo'n gozurt dat hij z'n mensen herkent ....hij heeft mij ook toen vertelt (Danielle zat erbij) als hij z'n meissie niet had leren kennen dat hij in de goot had beland _O- :+
 
Als ze nou eens meer gasgeven, dan wordt er misschien wat meer ruchtbaarheid aan hun "stoute capriolen" gegeven . 🤗
Nu blijven ze,met elk facet , in de schaduw van Rea,en is er weinig animo om ze beter te leren kennen.
Behalve dan bij jullie die 24/7 met de motorsport bezig zijn👌💪 🥰

Alhoewel ruim 2 jaar oud,nog steeds actueel,gezien er weinig veranderd is :

Fogarty said: "I think all of the guys now are not allowed to be personalities. They can't say what they want like I did, like Scott Russell did, like John Kocinski did, like Colin Edwards did. The sponsors like all the nice things like [Valentino] Rossi does.

"From a British point of view a British rider wins nearly every race. If [Rea] does not win, another British rider wins. There are usually three British riders in the top three.

"We want to see a British guy racing against an American guy or an Australian guy and they don't like each other, like in my day.

"Now it's all too nice and too safe, too boring and too predictable."

https://www.motorsport.com/wsbk/news/fogarty-bin-electronics-rea-boring/4317745/

In deze menig kan ik me wel grotendeels vinden,evenals het feit dat de schuld hiervan niet bij Rea ligt,maar bij de onmacht van coureurs,teams en organisatie om zijn dominatie te doorbreken en weer een aantrekkelijk geheel/formule er van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak zou Cluzel wel niet van zn fiets gereden zijn onderhand? Ben verder geen fan van hem, maar hij verdiend wel eens een seizoen waar het balletje zijn kant op rolt :] .
 
Nou, nu hoeven we dit seizoen ook niet meer te kijken. Al jaren hetzelfde beeld, doet de WSBK niet ten goede zo'n saai kampioenschap.
 
Nou, nu hoeven we dit seizoen ook niet meer te kijken. Al jaren hetzelfde beeld, doet de WSBK niet ten goede zo'n saai kampioenschap.
Je kunt als organisatie moeilijk Rea wegsturen omdat wij het anders niet meer leuk vinden.
 
Goede banden keuze van van der Mark en een mooie P5 als resultaat! Dat biedt perspectief op de race van vanmiddag.

Ben benieuwd of de WSS net zo spannend is als gisteren!
 
Tjonge,Davies al gecrasht....☹️
Waar komt die Gerloff vandaan? Knalt Rea ervan af....😲 en terug op de baan als 4de...💪🏼
 
Laatst bewerkt:
Rea wat een held weer zeg! Wordt aangetikt door Gerloff en krijgt het gewoon weer voor elkaar om er op te blijven zitten!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan